wtorek, 23 września 2014

Leczo z cukinii i kurczaka

Dla wszystkich, którzy uwielbiają leczo, choć może niekoniecznie z kiełbasą, polecam lżejszą wersję z kurczakiem. W sezonowej odsłonie ze świeżymi pomidorami, z dodatkiem cukinii oraz kukurydzy. Leczo (spolszczone bo z cukinią) to jedno z moich ulubionych dań! Lecza z cukinii nigdy nie jadłem!


Leczo z cukinią i piersią z kurczaka to sprawdzony przepis, który stosuję już od wielu lat.

Nie pamiętam czy po raz pierwszy poznałam smak tego dania w Toskanii czy też w Polsce, ale utkwił on na długo w mojej pamięci. Dietetyczne leczo z piersią kurczaka - DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością,. Dodać pokrojoną w kostkę pierś z kurczaka i chwilę podsmażyć. Dorzucić pokrojone na plasterki pieczarki. Smażyć do odparowania wody.


Krem z cukinii z grzankami, odc. Bulion drobiowy WINIARY z liściem laurowym i zielem angielskim sprytnie połączy smaki wędliny, cukinii, czerwonej papryki, marchewki i cebuli.

Jeśli wolisz wersję wegetariańską, pomiń dodatek kiełbasy. Możesz ją też zastąpić innym mięsem, np. Zacznij od obrania cebuli i pokrojenia jej w drobną. Jest dużo odmian leczo, jedną z nich jest leczo z dodatkiem cukinii. Na stronie mam także przepis na leczo z cukinią z dodatkiem mielonego mięsa zamiast kiełbasy, to dobra opcja dla tych, którzy niekoniecznie przepadają za kiełbasą i wybierają chude mięso.


Dzisiaj polecam klasyczne leczo z cukinią. Na patelni szklimy cebulę, potem dodajemy kurczaka, lekko obsmażamy , wrzucamy cukinię , przykrywamy i dusimy aż cukinia zmięknie. Przepis na leczo z cukinii. Lekkie danie, którego głównym składnikiem jest cukinia. Można przygotowywać je przez cały rok.


W sezonie letnim można skorzystać ze świeżych pomidorów, a w zimie z pomidorów z puszki. Polecam podawać leczo z bagietką. Prawdziwe leczo koło cukinii nie stało. Mieszkamy jednak w Polsce, więc możemy to trochę nagiąć.


ZAWSZE robi bez cukinii.

Pałeczki kurczaka w kapuście. Oryginalne Węgierskie leczo nie zawiera cukinii, czy dodawanego często w polskich kuchniach kabaczka. Ja natomiast leczo zawsze przyrządzam z cukinią – tak lubię i dlatego mój przepis zawiera cukinię. Dodane przez karolinaw: Tylko o kuchni.


Durszlak Pierś z kurczaka z warzywami – takie niby leczo. Tradycyjne leczo z cukinią nie jest daniem niskokalorycznym, ponieważ zawiera w swoim składzie kiełbasę i (lub) boczek. Podstawą każdego lecza jest papryka. Nic dziwnego w końcu leczo to węgierski wynalazek. Złagodzisz nieco jego pikantny wyraz dodając do niego cukinię.


Jeszcze cebula, pomidory, zioła i masz gotowe danie w wersji wegetariańskiej. Jeśli jednak brakuje ci tu mięsnego pierwiastka dodaj kiełbasę, lub podsmażoną pierś z kurczaka. Dla osób, które chcą zerwać z rutyną i zastąpić czymś typową dla polskiej kuchni kiełbasę, opracowaliśmy przepis na leczo z mięsem z kurczaka. To delikatne mięso doskonale pasuje do gęstej jednogarnkowej potrawy jaką jest leczo, bo szybko się dusi i łatwo przechodzi smakiem przypraw. Szaszłyki z kurczaka z sosem z orzeszków ziemnych.


Pierogi z kapustą i grzybami. Najprostsze kluseczki kładzione. Przygotowane w kilka minut leczo z cukinii będzie dla nas posiłkiem na cały dzień.


Gdy za oknem skwar to na obiad najlepiej smakują lekkie dania :) Warzywem, które idealnie pasuje do letnich temperatur jest cukinia. U mnie mieszanka cukinii z warzywami i kurczakiem, które pozwoliłam Zobacz więcej. Ja dodałam pierś z kurczaka zamiast kiełbasy#128578;. Ważną informacją jest to, że ja zawsze przepis na leczo z cukinii szykuję w jednym garnku.


Moje leczo z cukinia znika w godzinę, więc uwierzcie mi, że gotuję je dość często.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty