piątek, 18 maja 2018

Dżem z cukinii przepis

Przepis na ten wyjątkowy dżem znalazłam tutaj. Delikatnie go zmodyfikowałam. Dla takich niedowiarków jak ja - ON JEST PYSZNY. Dżem z cukinii i cytryn to tani i smaczny przepis na zagospodarowanie nadwyżek cukinii.


Można go przygotować zarówno z młodych, jak i przerośniętych cukinii. W tym ostatnim przypadku, trzeba usunąć gniazda nasienne. Ten słodki cytrusowy dżem ma konsystencję półprzejrzystej galarety i świetnie pasuje do tostów. Pod koniec gotowania dodać cukier, galaretki, sok i skórkę z cytryny.


Gotować jeszcze pół godziny. Gorącą masę włożyć do słoików, szczelnie zamknąć i odwrócić. Gdy dżem jest w pomieszczeniu o temp. Czy to na pewno dżem z CUKINII (kabaczek), ja robie z dynie z jabłkiem i dynie z pomarańczą ,ale dżem z cukinii ? Proszę o info bo zostało mi jeszcze parę sztuk cukinii to może zrobię, bo z dynii już dość dużo zrobiłam. Zasypujemy cukrem i kwaskiem cytrynowym, odstawiamy na godzin.


Po tym czasie wkładamy do dużego garnka. Stawiamy na palnik z gazem i gotujemy. Dodajemy galaretki, dokładnie.


Wydrążone i obrane ze skóry cukinie zasypujemy cukrem i smażymy, a następnie dodajemy do nich Kwasek cytrynowy spożywczy WINIARY i galaretkę cytrynową. Tak przygotowany dżem z cukinii z galaretką cytrynową pasteryzujemy w słoiczkach, a gdy dżem będzie już gotowy, podajemy go do kanapek lub naleśników. Jeśli nigdy nie próbowałyście kuchennego eksperymentu, jakim jest dżem z cukinii, koniecznie musicie nadrobić zaległości. Smakuje równie wyśmienicie jak dżem morelowy czy pomarańczowy (w zależności od tego, galaretkę o jakim smaku doda się do gotowania). Każdy, kto miał okazję próbować dżem z cukinii, nie może uwierzyć, że jest to dżem zrobiony z warzywa, a nie.


Z pewną dozą wątpliwości postanowiłam zrobić dżem z cukinii. Durszlak - ewa wachowicz dżem z cukinii. Wszyscy w tym roku przygotowują dżemy z cukinii, więc i ja spróbowałam. W większość słoików z dżemem jest już pleśń, na lub nic nie widać. Poza tym na niektórych słoikach pleśń jest także z zewnątrz, zrobiło się coś w rodzaju zacieków.


Kochani szukam nowych przepisów na dżem z czarnej porzeczki. Dżem z czarnej porzeczki :) Dodane przez halisia w: Tylko o kuchni. Placki z cukinii wg Ewy Wachowicz – jak zrobić? A no przepis na te placuszki z cukinii jest banalnie prosty, podobny do tradycyjnych placków, które robię, aczkolwiek wzbogacony jest o jogurt naturalny Zobacz więcej.


Dżem z cukinii przepis

Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem. Zasypać cukrem i odstawić na godzin. Po upływie tego czasu cukinię wraz z sokiem wlać do garnka i gotować aż do miękkości. Po około godzinie dodajemy pokrojone w cząstki i wypestkowane pomarańcze bez albedo. Dania z cukinii są coraz popularniejsze w polskiej kuchni.


I choć sam dżem z cukinii wciąż wielu z nas wydaje się bardzo niekonwencjonalny i boimy się go spróbować, w rzeczywistości może pozytywnie zaskoczyć was smakiem. Wystarczy odpowiednio go przygotować. Połowę cukinii pokroić w kosteczkę a drugą połowę zetrzeć na tarku o dużych oczkach.


Całość smażyć jeszcze minut. Cukinie obrać i wydrążyć nasiona. Nakładać do słoików i szybko zakręcać. Oczywiście, zapraszam na przepyszny cytrynowy dżem z cukinii.


Czy z cukinii można zrobić dżem? Brzoskwiniowy dżem z cukinii. Jeśli chcemy skrócić czas gotowania można zetrzeć na tarce o dużych oczkach, ale wtedy wydłuża nam się czas przygotowań.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na dżem z cukinii z galaretką wg ewy wachowicz. Kroimy w kosteczkę, przekłasamy do garnka. Gorący dżem przekładamy do wyparzonych słoików, zakręcamy. Zrobiłam porcję na próbę,ale okazał się tak pyszny,że dorobiłam jeszcze trzy takie porcje.


Spytacie jak to dżem z cukinii? Ale zrobiłam, spróbowałam i powiem, że w mojej spiżarce to będzie HIT. Spróbujcie, naprawdę warto. Jest MEGA dobry, słodki, a za sprawą cytryny bardzo orzeźwiający. Przygotowanie dania dżem cytrynowy z cukinii Obrane i wypestkowane cukinie ścieramy na drobnej tarce, przekładamy papkę do garnka i dusimy ją na małym ogniu, nie zapominając o częstym mieszaniu.


Dżem z cukinii przepis

Kiedy cukinia zmięknie, dosypujemy cukier, galaretkę, skórkę, sok z cytryn oraz kwasek cytrynowy. Aby przygotować taki dżem, należy zaopatrzyć się w ładne, zdrowe i świeże cukinie, cukier oraz cytrynę. Jeśli będziemy robić dżem z samej cukinii z cukrem, lepiej zdecydować się na cukier żelujący.


Dzisiaj zapraszam Was na dżem z cukinii, a w zasadzie taką galaretkę – idealną na kanapki. Pomysł podsunęła mi moja mama, a dżem okazał się super. Kolor ma fantastyczny, w smaku jest słodko-kwaśny, a na kanapkach spisuje się idealnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty