piątek, 12 września 2014

Chleb z maszyny z ziarnami

Chleb z maszyny z ziarnami

Każdy ma swój ulubiony przepis na coś. Ja mam swój ulubiony przepis na prosty chleb z ziarnami. Smakuje wszystkim, długo zachowuje świeżość i jest naprawdę pyszny. Nie jest to chleb bezglutenowy, ale robię go często, bo jest naprawdę szybki w wykonaniu i smakuje moim znajomym, którzy na diecie bezglutenowej nie są. Mój pierwszy chleb z maszyny wyszedł, powiedzmy, dziwny.


I powiem Wam szczerze, że nie miałam kogo zapytać dlaczego, bo wszyscy quot;wypiekacze Zobacz więcej. Chleb razowy z ziarnami. Dodane przez LenaMS w: Tylko o kuchni. Witajcie, Kupiłam ostatnio gotową mieszankę do wypieku chleba (1kg na bochenki chleba), do której dodaje się tylko wodę.


Wszystko było ładnie pięknie, ale na następny dzień chleb był twardy jak skała. Prosty i smaczny chleb z ziarnami, idealny na śniadanie. Do takiego pieczywa pasuje wszystko, od wytrawnych dodatków, po słodkie, więc możecie śmiało na śniadanie. Przepisy na chleb z automatu.


Przygotowanie chleba w automacie jest bardzo proste, zebrałam w jednym miejscu najlepsze przepisy na pieczywo z wypiekacza. Znajdziecie tutaj zarówno słodkie, jak i tradycyjne chleby. Tosia, my tu o wypiekach z automatu a ty wylatujesz o chlebie spod ręki!


Bronka z piekarni albo z angielki babci Jadwigi! Desery Chałka z automatu. Pyszna chałka,na drożdżach, bez pracy. Wymieszana, wyrośnięta i upieczona w Automacie do chleba.


Z automatu upiekłam już nie jeden smakowity chleb, jednak w porównaniu z tymi na zakwasie, zawsze będą poziom niższe pod każdym względem. Nie wynika to z mojego braku wiedzy dotyczącego obsługi tej maszyny, raczej z tego, że korzystając z własnych rąk i pieca da się to zrobić lepiej. Oetkera, z Cykorii trzeba dać paczki) ewentualnie 1g ziaren (słonecznik, sezam, siemie lniane, pestki dyni - jeden rodzaj lub mieszane) z tych proporcji wychodzi chlebek o wadze ok. Dzisiaj już nie wytrzymałam i upiekłam sobie mój pierwszy chlebek. Zawsze pieczenie chleba mnie przerażało, a okazało się, że przy użyciu takiej maszyny to wcale nie jest takie trudne :).


Postanowiłam wypróbować jakiś polecany przepis i wybór padł na chlebek pszenny z ziarnami który znalazłam na tym blogu. Upiekłam ten chleb wczoraj i tym samym wypróbowałam maszynę :). Za bardzo chyba urósł, bo podczas pieczenia opadł, ale ważne, że smakował. Nie miałam brązowego cukru bo akurat mi się skończył i dodałam biały, ale następnym razem dam brązowy. Dmichu - wszystkie maszyny do pieczenia chleba sa przeznaczone glownie do wypiekow na zwyklych drozdzach.


Nie znaczy to,ze nie mozesz upiec w niej chleba na zakwasie. Ciasto na zakwasie potrzebuje wielu godzin wyrastania,a zadna maszyna nie ma takiego programu. Musialbys poprostu wylanczac ja z pradu,a po wyrosnieciu ciasta wlanczac. Mimo, że nie mam jeszcze maszyny do wypieku chleba, świetnie radzę sobie bez niej.


Wypiek domowego pieczywa może nie jest do końca prosty, czasem może coś się nie udać, to warto mimo wszystko próbować, modyfikować przepisy i dodać coś od siebie. Dziś przedstawiam wam chleb z ziarnami dyni i słonecznika na świeżych drożdżach. Do maszyny miałam dołączoną taką niedużą miarkę, z jednej strony była łyżeczka, a z drugiej łyżka. Jak piekę chleb w maszynie to używam tej miarki do odmierzania ilości cukru, soli, oleju, czy właśnie drożdży.


Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby chleb nie urósł. Do tego możecie dodawać nasiona czy owoce suszone. Pszenno- żytni z ziarnami. Każdego wieczora pytam mamy, jaki chleb tym razem i praktycznie zawsze słyszę odpowiedź Graham, ale z ziarnami! No więc idę do kuchni, ustawiam maszynę i klikam Start.


Maszyna piszczy i już po chwili słyszę okrzyk mamy: Ale my mamy dobrze z tą domową piekarnią! Pyszny chleb graham z ziarnami z automatu Smaczny c hleb z dodatkiem mąki graham - j eden z moich ulubionych. Wychodzi lekko wilgotny, jest świeży nawet po dniach. Piekłam go w maszynie do chleba, na suszonych drożdżach (wyrósł na cm) i odmierzałam tym samym kubkiem. Z maszyny wyszedl lepszy niz z piekarnka.


Często korzystałam z wyżej przywołanego przepisu, ale średnio mnie satysfakcjonował. To jeszcze nie był idealny chleb! Wiele naczytałam się o tym, że chleb na zakwasie w maszynie nie udaje się, jest nieosiągalny zupełnie. Ale szukałam wytrwale, wypróbowałam różne. Ekspresowy i prosty chleb razowy pszenno-żytni, na drożdżach, z dużą ilością siemienia lnianego, słonecznika i otrąb.


Jeśli tylko posiadacie składniki, to już za niecałe godziny możecie cieszyć się domowym, pachnącym chlebem! Pierwszy raz zrobilam chleb z maszyny na dosyć świeżym zakwasie. Zrobiłam wg własnych proporcji utrzymując stosunek wody do mąki 1:1.


Chleb z maszyny z ziarnami

Mięciutki, podobny do tostowego, delikatnie słodki, a w połączeniu z masłem i własnej roboty dże.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty