środa, 4 marca 2015

Ciasto drożdzowe przepis

Placek drożdżowy z kruszonką. Tradycyjny placek drożdżowy, placek na drożdżach. Ten przepis w Waszym wykonaniuDodaj swoje zdjęcie. Przepis na puszyste ciasto drożdżowe.


Ciasto drożdzowe przepis

Wysokie, puszyste ciasto drożdżowe z kruszonką i owocami. Można zrobić je z dowolnymi owocami np. Owoce należy ułożyć delikatnie na cieście. Ciasto jest miękkie i delikatne. Nie jest jednak łatwe w przygotowaniu, a do jego przyrządzenia konieczna jest znajomość kilku zasad.


Dodaj łyżeczkę cukru i mieszaj aż drożdże się rozpuszczą. Prawie każda Babcia lub Mama ma swój sprawdzony, tradycyjny przepis na ciasto drożdżowe. Moja Babcia Krysia zawsze mówiła, że prawdziwe ciasto drożdżowe robi się na samych żółtkach, na maśle i mleku.


Ado tego ciasto drożdżowe obowiązkowo musi być z rodzynkami i mieć kruszonkę. Surowcami podstawowymi do wyrobu ciasta drożdżowego są: mąka, drożdże, płyn dodatkowy (mleko lub woda), cukier, jaja i tłuszcz. Pożywkę dla drożdży stanowią węglowodany, białko i sole mineralne, dlatego najlepiej przyrządzać ciasto drożdżowe na mleku z. Pachnące aromatyczne ciasto drożdżowe z kruszonką. Tak smakuje domowa kuchnia!


Idealne ciasto drożdżowe z kruszonką jest pyszne i wspaniale pachnie. Musi być porządnie wyrośnięte, pulchne, lekkie, a kruszonka słodka i chrupiąca. Witam, to moje pierwsze ciasto drożdżowe w życiu.


Szczególnie w Wielkanoc królują na naszych stołach ciasta drożdżowe, pełne bakalii i aromatycznych przypraw. Już sam ich aromat sprawia radość. Zacznij od szykowania rozczynu do ciasta drożdżowego ze śliwkami. Ze względu na wilgotną, lekko lepką strukturę ciasto drożdżowe najlepiej wyrabia się mikserem ręcznym z użyciem haka do ciasta lub w robocie kuchennym – w przypadku wyrabiania ciasta ręcznie na blacie kuchennym musielibyśmy dodać dużo więcej mąki, co w efekcie spowodowałoby, że produkt końcowy byłby suchy. Domowe, lekkie ciasto drożdżowe - jego cudowny zapach pamiętamy z dzieciństwa.


Niestety, ma opinię czasochłonnego i trudnego w wykonaniu, dlatego mało kto dziś piecze je w domu. Gdybyście jednak się zdecydowali - mamy dla was dziecinnie prosty przepis na ciasto drożdżowe bez wyrabiania! To ciasto robiłam kilka razy i nigdy mnie nie zawiodło, za każdym razem jest lekkie i puszyste. Do ciasta można dodać drobne owoce sezonowe i kruszonkę. Polecam na śniadanie i na deser.


Ciasto drożdzowe przepis

Poza tym może ktoś poleci mi sprawdzony przepis na ciasto drożdżowe z suszonych drożdży,świeże trudno tu dostać. Dodane przez Konto usunięte w: Tylko o kuchni. Pyszna kruszonka na ciasto drożdżowe zyskuje, kiedy dodamy do niej wanilię, cynamon, kakao czy potłuczone migdały.


W Dzień Dobry TVN swoje przepisy przedstawiła Katarzyna Bukowska. PRZEPISY JOLI - NAJLEPSZE, SPRAWDZONE PRZEPISY - witajcie na mojej kulinarnej stronie. Mam na imię Jola i wraz z Grzegorzem zapraszam Was do wspólnego gotowania. Myślę że jednak tych drożdży było o wiele o wiele za dużo, Szkoda mojej pracy, ciasto do kosza.


Dziękuję za ten przepis. Obawiałam się troszeczkę, ponieważ pierwszy raz robiłam ciasto drożdżowe, którego nie trzeba było wyrabiać, ale efekt końcowy był wyśmienity. Jest to według mnie, najłatwiejsze ciasto drożdżowe.


Drożdżówka bez wyrabiania jest bardzo prosta, trochę inna w smaku od tradycyjnej, ale biorąc pod uwagę fakt, że praktycznie nie mamy z nią nic do roboty, to można się nią zachwycić. Piekę różne ciasta ale nigdy nie miałam odwagi zrobić ciasta drożdżowego. Jakiś miesiąc temu znalazłam ten przepis i upiekłam moje pierwsze ciasto drożdżowe a dziś po raz drugi. Na zdjęciach i filmach pokazujemy, jak przygotować smaczne ciasto drożdżowe, które zachwyci gości.


Ciasto drożdzowe przepis

Jak upiec dobre ciasto drożdżowe ? Niektórzy uważają, że ciasto drożdżowe to wyższa szkoła jazdy. To całkowicie mylne przekonanie. Moja mama przez lat małżeństwa, zapewniana przez teściową, że drożdżowe jest trudne nie upiekła go ani razu. Mięciutkie ciasto oraz przepyszna kruszonka, którą wyjadało się palcami, przywołują nie tylko cudowny smak tego ciasta, ale również mnóstwo wspaniałych wspomnień.


Zdecydowanie warto przywołać je jeszcze raz, przygotowując swoje własne ciasto drożdżowe, a nasz tradycyjny przepis na pewno wam w tym pomoże. Sprawdzony przepis na ciasto drożdżowe z owocami - łyżką mieszane, NIE wyrabiane od MniamMniam. Smacznie, szybko i tanio. Dla uzyskania lepszej konsystencji ciasta drożdżowego powinniśmy ciasto kilka razy przemieszać i odstawić ponownie do wyrośnięcia.


Z tak przygotowanego ciasta drożdżowego możemy zrobić takie pyszności jak: baba drożdżowa, makowiec, strudel malinowy. Prosty przepis na ciasto drożdżowe, czyli smakowity, słodki dodatek do kawy lub herbaty. Szybki pyszny placek drożdżowy.


Dodaj do pozostałych składników ciasta, wyrób odstaw na min. Kruszonka: składniki zagnieć włóż na min do lodówki. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Dosi Smakołyki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty