środa, 25 marca 2015

Babeczki z olejem

Proste babeczki waniliowe to najprostszy i zarazem jeden z moich ulubionych przepisów – widać to z resztą po tym, jak często znajdziecie go na stronie w najróżniejszych odsłonach (np. w wersji czekoladowej lub z budyniem). W zależności od fantazji, dostępnych produktów lub czasu można z niego przygotować słodką przekąskę „na szybko” lub eleganckie babeczki na przyjęcie. Piernikowo - śliwkowe muffinki z olejem rzepakowym - Babeczki,mufinki - W kuchni i ogrodzie - bloog. Bloog Kuchnia załóż bloga zaloguj MENU W kuchni i ogrodzie Kurczak w marynacie z oleju rzepakoweg Zobacz więcej.


Babeczki z olejem

Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Kulinarna Patilogia. Puszyste i pełne wyrazistych dodatków babeczki coraz częściej wypiekamy również we własnych domach. Dodane przez lamiaw: Tylko o kuchni. Babeczki bananowe z krówkami i olejem rzepakowym 1Jeśli posiadacie naprawdę dojrzałe banany i nie wiecie co z nimi zrobić, polecam te babeczki. Są bardzo smaczne ze słodką niespodzianką w środku.


Tabliczkę czekolady pokruszyć na drobne kawałki. Mąkę wymieszać z sodą,cukrem pudrem, proszkiem do pieczenia i cukrem waniliowym. Do wymieszanych składników z mąką dodać czekoladę. Jajko zmiksować z olejem i mlekiem, dodać do sypkich produktów, delikatnie wymieszać.


Dziś mam dla Was przepis inspirowany muffinami, które mój mąż pomimo mrozu przyniósł mi na wczesne śniadanie w Nowym Jorku. Puszyste, lekko wilgotne, duże babeczki bananowe z dodatkiem orzechów włoskich kupione w budce koło hotelu. Mój polski wariant to nieco zmodyfikowany przepis na proste muffinki bananowe, które można. Babeczki Ciasto:, 250g mąki, małe łyżeczki proszku do pieczenia, jajko, 120g cukru , ml oleju roślinnego, 1ml mleka, pół małej łyżeczki soli, Polewa:, łyżki soku malinowego, 10g malin, cukier puder, Mąkę przesyp przez sitko do miski, dosyp cukier, proszek do pieczenia i sól. Jest jeszcze lepszy niż poprzedni, bo babeczki wychodzą mięciutkie i delikatne.


Do środka możecie wrzucać ulubione dodatki, a nawet za jednym razem zrobić każdą babeczkę inną. Z fajnych połączeń smakowych mogę na pewno polecić muffiny makowe oraz te mocno czekoladowe dodatkowo czekoladą nadziane. Dziś nie będzie recenzji kosmetyku, chcę za to dopieścić Wasze podniebienia ;) Moja propozycja na urozmaicenie porannej kawy to Muffinki jogurtowe - dziecinnie proste w wykonaniu, smaczne i lekkie zarazem. Muffinki bananowe wykonuję najczęściej według receptury Nigelli Lawson. Uwielbiam jej przepisy, ponieważ są proste, a przygotowanie pysznego dania zajmuje niewiele czasu.


Chociaż, jak przystało na prawdziwego łakomczucha, nie ma słodyczy, których nie lubię. Zachęcam was do wypróbowania mojego ulubionego przepisu na muffinki bananowe. Dzięki temu miękkie babeczki to idealny pomysł na poczęstunek dla niezapowiedzianych gości.


Babeczki z kawałkami czekolady - DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź. Wytrawne babeczki Jeśli lubisz muffinki na ostro, śmiało możesz zrobić je z cebulą - wyjdą równie pyszne, jak babeczki z pomidorami,oliwkami czy fetą! Możesz podać z ketchupem lub innym sosem.


Posiekaną lub pokrojoną w piórka cebulę wystarczy wymieszać z ciastem muffinowym i upiec. Cześć, mam na imię Dorota i tworzę przepisy kulinarne z filmami wideo. Jestem autorką książki „Superfood po polsku”, a moje ukochane miasto, w którym mieszkam, to Wrocław :). Uwielbiam gotować i karmić siebie i innych, kiedyś moim hobby było pieczenie serników, a potem „wkręciłam się” w odchudzanie… posiłków ;).


Małe, delikatne i kruche babeczki są wyjątkowe na każdą okazję. Doskonale smakują zarówno w wersji słodkiej jak i tej wytrawnej. Foremki do babeczek wraz z przepisem dostałam od swojej mamy i jak sądzę jest to bardzo stary i niezawodny przepis.


Wczoraj tak się wzięłam do roboty, że aż mi oleju zabrakło! Musiałam dokupić, bo babeczki z olejem wyszły genialne i nie zamierzać w najbliższym czasie zastępować niczym tego składnika. Zresztą nie tylko ma dobry wpływ na konsystencje ciasta. Magdzie z bloga Czekoladowy Muffinek ufam zawsze, jeśli chodzi o przepisy na babeczki. Zaufałam jej też w przypadku tego bezglutenowego wypieku.


Ale ja chyba jestem jednak nieuleczalnie uzależniona od glutenu. Wszystko jest ok – ciasto łatwo się wyrabia, muffinki na mące ryżowej pięknie się wypiekają, ale konsystencja jest dla mnie wciąż zbyt piaskowa. Powstałą w ten sposób masą udekoruj upieczone i przestudzone babeczki. Na wierzchu każdej babeczki umieść borówki oraz maliny, tworząc kształt kwiatka. Koniecznie upiecz babeczki borówkowe przy najbliższej okazji.


Delikatnie mieszamy ciasto i przekładamy je do natłuszczonych lub wyłożonych papilotkami foremek do muffinów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty