poniedziałek, 22 czerwca 2015

Mąka na pierniczki

Dzisiaj piekłam te pierniczki a wczoraj pierniczki nr. Szybkie pierniczki zrobiłam w dwóch wariantach, pierwszy zgodnie z przepisem drugi nadziewane dżemem morelowym i te dzieci bardziej polubiły. Ułóż pierniczki (jeszcze przed lukrowaniem) na kratce i przenieś do pomieszczenia o wysokiej wilgotności, uchyl okno podczas deszczu ;-) (klimat brytyjski jest dość wilgotny, pierniczki miękną u mnie szybko, już po dniach). Jeśli u Ciebie w domu jest dość sucho, schowaj pierniczki do szczelnej puszki z kawałkami obranych jabłek. Im bielsza jest mąka, tym bardziej delikatne są wypieki, ale jednocześnie mniej w nich składników mineralnych i błonnika.


Typ mąki określany jest na podstawie zawartości substancji mineralnych. I tak typ 4określa zawartość proc. Z racji, że zbliżają się święta, a jedyną rzeczą, jaka umiem upiec są pierniczki, postanowiłam pierniczenie trochę urozmaicić. Ciasteczka piernikowe wyczarowałam z myślą o premierze mojej piątej książki pt.


Tradycyjnie i Nowocześnie” oraz Targach Be Free, które odbyły się w Warszawie w dniach 1-2. Jak są pyszne musicie przekonać się sami. Zerknijcie na filmik z targów (KLIK).


Forum - pierniczki miód mąka (774) Miód. Pierniczki znikały z mojego stoiska jeden po drugim. Mam w planach niebawem zrobić pierniczki na święta, jednak nie wiem jaki miód będzie najlepszy, ma ktoś może jakieś propozycje który się najbardziej nadaje? Proszę o podpowiedzi z góry dziękuję :) Odp. Gdy wystygną, lukrujemy je i dekorujemy orzechami lub skórką pomarańczową.


Lukier wykonujemy ucierając cukier-puder z białkiem na jednolitą masę. W celu uzyskania koloru można dodać kakao, karob lub szafran. Artykuły - mąka krupczatka miód pierniczki (584) Sprawdzone przepisy na pierniki i pierniczki Każdy z nas ma swoje ulubione ciasto bożonarodzeniowe, jednak za symbol świąt bezsprzecznie uznaje się pierniki. Jak je przygotować, aby były naprawdę smaczne? Odpowiedź na to pytanie.


Zapraszam po mój sprawdzony przepis na pierniki bezglutenowe wegańskie. Są to oczywiście pierniki bezglutenowe bez mleka i bez jajek. Jeśli czasem zastawiałaś się jak zrobić pierniczki bezglutenowe, jednak nie miałaś pewności, czy bez mąki pszennej jest to możliwe.


Mamy dla Ciebie propozycję na pierniczki świąteczne w wersji bezglutenowej, które sprawdzą się nie tylko na wigilijnym stole. Aby je przygotować, przesiej i połącz ze sobą składniki, m. Przyprawa do piernika nada wypiekowi intensywnego, korzennego aromatu. Trochę obawiałam się tego przepisu, bo mąka gryczana ma dość gorzki smak, a sam przepis przewidywał zaskakująco małe ilości cukru i miodu. Moje obawy były bezpodstawne, a pierniczki smakują tak jak powinny. Dzięki sporej ilości kakao mąka gryczana jest ledwo wyczuwalna, a pierniczki mają mocno czekoladowy posmak.


Mąka na pierniczki

Można udekorować je lukrem lub ciemną czekoladą, a z czekoladą są wprost wyśmienite. Oczywiście, zachęcam wszystkich do wypróbowania tego przepisu nie tylko osoby uczulone. Składnikami klasycznego gnocchi są: mięsiste ziemniaki, mąka, jajko, sól. Pokaż więcej porad kulinarnych. Układaj je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i piecz przez ok.


Aby przygotować lukier, cukier puder przesiej do miski, dodaj sok z cytryny i wymieszaj. Jeśli lukier będzie zbyt rzadki dodaj więcej cukru, jeśli zbyt gesty – soku. Gotowym lukrem dekoruj upieczone pierniczki. Empik i Rossmann też mile nas zaskoczyły i pomogły czarować piernikowe cuda. W sklepach tych wypatrzyliśmy jeszcze latem bezglutenowe, wielosmakowe żelki The Jelly Bean.


Mąka na pierniczki

Przepis na świąteczne kruche pierniczki. Wspaniała ozdoba na święta Bożego Narodzenia. Ciasto dobrze się formuje, nie rośnie zbytnio podczas pieczenia, a wycięte formy nie odkształcają się. Ostudzone pierniki polukrować albo polać roztopioną czekoladą.


Kasiu, zrobiłam i są wyśmienite! Banan zamiast jajek, olej kokosowy zamiast masła i sama melasa buraczana 30g, nie trzeba było już dawać innego słodzidła. Pyszne, pomimo tego, że wydawało mi się że mąka kasztanowa już mi się całkowicie przejadła. Chyba zrobię jeszcze jedną porcję jutro :) Dzięki za fajny przepis.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na pierniczki z mąki żytniej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty