środa, 25 marca 2015

Jasne muffinki

Wybrałam oczywiście muffinki czekoladowe, ale! Muffinki jasne w każdej odsłonie! Więcej niż przepisów. W tym roku zrobiłam dwie nalewki z winogron, zarówno z jasnego jak i ciemnego. Ta pierwsza już jest gotowa i właśnie dziś Wam ją prezentuję.


Kilka dni temu potrzebowałam zrobić większą niż standardowa ilość muffinek. ALE) jasne, bez dodatku kakao. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na muffinki jasne.


Długo się nie zastanawialiśmy – pierwsze wino z serii „Procentowe Jakugotujesz” już bulgoc Zobacz więcej. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Ciastecznik. Wciąż nie mogę się nasycić truskawkami, dlatego zrobiłam jeszcze bardzo puszyste muffinki z tymi wspaniałymi owocami. Proste babeczki waniliowe to najprostszy i zarazem jeden z moich ulubionych przepisów – widać to z resztą po tym, jak często znajdziecie go na stronie w najróżniejszych odsłonach (np. w wersji czekoladowej lub z budyniem). W zależności od fantazji, dostępnych produktów lub czasu można z niego przygotować słodką przekąskę „na szybko” lub eleganckie babeczki na przyjęcie.


Najlepsze przepisy na mini wypieki: muffiny, muffinki, babeczki. Pieczone w formie na muffiny smaczne małe deserki, idealne na przyjęcia, imprezy, spotkania ze znajomymi jak i na dziecięce uroczystości. Wśród nich muffiny czekoladowe, marchewkowe, cytrynowe, jogurtowe, z owocami: śliwkami, malinami, porzeczkami i jagodami. Kruche babeczki z kremem i owocami, babeczki kajmakowe i makowe.


KAKAOWE BABECZKI ŚMIETANKOWE 222. Zapisz przepis w ulubionych. Jasne muffinki czekoladowe. Zupy Zupa krem z jasnych warzyw. Pyszne i polecam :) min łatwe tanie.


Jasne muffinki

Ziemniaki, cukinia, seler i cebula to warzywa, które razem połączone tworzą wyjątkowy smak ;). Jeden z najbardziej podstawowych przepisów na muffinki. Ja korzystam z przepisu Nigelli Lawson, jedynie co zmieniłam to odrobinę większe proporcje, aby wychodziła cała blacha muffinów.


Według najprostszego przepisu na muffinki przygotowanie ciastek nie zajmuje więcej niż pół godziny. Dzięki temu miękkie babeczki to idealny pomysł na poczęstunek dla niezapowiedzianych gości. Możemy przygotowywać je na różne sposoby i różnorodnymi składnikami.


Ja wybieram się do koleżanki i zapytałam grzecznie, czy dziś pości, czy też zrobić coś dobrego. Padło na muffinki z tego przepisu. Miały być z jabłkiem, kruszonką, prawie jak szarlotka ;) O kruszonce przypomniałam. Formę na muffinki wyłożyć papilotkami. Ciasto nakładać po łyżeczce na przemian jasne z ciemnym.


Uwaga: Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową. Studzić przez parę minut przy uchylonych drzwiczkach piekarnika. Następnie wyciągnąć na kratkę i pozostawić do całkowitego ostygnięcia. Uwielbiam jej przepisy, ponieważ są proste, a przygotowanie pysznego dania zajmuje niewiele czasu. Chociaż, jak przystało na prawdziwego łakomczucha, nie ma słodyczy, których nie lubię.


Zachęcam was do wypróbowania mojego ulubionego przepisu na muffinki bananowe. Przepis na proste babeczki czekoladowe to bliźniacza wersja babeczek waniliowych, oprócz gorzkiego kakao warto dodać do nich małe kawałki czekolady lub czekoladowe dropsy. Podobnie jak w przypadku innych przepisów podstawowych również ten można wzbogacić kremem (jak np. babeczki cappuccino), nadzieniem z owoców, wymyślną dekoracją (np. w babeczkach na urodziny) lub. Wspaniałe muffiny z jabłkami, cynamonem i orzechowo - cukrową posypką.


Na drugie śniadanie lub podwieczorek, szybkie do przygotowania, długo zachowujące świeżość. Jajka roztrzepujemy z mlekiem. Do miski przesiewamy mąkę. Fajnie wyglądają jasne i ciemne muffinki. Wszystko mieszamy krótko i energicznie do połączenia.


Aby uzyskać ciemniejszą, czekoladową masę – do części ciasta dodajcie łyżkę kakao i 5-łyżki mleka. Twojej strony już kilka razy te tradycyjne jasne muffinki i za każdym razem wychodziły zrobiły furorę na wielkanoc, świetna strona i przepisy również jeśli o mnie chodzi to dużo daje to, że zawsze jest też przepis. W jednej misce łączy się składniki, w drugiej mokre, przez chwilę miesza wszystkie razem, napełnia formę i krótko piecze. Nie są to zazwyczaj wytworne wypieki – raczej proste, pyszne małe co nieco.


Poradzą sobie z ich zrobieniem nawet dzieci. Na ciasto jasne jajka wybijamy w całości i miksujemy z cukrem, dodajemy śmietanę i olej. Mąkę łączymy z proszkiem do pieczenia i dodajemy do ciasta. Na ciasto ciemne wybite jajka miksujemy z obu cukrami, masłem albo margaryną. Dodajemy też dowolny aromat, u mnie pomarańczowy.


Jasne muffinki

Jeśli jednak spływa z łyżki, dodaj do niego więcej mąki. Użyj różnokolorowych, dzięki temu będą ciekawie prezentowały się na paterze. Cytrynki wcisnęłam tylko parę kropelek bo nie przepadam za nią w wypiekach.


Połowę muffinek przybrałam tak jak na zdjęciu a drugą połowę polałam czekoladą mleczną i też oprószyłam wiórkami. Nigdy nie udało mi się upiec czegoś tak fantastycznego. Po wyciągnięciu z pieca można upewnić się czy napewno są upieczone za pomocą drewnianego patyczka do szaszłyków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty