środa, 8 lutego 2017

Leczo do słoików bez cebuli

Dziś proponuje kolorowe leczo w słoiku, do którego później wystarczy tylko dodać podsmażoną kiełbaskę, wędzony boczek albo dowolne mięso i mamy pyszny oraz. Darek o Ketchup z dyni, papryki i cebuli. Magda o Ketchup z dyni, papryki i cebuli. Zima za pasem, a sezon na pomidory i paprykę trwa, dlatego to najlepszy czas na przygotowanie pysznego leczo do słoików. Danie to można zapasteryzować w słoikach i zostawić sobie gotowe na inne okazje zimą, kiedy zabraknie nam czasu na przygotowanie obiadu lub kolacji.


Zobacz jak przygotować zapasy na zimę i przyrządzić leczo do słoików. Wypróbuj wersję lecza bez cebuli lub z czosnkiem - sprawdź! Słoiki są zawekowane już przynajmniej miesiąca, ale dopiero dziś znalazłam chwilę, by zaproponować Wam przepis na leczo do słoików na zimę.


Nadmiar cukinii i pomidorów w ogrodzie sprawił, że musiałam je jakoś wykorzystać. Dobrze mieć pod ręką takie weki, gdy np. Na pewno znajdą się tam warzywa - od cebuli po cukinię. Przepis na leczo do słoików na zimę. Jednogarnkowe, sycące, z dużą ilością warzyw, ale też z mocną mięsną nutą.


Leczo do słoików bez cebuli

Leczo z cukinii sprawdzi. Bardzo męskie danie ;) Prezentuję przepis na klasyczne węgierskie leczo. Autor Zdjęcia: thinkstockphotos. Najprostsze leczo przygotowuje się z kilku składników, z których głównymi są papryka i pomidory.


Może być w wersji mięsnej i wegetariańskiej. Młodą cukinię opłukać, osuszyć i pokroić w dużą kostkę (natomiast starszą należy obrać ze skóry i wydrążyć pestki, i takim przypadku trzeba jej mieć więcej, bo dużo odchodzi). Dusimy wszystko razem, od czasu do czasu mieszając przez ok. Pomidory powinny puścić wystarczająco dużo soku, ale jeśli tak się nie stanie leczo można podlać odrobiną wody. Na koniec dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę, mieszamy i gorące leczo wkładamy do słoików.


W ubiegłym roku jednak moje obie zamrażarki były tak wypełnione po brzegi owocami i grzybami, że na leczo nie starczyło już miejsca. Dawniej, aby cieszyć się zimą jego wybornym smakiem, zazwyczaj je mroziłam. Sezon na pomidory i paprykę w pełni, mamy doskonały czas by przygotować pyszne, węgierskie danie jakim jest leczo do słoików, by móc cieszyć się wspaniałym smakiem również zimą i wiosną.


D ziś na blogu przepis na pyszne leczo do słoika z cukinią. Składniki: kg pomidorów kg papryki kg cebuli sól cukier olej Wykonanie: Pomidory parzymy wrzątkiem i obieramy ze skórek, kroimy w kostkę. Dlatego w tym roku postanowiłam zrobić swoje pierwsze leczo w słoikach. Zrobiłam dwie wersje, z pieczarkami i bez oraz część słoików tylko zawekowałam a drugą część zapasteryzowałam w piekarniku. Po otwarciu słoiczka można dodać pieczarki, boczek lub kiełbasę, ugotować kaszę jaglaną lub ryż i obiad gotowy.


Część ugotowanego lecza można na gorąco przełożyć do słoików i po wystudzeniu przechowywać w lodówce lub zamrozić w pojemnikach. W dużym garnku na niewielkiej ilości oleju zeszkliłam cebulę. Całej naszej rodzinie smakuje jednak taka najprostsza wersja bez żadnych dodatków - takie warzywne leczo najczęściej jemy na zimno, na kanapkach.


Dodawałam po kolei: paprykę, kabaczka, marchewkę, pomidory. Udusiłam warzywa na półtwardo. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem. Dodane przez Konto usunięte w: Tylko o kuchni. Słoiki zakręciłam i odstawiłam do góry dnem do wystudzenia.


Do cebuli dodać pokrojoną w kostkę paprykę i chwilę razem smażyć. Marchew obrać i pokroić w talarki dodać do cebuli z papryką, Obraną cukinię ze skóry i pozbawioną ją nasion kroimy w kostkę i dodajemy do warzyw. Wlać przecier i gotować do miękkości warzyw. Ja każdego roku robię kilkanaście słoików z leczo na czas kryzysu gdy nic nie będzie w lodówce:). Na dwie bardzo duże cukinie należy dodać około kg.


Jest dużo odmian leczo, jedną z nich jest leczo z dodatkiem cukinii. Na stronie mam także przepis na leczo z cukinią z dodatkiem mielonego mięsa zamiast kiełbasy, to dobra opcja dla tych, którzy niekoniecznie przepadają za kiełbasą i wybierają chude mięso. Dzisiaj polecam klasyczne leczo z cukinią. Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy.


Jak zrobić leczo na zimę? Doskonale leczo smakuje późnym latem i jesienią, gdy pomidory i papryka jest najtańsza. A dzięki pasteryzacji możemy przygotować leczo do słoików na zimę, z cukinii, papryki i pomidorów również zimą.


Odstawiamy na szafkę, stawiając słoiki na dekielkach czyli do góry dnem. Paprykę pokroić w kawałki, pomidory obrać ze skórki i razem z papryką dodać do cebuli. Wszystko razem dusić dotąd aż cukinia będzie lekko miękka. Papryka na zimę nie jest trudna do wykonania.


Poznaj łatwe i popularne przepisy na weki z papryki, dzięki którym w okresie zimowym będziesz cieszyć się pysznym leczo, marynatą, sałatką, a nawet dżemem z papryki. Kamilo - możesz nie mieć obaw, jeszcze mi się nie zdarzyło, aby to leczo się zepsuło. Spokojnie nada się do tego duża przerośnięta cukinia - ładnie zmięknie kiedy będzie nasolona. Pamiętaj tylko, aby wkładać gorące leczo od razu do słoików i dobrze zakręć wieczka. Naprawdę nie trzeba nic więcej!


Moje leczo warzywne jest taką alternatywną dla gulaszu warzywnego, dla duszonej fasoli czy pieczonych warzyw, którą możecie jeść od rana do wieczora. Powodzenia i pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty