piątek, 5 czerwca 2015

Dobre ciasto na pierniki

Dzien dobry, czy zna Pani przepis na naprawde twarde pierniki takie zeby nie pospadaly mi z choinki? W poprzednim roku robilam z innego przepisu i szkoda mi bylo gdy widzialam jak co chwila moje pieknie lukrowane pierniki upadaja na podloge. Wszystkie składniki wsypać do naczynia, wymieszać i wyrobić do otrzymania gładkiego ciasta (można mikserem). Ciasto może być klejące, ale nie dodawać mąki. Następnie posypujemy stolnicę mąką, rozwałkowujemy ciasto i wykrawamy pierniki.


My dodałyśmy jedną łyżkę kakao, nie smarowałyśmy białkiem. W naszym piekarniku w 1stopniach wystarczyło trzymać pierniki około 5-min. Ze standardowej wielkości foremek wyszło nam około 1- 1sztuk.


Przepis na świąteczne kruche pierniczki. Wspaniała ozdoba na święta Bożego Narodzenia. Pierniczki nadają się do jedzenia zaraz po upieczeniu, ale można je również przechować w zamkniętych puszkach bardzo długo, nawet do miesięcy.


Wyszło mięciutkie, pulchne, lepsze niż to od teściowej. A co do przepisu, to zrobiłam ze składników takich jak jest podane i wyszło ciasto idealne, mąki wręcz dałam niecałe 5g typu 45 miodu prawdziwego tyle ile w przepisie itd. Do lodówki nie wkładam, po min już ciasto nadawało się do użytku,. Więc podpisuje się pod tymi co im wyszły pierniczki.


Wszystkie najlepsze przepisy na świąteczne, domowe ciasta zebrane w jednym miejscu. Szczególnie polecam pyszne, korzenne pierniki i miodowniki, wyśmienite serniki pieczone oraz na zimno, pachnące miodem makowce, delikatne ciasta drożdżowe, mocno bakaliowe keksy, znakomite ciasta orzechowe oraz małe słodkie ciasteczka i pierniczki. Pierniki od kilku lat są niezastąpioną tradycją w moim domu. Ich zapach i smak na długo pozostaje w pamięci.


Ciasto: Miękką margarynę utrzeć z cukrem i żółtkami do białości. Dodać mió wodę, śmietanę i wymieszać. Następnie dodać mąkę wymieszaną z sodą, kakao i przyprawą do piernika, wymieszać i utrzeć mikserem na jednolitą masę.


Białka ubić ze szczyptą soli na pianę i delikatnie wymieszać z ciastem (już nie miksować). Jest to więc prawie piernik. Dla mnie dobry piernik nie może być suchy. Ten jest z dodatkiem całego słoika dżemu, dzięki któremu ciasto jest wilgotne, a dzięki przyprawom korzennym bardzo aromatyczne. Wszystko przykryte jest biszkoptem oraz śmietaną śnieżką posypaną czekoladą.


Jak zrobić dobre ciasto na pierniki ? Polecamy przepis na ciasto dojrzewające według słynnego pomysłu blogerki Aganiok, która zmodyfikowała przepis na piernik staropolski i upiekła pierniczki. Piekłam już pierniczki z marmoladą (pyszne!) , a teraz postanowiłam , że wypróbuję jakiś szybki przepis na cienkie pierniczki ozdobne. To , czego szukałam , znalazłam na forum CinCin.


Rozwałkowujemy ciasto na grubość ok. Zalewamy nią pokruszoną czekoladę i mieszamy do całkowitego rozpuszczenia. Dodajemy miękkie masło, mieszamy. TRADYCYJNE DOMOWE CIASTA – NAJLEPSZE PRZEPISY. Stworzyłam listę przepisów z najlepszymi, tradycyjnymi, domowymi ciastami.


Dobre ciasto na pierniki

Nie rosną zanadto podczas pieczenia i zachowują idealny kształt po upieczeniu. A najważniejsze są po prostu pyszne. Nie musisz czekać tygodniami aż zmiękną, są natychmiast po upieczeniu miękkie i zdatne do jedzenia. Postanowiłam pierniki wprowadzic do wypieków światecznych u siebie w domu.


Najpierw nie mogłam go wyrobic poniewaz było strasznie lejace i dodawałam tyle mąki,zeby w koncu sie zagniotło. No, wywałkowałam i upiekłam te pierniczki. Jesc sie ich bez moczenia w. Makowiec i piernik są nieodłącznymi elementami świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Sernik świetnie komponuje się z owocami, jak brzoskwinie i rodzynki. Jabłka tworzą dobre połączenie z ciastem w postaci szarlotki królewskiej lub makowca.


Pierniczki tuż przed włożeniem do piekarnika smarować jajkiem rozmąconym z mlekiem. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Z podanych proporcji wychodzi ok. Zdarzyło Ci się już piec taki piernik?


Wypróbuj przepis na naprawdę dobre ciasto. Piernik herbaciany z kremem - doskonały do kawy i na dobry nastrój.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty