środa, 4 marca 2015

Chleb bez mąki pszennej z automatu

Tosia, my tu o wypiekach z automatu a ty wylatujesz o chlebie spod ręki! Bronka z piekarni albo z angielki babci Jadwigi! Składniki: 5g mąki pszennej 1g mąki kukurydzianej 3ml wody jajko łyżka Zobacz więcej.


Chleb pszenny tostowy z automatu 622. Dodane przez maaartinka w: Tylko o kuchni. Mam jeszcze jedno pytanie:) czy w takim automacie można zrobić ciasto drożdżowe z kruszonką? Niestety wypieki z automatu mają taki urok, że bywają z nimi problemy, zostaje dziura, czasem lekko opadają, dlatego zdecydowanie bardziej preferuję piec tradycyjnie w piekarniku.


Zrobiłam z mąki pszennej pełnoziarnistej i dodałam ziarna słonecznika, sezamu, pestki dyni i siemię lniane. Słabo wyrósł i jest trochę gumowaty. Czy lepiej wymieszać pół na pół ze zwykłą pszenną? Czy ze względu na ziarna mam zwiększyć ilość drożdży? Pozdrawiam (i tak jest pycha, szczególnie na ciepło).


Lekki chleb razowy, z przewagą razowej mąki, zdrowy i pełen błonnika, do tego mięciutki i smaczny. Nie traci nic ze swej miękkości i chrupiącej skórki nawet na drugi dzień. Moja propozycja pieczywa na śniadanie wielkanocne. Chce się więcej i więcej. Wszystkie składniki wsypać do formy wg podanej wyżej kolejności, na środku mąki rozkruszyć świeże (nie mogą mieć kontaktu z cukrem ani solą).


Chleby z automatu chleb z automatu. Przygotowanie chleba w automacie jest bardzo proste, zebrałam w jednym miejscu najlepsze przepisy na pieczywo z wypiekacza. Przepisy na chleb z automatu. Znajdziecie tutaj zarówno słodkie, jak i tradycyjne chleby.


Chleb bez mąki pszennej z automatu

Lubię zapach domowego pieczywa, bo ma w sobie coś magicznego. Przywidzi na myśl beztroskie chwile i skutecznie poprawia nastrój. Jest czymś prostym i smacznym zarazem.


Dziś przepis na mój pierwszy chleb z automatu, który był wypadkową kilku przepisów znalezionych w książkach o wypieku chleba. Jestem po pierwszym chlebusiu z Moulinex automatu i mąki z Bogumłyna. Wsypujemy 5kg mieszanki Orkisz Hildegarda. Wczoraj zrobiłem nawet bez tej pomady bo nawalony jak świnia to robiłem.


Chleb bez mąki pszennej z automatu

Dzisiaj miał być wprawdzie chleb lekki, pszenny, ale zagapiłam się i nie miałam pszennej mąki. Zużyłam całą, którą miałam i dodałam inne składniki, tak więc powstał chleb pszenno-żytni razowy z domieszką. Witam, zrobiłam Pani pyszny chleb, ale zamiast mąki pszennej chlebowej dałam mąkę pszenna 5bo niestety nie do stałam u siebie innej. Czasami 1g mąki pszennej zastępuję mąką gryczaną. Można też upiec z samej mąki pszennej, dodając dodatkowo jajko - wyjdzie wtedy coś w rodzaju bułki.


Do tych proporcji doszłam metodą prob i błędow, modyfikując inne przepisy - chleb ładnie wyrasta i jest smaczny. Wypiekany jest z mąki razowej – pszennej lub żytniej. Pieczywo razowe jest ciemne i ma większą zawartość błonnika niż klasyczny chleb biały, ponieważ zawiera drobiny z łupin ziaren.


Według tradycyjnych receptur chleb razowy wypiekany jest na zakwasie żytnim. Czarnuszka siewna (jadalna) ma wyraźny ostry smak. Miskę plastikową stawiam na wadze, wsypuję 400g pszennej i 200g żytniej mąki, mieszam, dodaję sól, cukier, drożdże, pestki, znowu mieszam.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb z automatu. Mam ksiazke z przeposami na chleby z automatu i zastanawiam sie czy trzeba modyfikowac jakos propocje jesli chce sie upiec chleb z takiego automatowego przespisu w zwyklym piekarniku. Chetnie wstawilabym gdzies przepis na chleb , ktory chce upiec zebys Paulinko mogla rzucic na niego okiem ale nie wiem gdzie to zrobic, zeby nie przeszkadzalo. Na blogu znajduje się sporo przepisów na chleby na zakwasie z piekarnika.


Wybór pozostawiam każdemu z osoba. Ja śmiało przepis ten mogę polecić, chociaż częściej będę nadal piekła w piekarniku. Ostatnio pod jednym z przepisów na chleb z automatu, pewien czytelnik uparcie twierdził, że nie upiekłam go w maszynie.


Przyznać że od początku myślałam, że chleb nie wyjdzie, ale wyszedł :) dałam 270g mąki pszennej chlebowym i 200g mąki pełnoziarnistej pszennej oraz 140g zakwasu żytniego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty