czwartek, 5 marca 2015

Piernik domowy

Piernik domowy

Przepis na piernik domowy. Zwyczajny, szybki piernik. Idealny wypiek na święta Bożego Narodzenia. Wyjąć, min studzić w formie, następnie wyjąć i studzić na kratce.


Zimny piernik przeciąć wzdłuż na pół. Wiele sprawdzonych przepisów na pierniki świąteczne na Boże Narodzenie i Wigilię, z owocami, serem czy w kształcie tortu. Możesz go podać z czekoladową polewą lub, jak wolisz, z lukrem, migdałami, orzechami. Podajemy przepis na wyśmienity piernik dojrzewający według tradycyjnej receptury.


Witam serdecznie po długiej przerwie. Nasze mieszkanko przeszło totalną przemianę, począwszy od wymiany podłóg, drzwi malowania, skończywszy na wymianie mebli i sprzętu AGD. Sprawdza się podczas świąt i na codzień.


To piernik idealny, nie ma osoby, której by nie smakował :-) Błyskawiczny do przygotowania, nawet przez tych, którzy nie mają miksera. Bardzo prosty do przygotowania piernik z polewą czekoladową o smaku migdałowym. Doskonały na święta Bożego Narodzenia, sprawdzi się na też jako niedzielny deser.


Dla mnie to najbardziej tradycyjny piernik, bo taki robimy od lat. Zawsze w listopadzie, kiedy robi się zimno w cudowny sposób przypominam sobie o pierniku. W tym roku pogoda nie przypomniała mi o nim Zobacz więcej.


Miód z cukrem podgrzać na wolnym ogniu, dodać tłuszcz i przyprawy. Domowy piernik na szybko. Wszystkie składniki po kolei dodaję do robota kuchennego. Mieszam do uzyskania jednolitej konsystencji i przelewam do uprzednio wysmarowanej tłuszczem i posypanej kasza manna keksownicy. Chyba najbardziej popularnym jest ten mówiący, że piernik ten jest skomplikowany i że to „wyższa szkoła gotowania”.


Polukrować lub polać czekoladą. Ciasto na piernik najlepiej zagnieść - tygodni przed świętami, a upiec na tydzień przed Bożym Narodzeniem. Najłatwiejszy piernik jaki piekłam. Nie dodajemy miodu a jedynie powidła lub dżem.


Piernik domowy

Ja dodałam domowy dżem pomarańczowy, ale bardzo dobry będzie wiśniowy, truskawkowy lub śliwkowy. Na koniec można polać go czekoladową polewą, ale i bez tego jest bardzo smaczny. Dziś w niewyjaśnionych okolicznościach :) zniknął mój przygotowywany od wielu tygodni piernik staropolski (ktoś chyba nie mógł się już doczekać świąt!). Zamiast się złościć postanowiłam działać!


Na szczęście miałam doskonały przepis na piernik EKSPRESOWY! Dodane przez nana74j w: Tylko o kuchni. Pachnący cynamonem i ciemną czekoladą piernik ze śliwkowymi powidłami to propozycja nie tylko na świąteczny deser.


Użycie wielu dodatków sprawia, że ma wyrazisty smak. Podkreślają go głównie śliwkowe powidła, słodkie, ale też nieco kwaśne. Uwielbiam domowy piernik,wspaniale wygląda. Można także zastąpić je np. Dodajemy bakalie oprószone mąką i mieszamy szpatułką.


Po upieczeniu studzimy na kratce. Jajka ucieramy z cukrem. Jest wilgotny, cudownie pachnie i wspaniale smakuje. W przygotowaniu jest prosty i uważam, że szybki. Kiedy go piekę w kuchni pachnie już świętami, ale nie ukrywam, że na Wigilię robię jeszcze inny, bardziej kojarzący mi się z tym świętem piernik.


Piernik domowy

Ten -szybki, prosty i bardzo smaczny- ratuje sytuację, gdy na szybko trzeba wyczarować świąteczne ciasto i nie ma czasu na jego fermentację:) Tym niemniej jest bardzo smaczny. Wczoraj zrobiłam z użyciem domowej przyprawy ciasto na piernik staropolski, musiałam się powstrzymać, żeby nie wyjeść surowego ciasta z miski, leży w lodówce przykryty folią z małymi dziurkami przez które co jakiś czas (przy każdym otwarciu lodówki ;) wwąchuję się w aromat, inaczej pachnie sucha mieszanka, a inaczej ciasto z. Choć nie należę do największych fanów piernika, to ten bardzo mi pasuje. Prosty, bez kombinacji, a w smaku – kwintesencja piernika. Pięknie pachnie, jest miękki, pełen orzechów włoskich i innych bakalii.


Ja jednak wzbogaciłam przepis o kwaśną, domową marmoladę oraz czekoladową polewą. Według mnie dorównuje smakiem tradycyjnym przepisom na piernik staropolski. W pracy szok, wszyscy się zajadali i chwalili ciacho a mi było bardzo miło bo to zazwyczaj ja kosztuje cudzych prac kulinarnych. Kocham Cię za to co robisz, za twojego bloga i książki oraz podróże wege kulinarne! Desery - zobacz inne inspiracje Ciasto marchewkowe Błyskawiczny piernik Domek z piernika ;) Tradycyjny polski miodownik Ciasto piernikowe z jabłkami Ciasto - SPARTAK Dieta: Wegetariańska, Dla dzieci - zobacz inne inspiracje.


Piernik wyszedł super pyszny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty