poniedziałek, 14 maja 2018

Małe pierniczki

Podczas pieczenia cudownie pachnie w całym domu. Pierniczki nie są za twarde ani za miękkie, jak dla mnie są idealne. Możemy upiec je już teraz na święta lub w ostatniej chwili, za każdym razem świetnie smakują. Te miękkie można jeść i dekorować od razu.


Małe pierniczki

Jeśli u Ciebie w domu jest dość sucho, schowaj pierniczki do szczelnej puszki z kawałkami obranych jabłek. Twardsze można przygotować wcześniej i odłożyć do zamkniętego pojemnika. Gdy zmiękną, można je dowolnie udekorować.


Aby pierniczki powiesić na choince, robimy w nich dziurki (zaraz po upieczeniu, np. słomką). Ułóż pierniczki (jeszcze przed lukrowaniem) na kratce i przenieś do pomieszczenia o wysokiej wilgotności, uchyl okno podczas deszczu ;-) (klimat brytyjski jest dość wilgotny, pierniczki miękną u mnie szybko, już po dniach). Pyszne, mięciutkie pierniczki norymberskie z dużą ilością bakalii. Nigdy nie pozwalam na to, by białka, które pozostają po pieczeniu ciast drożdżowych, czy tart się marnowały.


Farsz można modyfikować według swoich ulubionych składników. Zróżnicowany zbiór ofert, najlepsze ceny i promocje. Wejdź i znajdź to, czego szukasz! Z drugiej części ciasta formować nóżki grzybków, brać małe kawałki ciasta i rolować je w dłoniach, układać na blaszce do pieczenia. Margerytko, ciasto w końcu zagniotłam, pierniczki w ilości prawie 2(małe foremki)wyszły rewelacyjne!


Trochę mnie zmyliła uwaga o łatwym zagniataniu, a to ciasto zagniata się długo i ciężko. Niemniej efekt jest wspaniały, już szykujemy się z Synkiem lat 1 który mi pomagał, żeby powtórzyć! Pozdrawiam serdecznie i życzę. Dzisiaj piekłam te pierniczki a wczoraj pierniczki nr. Proszę zachować między ciasteczkami odstępy, ponieważ dużo rosną w piekarniku.


Szybkie pierniczki zrobiłam w dwóch wariantach, pierwszy zgodnie z przepisem drugi nadziewane dżemem morelowym i te dzieci bardziej polubiły. Zarówno pierniczki grubsze i większe, jak i te cienkie i małe można przechowywać w zamkniętym pojemnku do tygodni (zasada: pierniczki im starsze tym lepsze i bardziej miękkie). Dekorację: z lukru lub z czekolady, robimy przed podaniem, gdy pierniczki oczywiście są miękkie. Właśnie wyrobiłam ciasto, ale bardzo się klei, wiec włożyłam do lodówki. Piernik staropolski już upieczony i pierniczki z tego ciasta nadziewane powidłami i marcepanem.


Jest tylko jeden problem - raczej nie dotrwają do świąt :-). Znikają z prędkością światła. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Przepisy na jak zapakować małe świąteczne ciasteczka lub pierniczki w wyszukiwarce kulinarnej - przynajmniej idealnych przepisów na jak zapakować małe świąteczne ciasteczka lub pierniczki.


Małe pierniczki

Gdyby stwardniały, wystarczy pozostawić je na noc lub dobę na kratce kuchennej, a gdy wchłoną wilgoć z powietrza to zmiękną. Idealnie miękkie, rozpływające się w ustach, cudownie korzenne z wyczuwalną pomarańczową nutą. To są najlepsze pierniczki jakie jadłam! Jak tylko zrobiłam je po raz pierwszy, to od razu wiedziałam, że ten wypiek na stałe zagości na mojej liście obowiązkowych wypieków na Święta Bożego Narodzenia. Te małe pierniczki robiłam dzisiaj i wyszły zdecydowanie smaczne.


Zainspirowały mnie cudownej jakości pierniczki, które kupuję w cukierni Irena mieszczącej się na Saskiej Kępie w Warszawie. Domowe lub kupne, w sklepie, w szkole… ich smak, zapach, a przede wszystkim wygląd jest tak charakterystyczny, że jakikolwiek. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na male pierniczki. Ciastka Małe, urocze ciasteczka będą idealnym pomysłem na poczęstunek dla znajomych, którzy lubią wpadać z niezapowiedzianą wizytą.


Małe pierniczki

Zabierzesz je także do szkoły, pracy lub na spacer – ciasteczka możesz mieć zawsze pod ręką! Wypróbuj nasze przepisy na tradycyjne rarytasy, np. Robiłam pierniczki z różnych przepisów.


Ten jest recepturą na pulchne , miękkie świąteczne ciasteczka. Pyszny lukier i mamy swoje małe cuda. Zawsze w Mikołajki w moim domu pieczemy pierniczki, to już taka nasza mała tradycja.


W tym roku też tak było. To już ostatni dzwonek na zrobienie ciasta, które ma dojrzewać - tygodni min łatwe przystępne. Desery świąteczne pierniczki.


Ciasta piernikowe, pierniki i małe pierniczki to wypieki, którym poświęcamy więcej czasu, ponieważ to właśnie one muszą być pięknie ozdabiane i lukrowane. Mają kolorową posypkę, która zdobi te pachnące wypieki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty