czwartek, 18 września 2014

Dżem z cukinii

Dżem z cukinii

Część cukinii Zobacz więcej. Katalina Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Kulinarne delicje. Czy to na pewno dżem z CUKINII (kabaczek), ja robie z dynie z jabłkiem i dynie z pomarańczą ,ale dżem z cukinii ? Proszę o info bo zostało mi jeszcze parę sztuk cukinii to może zrobię, bo z dynii już dość dużo zrobiłam. Startą cukinię gotować na małym ogniu przez ok.


Pod koniec gotowania dodać cukier, galaretki, sok i skórkę z cytryny. Gotować jeszcze pół godziny. Gorącą masę włożyć do słoików, szczelnie zamknąć i odwrócić.


Można go przygotować zarówno z młodych, jak i przerośniętych cukinii. Dżem z cukinii i cytryn to tani i smaczny przepis na zagospodarowanie nadwyżek cukinii. W tym ostatnim przypadku, trzeba usunąć gniazda nasienne. Ten słodki cytrusowy dżem ma konsystencję półprzejrzystej galarety i świetnie pasuje do tostów.


Dokładamy cukier, galaretkę i kwasek cytrynowy do smaku. Wlewamy olejek (według uznania), ponownie mieszamy. Jeśli nigdy nie próbowałyście kuchennego eksperymentu, jakim jest dżem z cukinii , koniecznie musicie nadrobić zaległości. Smakuje równie wyśmienicie jak dżem morelowy czy pomarańczowy (w zależności od tego, galaretkę o jakim smaku doda się do gotowania). Każdy, kto miał okazję próbować dżem z cukinii , nie może uwierzyć, że jest to dżem zrobiony z warzywa, a nie.


Opis przepisu: Autor: IZABELACzy z cukinii można zrobić dżem? Wydrążone i obrane ze skóry cukinie zasypujemy cukrem i smażymy, a następnie dodajemy do nich Kwasek cytrynowy spożywczy WINIARY i galaretkę cytrynową. Tak przygotowany dżem z cukinii z galaretką cytrynową pasteryzujemy w słoiczkach, a gdy dżem będzie już gotowy, podajemy go do kanapek lub naleśników. Pomarańczowy dżem z cukinii.


Dżem z cukinii

Połowę cukinii pokroić w kosteczkę, a drugą połowę zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Cukinie obrać i wydrążyć nasiona. Zasypujemy cukrem i kwaskiem cytrynowym, odstawiamy na godzin.


Po tym czasie wkładamy do dużego garnka. Stawiamy na palnik z gazem i gotujemy. Zielony dżem z cukinii W sumie ten dżem niewiele się różni od tego, co już jest na blogu. Zmieniłam trochę proporcje i użyłam zielonych galaretek o smaku kiwi. Wyszły pyszne i ładne zieloniutkie.


Dzisiaj zapraszam na pyszny cytrynowy dżem z cukinii. Przygotowanie zajęło mi niewiele czasu, a efekt zaskoczył najbardziej mojego starszego syna. Bardzo mu smakował i mi zresztą również. U nas w domu cukinia jest odkrywana jako źródło wielu kulinarnych inspiracji od jakiś lat. Wcześniej jakoś nie przepadałam za cukinią a teraz jawi się ona jako swoiste odkrycie kulinarne.


Kochani szukam nowych przepisów na dżem z czarnej porzeczki. Ja miałam w domu truskawkowe, więc takie dodałam. Wyciągnęłam też truskawki z zamrażarki, aby podkręcić smak. Ponoć najlepszy wychodzi z galaretki o smaku cytrynowym.


Nie próbowałam, ale mam jeszcze jedną cukinię, więc może na to ją wykorzystam :) Niemniej, dżem z cukinii jest warto wypróbowania. Jeśli jeszcze nie próbowaliście, to zróbcie go koniecznie! Idealnie nadaje się do naleśników, kanapek, ciast, deserów i placuszków ;) Poniższe składniki wystarczą na ok. Cytrynowy dżem z cukinii bez użycia galaretki – skład.


Składniki: kg cukinii - łyżeczki kwasku cytrynowego dag cukru dowolne galaretki (one nadadzą dżemowi kolorek) Sposób przygotowania: 1. Pokroić w kostkę, dodać kwasek cytrynowy. Aby przygotować taki dżem, należy zaopatrzyć się w ładne, zdrowe i świeże cukinie, cukier oraz cytrynę. Jeśli będziemy robić dżem z samej cukinii z cukrem, lepiej zdecydować się na cukier żelujący.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty