środa, 20 sierpnia 2014

Przepis na chleb z maki orkiszowej

Chleb orkiszowy na drożdżach. Bardzo prosty chleb, w całości wykonany z jasnej mąki orkiszowej z dodatkiem pestek słonecznika, sezamu oraz siemienia lnianego. A chleb, który upiekłam nie jest zwykłym chlebem. Jest bardzo szybki w przygotowaniu, ale to nie jego jedyna zaleta. Niestety chleb faktycznie jest gorzkawy, widocznie to wina tej mąki.


Do chleba można dodać dowolne ziarna. Ciasto jest łatwe do wyrobienia, a przede wszystkim bardzo szybko rośnie. O zaletach mąki orkiszowej chyba już nie ma co wspominać :). Otóż z braku mąki orkiszowej zastąpiłem ją mąką żytnią razową, dalej wszystko jak w przepisie 200g zakwasu orkiszowego, sól, woda (chyba dodałem za mało tym razem, bo skórka chleba byla dość twarda) i 500g mąki razowej żytniej.


A orkisz z natury swojej jest mocniejszy i ingerencja w wyrastanie zboża nie jest aż tak wymagana. Ciekawe jest też to, że orkisz był bardzo popularny już w starożytności i to właśnie wypiekami z mąki orkiszowej posilali się słynni, rzymscy gladiatorzy. Domowy chleb z mąki orkiszowej. W momencie, gdy przekazuję Czytelnikom przepis na rynku ogólnie dostępnym znam tylko jednego producenta suszonego zakwasu żytniego.


Przepis na chleb z maki orkiszowej

Upieczony z mąki orkiszowej pełnoziarnistej. Składniki: Sposób p Zobacz więcej. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga cookingMarta. Ponadto urzeka wyjątkowym smakiem i zapachem. Pyszny i zdrowy chleb orkiszowy.


Prosze mi podac ile mam dodac zakwasu na do pieczonego chleba z kilograma maki j. Dotychczas robie to na oko plus minus 5dkg. Dodane przez Bardolka w: Tylko o kuchni. Smakerowicze powiedzcie mi - bo może ja jestem jakaś dziwna - czy według Was jest sens w dodawaniu przepisów na dania z torebki? Ciastka z torebki, makarony z torebki i wszystko z torebki! Jeśli chcesz spróbować zdrowego chleba z małą ilością kalorii, koniecznie przygotuj ten pyszny domowy chleb z mąki żytniej i orkiszowej.


Nie warto się ograniczać jedynie do pszennej mąki. Poza orkiszową warto wypróbować też inne np. Przepis na domowy chleb.


Czasami prosta zmiana zboża może dać całkiem sporo korzyści zdrowotnych. Najlepiej chleb orkiszowy na zakwasie, a nie na drożdżach. Dzisiaj podam przepis na domowy chleb, który zawsze się udaje.


Przepis na chleb z maki orkiszowej

Takiego chleba jak domowy nie kupisz w żadnej piekarni. Dzisiaj łatwy przepis na chleb orkiszowy, który zawsze się udaje, nawet jeśli jest na młodym zakwasie. Idealny przepis dla początkujących. Mój pierwszy chleb upieczony…ze względu na brak profesjonalnej kuchni i zdezelowany piekarnik elektryczny (delegacja) wyszło rewelacyjnie. Istotną zaletą chleba orkiszowego jest zbieranie zboża razem z łupiną, która chroni je przed zanieczyszczeniami.


Pieczywo orkiszowe wykonane jest z czystej, bogatej w błonnik mąki orkiszowej, w przeciwieństwie do pieczywa z oczyszczonej mąki pszennej. Robiłam z pełnoziarnistej mąki orkiszowej oraz z białej, i z tej ilości wychodzi. Nastawiam tylko dolną grzałkę, bo jak jest mocniejsza górna, to. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb z mąki orkiszowej i gryczanej. Białka ubić z cukrem, dodać żółtka, roztopione i ostudzone masło, mąkę z proszkiem i delikatnie wymieszać.


Wylać na blaszkę, ułożyć owoce i posypać pudrem. Do maszyny miałam dołączoną taką niedużą miarkę, z jednej strony była łyżeczka, a z drugiej łyżka. Jak piekę chleb w maszynie to używam tej miarki do odmierzania ilości cukru, soli, oleju, czy właśnie drożdży. Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby chleb nie urósł.


A CZY MOGLA BYS PODAC PRZEPIS NA CHLEB Z SAMEJ MAKI ORKISZOWEJ. Witam :) Wczoraj zrobiłam pierwsze podejście do chleba i wybrałam właśnie ten. Tylko nie wyrósł za bardzo, mimo iż najpierw ok. Piekarnik rozgrzej do temperatury 2st. Wstaw chleb i piecz go minut (grzanie góra-dół).


Jeśli za szybko się rumieni połóż na wierzch folię aluminiową. Następnie chleb wyciągnij z foremki i dopiekaj jeszcze z minut. Gotowy chleb wydaje głuchy odgłos gdy w niego pukniemy od spodu.


Studź na kratce do pieczenia. Mój domowy chleb orkiszowy wzbogaciłam ziarnami sezamu i nasionami chia. Nie ma to jak domowe pieczywo bez zbędnych spulchniaczy czy konserwantów! Orkisz zwany też jęczmieniem dwurzędowym, jest starą odmianą pszenicy znaną w starożytności. Jakoś tak bardzo niedługo, w najbliższym czasie, zrobię też chleb orkiszowy z automatu, z maszyny chlebowej.


Przepis na chleb z maki orkiszowej

Bo doszły mnie słuchy, że moje czytelniczki się tego domagają :) Eeeh, jakby nie mogły przejść na wyższy level i piekarnika odpalić :) Ale dobrze już, dobrze, o czytelników dbać trzeba, będzie przepis z maszyny. Zrobiłam z połowy porcji, dałam 1gramów mąki orkiszowej razowej, ok. Delikatny, bardzo smaczny chleb z mąki orkiszowej na zakwasie.


Dosłodzony jest miodem, przy czym w połączeniu z orkiszem smak miodu się gubi i nie jest wyczuwalny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty