czwartek, 6 kwietnia 2017

Przepis na zdrowe pierniczki

ZDROWE PIERNICZKI NA ŚWIĘTA – CZY WARTO JE ROBIĆ? Dzisiejszy przepis używa zamienników, dzięki czemu skład naszych pierniczków jest zdrowszy, niż ten tradycyjny. Moim zdaniem, warto robić zdrowsze wersje potraw świątecznych tylko w jednym przypadku – kiedy ich smak nie jest gorszy, niż zwyczajna wersja. Kilka przepisów na pyszne, zdrowe, naturalne pierniczki świąteczne. Pierniczki pełnoziarniste: Składniki:.


Przepis na kolorowy lukier. Jedno białko jajka roztrzepane mikserem mieszać z cukrem pudrem (zrobionym z cukru trzcinowego w młynku od kawy) z dodatkiem soku z cytryny. Ucierać razem na jednolitą gęstą masę.


Jeżeli tak jak ja kochacie pierniczki, ale chcielibyście przeżyć święta trochę bardziej zdrowo, to mam coś dla was – przepis na dużo zdrowszą wersję świątecznych, korzennych pierniczków! W święta zawsze sobie na nie pozwalam, ale zawsze chciałam popracować nad zdrowszą wersją – także dla Was. Nie wyobrażam sobie Bożego Narodzenia bez pachnących korzennymi przyprawami pierniczków.


Dzisiaj zapraszam po przepis na najlepsze pierniczki świąteczne! Można je zrobić w każdym momencie przed Świętami, przed samą Wigilią lub nawet trzy tygodnie wcześniej. Na każdą okazję - Wigilię Szkolną czy do pracy, dla dzieci i znajomych. Kiedy lekko się zarumienią, wyjmij je z piekarnika. Dlaczego te pierniczki są zdrowe?


Po pierwsze: mąka owsiana. Ułóż pierniczki (jeszcze przed lukrowaniem) na kratce i przenieś do pomieszczenia o wysokiej wilgotności, uchyl okno podczas deszczu ;-) (klimat brytyjski jest dość wilgotny, pierniczki miękną u mnie szybko, już po dniach). Jeśli u Ciebie w domu jest dość sucho, schowaj pierniczki do szczelnej puszki z kawałkami obranych jabłek.


Przedstawiam zdrowe pierniczki bezglutenowe: Utarłam masło z jajkami. Osobno wymieszałam składniki. Piekarnik rozgrzałam do 1stopni. Połączyłam wszystko i wyrobiłam ciasto, zawinęłam je w folię i dałam na kilka minut do lodówki.


Potem cienko rozwałkowałam i wycięłam pierniczki. Ponadto zawierają znaczne ilości tłuszczu. Bogate są też w cukier, który jest źródłem „pustych” kalorii, nie dostarcza witamin i składników mineralnych, a spożywanie go wiąże się z niekorzystnymi dla zdrowia konsekwencjami. Specjalnie dla mojego Tatusia, by i On mógł popróbować słodkości w Święta.


Przepis na zdrowe pierniczki

Nie udało mi się dodać tego przepisu wtedy, więc dzielę się z Wami nim teraz. Przyznaję, że się troszeczkę natrudziłam. Jeśli chcemy pierniczki z otworkiem do przewlekania, otworek robimy przed pieczeniem. Pachnące cynamonem pyszne świąteczne pierniczki w swojej klasycznej wersji mogą być dość pracochłonne. Jednak nasz przepis wymaga jedynie kilku prostych składników oraz odrobiny czasu.


Ich przygotowanie możesz zamienić w świetną zabawę dla całej rodziny. Autor Zdjęcia: Shutterstock Kokosanki owsiane to sposób na zdrowe i smaczne domowe słodycze. Zdrowe kokosanki owsiane: przepis na pyszne ciasteczka. Każdy swój sprawdzony przepis na pierniczki, ale czemu nie wypróbować innego, może na zupełnie inny rodzaj tych świątecznych ciastek. Wspaniała ozdoba na święta Bożego Narodzenia.


Przepis na zdrowe pierniczki

Ciasto dobrze się formuje, nie rośnie zbytnio podczas pieczenia, a wycięte formy nie odkształcają się. W myśl przysłowia, że szewc bez butów chodzi, ja chyba ostatnia się za nie zabieram. Jeśli tak jak ja w tym roku nie mieliście czasu się wcześniej zdecydować, a myślicie, że już za późno, ten przepis jest dla Was! DODAJ PRZEPIS DODAJ PORAD.


Pyszne, mięciutkie pierniczki norymberskie z dużą ilością bakalii. Po wyjęciu z lodówki ciasto ponownie wyrobić, rozwałkować na grubość około 2mm Wykrawać z niego pierniczki o dowolnych kształtach. Piec w temperaturze 1stopni przez około 10minut.


Po ostudzeniu dekorować lukrem królewskim. Wypróbuj mój przepis na szybkie, łatwe, zdrowe i pyszne bezglutenowe pierniczki świąteczne. Przygotowanie ciasta zajmie Ci kilka minut i nie będzie w nim białego cukru ani mąki.


Pyszne, korzenne pierniczki zrobione z połowy ciasta na piernik staropolski.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty