wtorek, 30 stycznia 2018

Piernik bożonarodzeniowy

Znakomity piernik na święta do kawy, bardzo mięciutki, puszysty i delikatny z pyszną czekoladową polewą. To piernik idealny, nie ma osoby, której by nie smakował :-) Błyskawiczny do przygotowania, nawet przez tych, którzy nie mają miksera. Tyle osób ocenia komentarz pozytywnie Zaloguj się aby ocenia. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga kuchenny bałagan. Troche się bałam robić ten piernik i zwlekałam już lata ale w końcu się zdecydowałam i jest!


Piernik bożonarodzeniowy

Wyszedł cudowny, cała rodzina chwali. Przepis jest super i na pewno na następne święta też zagości w naszym domu. Dodajemy cukier i śmietanę. Ubijamy osobno jaja i wlewamy do reszty składników. Wlewamy rozpuszczone masło i płynny miód.


Mieszamy łopatką do połączenia składników( Ciasto jest lekko lejące, za chwile gęstnieje). Wymaga trochę cierpliwości i czekania, ale naprawdę warto. Surowe ciasto musi dojrzewać w chłodnym miejscu - ja.


W warszawskiej Miodowa Cafe na Senatorskiej zawsze pachnie obłędnie. To zasługa Adama Freusa, Szefa Cukierni Miodowa – młodego i utalentowanego pasjonata sztuki cukierniczej. Z okazji zbliżających się świąt podzielił się z nami swoim autorskim przepisem na słodki korzenny piernik bożonarodzeniowy. Moje ciasto na tegoroczny piernik leżakuje spokojnie w lodówce.


Miałam taką ochotę na piernik gdy nastawiałam ciasto, że zrobiłam mały eksperyment- odjęłam sobie w blaszkę jedną porcję i upiekłam, a resztę ciasta zostawiłam na piernik świąteczny. Po upieczeniu piernik przełożyłam powidłami i pozwoliłam mu poleżeć dni. Nazwa piernik wywodzi się od staropolskiego słowa „pierny”, czyli pieprzny. Oburzycie sie pewnie wsystkie, ale piernik swiateczny pieke z torebki,zawsze tej samej firmy. Każdej burej jesieni nastawiam podwójną lub potrójną porcję ciasta.


Piernik bożonarodzeniowy

Część jest z bakaliami na pierniczki, a część na piernik oblewany polewą czekoladową, którą robię od lat. Oryginalny przepis pochodzi z książki Marii Lemnis i Henryka Vitry W staropolskiej kuchni i przy polskim stole. Piernik staropolski piekę od lat. Ciasto piernikowe z dodatkiem aromatycznych przypraw to przysmak rodem z Torunia, ale także najlepszy świąteczny specjał.


Prawdziwy, staropolski piernik to taki, który dojrzewa w chłodnym miejscu co najmniej dwa tygodnie przed pieczeniem. Staropolski piernik dojrzewający stanie się hitem świątecznego menu. Ciasto należy przygotować nawet 5-tygodni przed Bożym Narodzeniem, a piec na 4-dni przed świętami.


Sprawdź, jak zrobić tradycyjny piernik krok po kroku i dobrze zaplanować działanie w czasie. Przygotuj piernik dojrzewający na święta i ciesz się jego wyjątkowym smakiem! Przepisy na bożonarodzeniowy piernik w wyszukiwarce kulinarnej - przynajmniej idealnych przepisów na bożonarodzeniowy piernik. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Najbardziej znana wersja piernika, tym razem dla tych, którzy nie mają cierpliwości czekać na piernik dojrzewający.


Oto łatwy przepis na piernik świąteczny w czekoladzie. Bardzo prosty do przygotowania piernik z polewą czekoladową o smaku migdałowym. Doskonały na święta Bożego Narodzenia, sprawdzi się na też jako niedzielny deser. Idealny na święta, ale również na codzień. Przechowując zawinięty w folii w lodówce długo zachowuje świeżość.


Magdy Gessler (oryginalny przepis tu). Jest naprawdę pyszny, miękki, puszysty, rozpływający się w ustach, a jednocześnie dzięki dodatkowi powideł lekko wilgotny, pachnący korzeniami, aromatyczny, no bajeczny po prostu. Pełne drogich, egzotycznych wtedy przypraw, ciasto nierzadko wchodziło w skład wiana panien szlacheckich i mieszczańskich. Bardzo spodobało mi się też przysłowie, iż najlepszymi rzeczami w Polsce były ongiś: gdańska gorzałka, toruński piernik, krakowska panna i warszawski trzewik. Mimo, iż konkurs został ogłoszony dla Szkoły Przysposabiającej do Pracy to jednak chętnie do niego dołączyli uczniowie wielu młodszych klas, tj.


Nie spodziewaliśmy się po nim zbyt wiele, ponieważ jest on stosunkowo młody i nie należy jeszcze do tych najpopularniejszych i najczęściej odwiedzanych. BOŻONARODZENIOWY WŁOSKI PIERNIK Panforte to wypiek pochodzący z Włoch, a dokładnie ze Sieny. Krótko mówiąc to taki bardzo intensywny w smaku piernik.


Panforte jest wyjątkowe nie tylko ze względu na smak i formę ,co po prostu składniki. Tutaj nie może zabraknąć orzechów (najlepiej w kilku odmianach), bakalii i owoców kandyzowanych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty