czwartek, 5 marca 2015

Botwinka przepis

Zupa botwinka to moja ulubiona wiosenne zupa. Pyszna sezonowa zupa z botwinki. Bardzo szybka w przygotowaniu. Dodajemy listek laurowy i ziele angielskie, szczyptę soli.


Botwinka przepis

Gdy botwinka się podgotuje, wrzucamy do garnka obraną i pokrojoną cebulę, ząbek czosnku. Mój przepis na zupę botwinkę jest bardzo prosty i sprawdzony. Tylko raz w roku mamy okazję zajadać się tą niezwykle szybką do zrobienia i super pyszną zupą nowalijkową. Botwinka to królowa wiosennych zup. Dwie propozycje na łatwe i szybkie dania z pierwszej młodej botwonki z malutkimi buraczkami.


Pierwsza to zupa botwinkowa z młodymi ziemniakami i koperkiem. Gdy tylko w sklepach pojawi się botwina, grzechem byłoby z niej nie skorzystać. Polecamy pyszną botwinkę, jaką od wieków podawano na polskich stołach. Zupa z botwiny zasmakuje całej rodzinie!


BOTWINKA DOMOWY PRZEPIS - wiosenna cudowna zupa, która pamiętam jeszcze z mojego rodzinnego domu. Przepis sprawdzany wielokrotnie :) Uwielbiam! Duś około minut, następnie wlej bulion warzywny i zagotuj. Wraz z nadejściem wiosny zazieleniły się bazary.


Nie wyobrażam sobie wiosennego stołu na którym nie stałaby botwinka. Zachęcam wszystkich do wypróbowania - oto mój przepis na botwinkę. To tradycyjna metoda przygotowania ale można ją modyfikować według uznania.


Restauratorka wprowadziła ją do menu wielu rewolucjonizowanych przez nią restauracji, w tym do Kameralnej w Chodzieży. Kliknij, aby zobaczyć przepis. W garnku gotujemy bulion. Jak widać botwinkę można wykorzystać również do zrobienia placuszków, jesli ktoś nie próbował to polecam, bo są naprawdę pyszne!


Bowiem połączenie z ziemniakami i marchwią gwarantuje, że zupa botwinkowa uda się wyśmienicie i może śmiało zastąpić rosół podczas niedzielnego obiadu. Choć w ogródkach botwinka nie nadaje się jeszcze na przetwory, ale ta na straganach jest już w sam raz. Wydrukuj ten przepis na botwinkową zupę zabielaną śmietaną! Dodać ząbek czosnku, vegetę, cukier, gotować min na małym ogniu. Po tym czasie, dodać ocet i gotować jeszcze min.


Botwinka przepis

Doprawić solą i pieprzem do smaku. Dodane przez gosiaw: Tylko o kuchni. Kochani czy oprócz książki znajdę jej przepisy w internecie bo dziwo nic nie mogę znaleźć! Barszcz z botwinki lub prościej mówiąc botwinka, to potrawa przygotowana z młodych liści oraz korzeni buraka ćwikłowego.


Dodatkiem do zupy mogą być młode ziemniaki, jajka lub posiekany szczypiorek. Lubimy ją za pyszny smak oraz intensywny kolor, którym urozmaica wiosenno-letnie menu. Zwykle podawana jest w postaci zupy o takiej samej. Nazwą botwinka określa się również potocznie zupę lub chłodnik, przygotowane z tego warzywa.


Sezon na botwinę trwa zazwyczaj od połowy kwietnia do końca lipca. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na botwinka pasteryzowana z koperkiem na zimę. Młode warzywa, kawałki młodego buraka i niepowtarzalny smak. Najlepszy przepis krok po kroku.


Ludzie lubię eksperymenty w kuchni, ale zachowajcie je dla siebie i nie uszczęśliwiajcie nimi innych! O jedzeniu piszę, myślę i śnię! U mnie spotykają się osoby na zdrowej diecie, w tym bezglutenowej, wegetariańskiej, wegańskiej oraz wielbiciele polskiej kuchni. Pojawiły się już pierwsze botwinki w sklepach, co mnie bardzo cieszy i mam wrażenie, że właśnie z botwinką, szparagami i ogórkami małosolnymi kojarzy mi się wiosna.


Botwinka przepis

Taką botwinkę pamiętam z rodzinnego domu, przygotowywała ją moja babcia. Jedyna różnica między jej zupą, a moją jest taka, że babcia gotowała ją najczęściej na wywarze z kostki schabowej, a ja poszłam na łatwiznę i ugotowałam moją zupę na wodzie ;) Jest równie pyszna! Przygotowanie: Marchewkę i pietruszkę drobno pokrój lub zetrzyj na tarce o grubych oczkach. W sezonie botwinka jest niezastąpiona w orzeźwiającym, tradycyjnym chłodniku litewskim, jak i chłodniku z jajkiem przepiórczym, z miętą czy innymi nowalijkami.


Chcę się pochwalić, że już drugi rok z Panią robię moje przetwory na zimę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty