piątek, 3 czerwca 2016

Jak piec chleb na zakwasie w piekarniku

Jak piec chleb na zakwasie w piekarniku

Po wsunięciu go powinno się wygenerować parę w piekarniku – sprawa w domowych warunkach niełatwa. Można pod blachę z chlebem wsunąć drugą blachę i po wsunięciu chleba wlać na tą dolną małą filiżankę wody (uwaga na palce!), można też spryskiwaczem (takim jak do prasowania) rozpylić trochę wody w piekarniku (ale nie bezpośrednio na chleb). Przymierzam się dziś do pieczenia chleba na zakwasie pszennym, który wyhodowałem z Twojego przepisu. Piszesz tutaj w poradach, żeby chleb piec w piekarniku metoda „góra – dół”. Niestety mam zwykły piekarnik gazowy bez opcji grzania z góry.


Pyszny i banalny przepis, trzeba tylko pamiętać o porządnym wymieszaniu masy. Robię chleb na zakwasie (ma ok. miesiąca), co najmniej 8h przed robieniem chleba dokarmiam go i potem robie właściwe ciasto zgodnie z przepisem. Czekam tyle ile podane w przepisie (raz parę h dłużej).


Dzisiaj nagrzałem w piekarniku do st. Chleb już trzymałem wszędzie. Pokochasz pieczenie domowego chleba. A raz raz spróbujesz, to już zawsze będziesz piec chleb w domu.


No i nauczysz się jak perfekcyjnie upiec chleb. Wybierz jeden lub nawet kilka przepisów na domowy chleb i poczuj. Nie da się zapomnieć smaku i zapachu domowego chleba, wypieczonego we własnej kuchni.


Pieczenie chleba na zakwasie lub na drożdżach we własnym domu wcale nie jest takie skomplikowane, a my możemy cieszyć się prawdziwie swojskim i chrupiącym pieczywem każdego ranka. Od czasu wyhodowania zakwasu żytniego , piekę ten chleb przynajmniej raz w tygodniu. Moja piekarnia to strona dla miłośników domowego wypieku chleba - w szczególności na zakwasie. Znajdziesz tu moje porady wynikające z własnych doświadczeń, przepisy na chleb i inne przydatne informacje.


Jak piec chleb na zakwasie w piekarniku

Staram się od kilku tygodni upiec chleb na zakwasie. Piszę staram się bowiem wyniki moich poczynań są dalekie od oczekiwań. Chciałbym aby mój chleb był jak najbliższy w swojej konsystencji do chleba ze sklepu. Póki jest świeży póty jest miękki a zarazem chrupki. Może jeszcze nie jest zbyt wyrośnięty, ale to już nie zakalec.


Przepis na prosty chleb na zakwasie: Zaczyn: g zakwasu, g mąki, g wody. Wszystko mieszamy w misce i odstawiamy, na około godzin (przykrywamy ściereczką kuchenną). Uwielbia gotować, eksperymentować w kuchni,.


Gustuje przede wszystkim w słodkościach, które może robić bez końca, za. Kiedyś przeglądałam instrukcję obsługi takiej maszyny i wyszło mi, że wolałabym aby chleb wyrastał dłużej niż w tych programach. Generalnie wybieram osobistą kontrolę nad zakwasem i ciastem chlebowym.


Jednak całkiem możliwe, że można nauczyć się piec idealny chleb na zakwasie w maszynie. Przepisy jak upiec chleb w piekarniku wciągną Cię tak, że szybko zapomnisz, że chleb można kupić w sklepie. Od teraz chleb będziesz robiła sama i piekła w piekarniku.


Wszystko o tym jak upiec chleb w piekarniku będzie dla Ciebie jasne. Z tymi sprawdzonymi przepisami zdobędziesz nową wiedzę jak upiec chleb w piekarniku. Zaczyn może stać do tygodnia w zamkniętym słoiku w lodówce.


Następny chleb można piec najwcześniej po dniach. Jak upiec chleb na zakwasie bez ugniatania ciasta - prosty przepis. Piec przez pierwsze pół godziny na środkowej wysokości piekarnika, po minutach piec na najniższej półce – łącznie godzina pieczenia. Wyjąć gorący chleb z foremki i studzić go bez dotykania jeszcze godzinę.


Przechowywać w lnianej szmatce i chlebaku. W pieczeniu chleba bardzo ważna jest temperatura wypieku. Ja swoje chleby piekę w zwykłym piekarniku, chociaż marzy mi się piec chlebowy. Ale póki co piekarnik sprawdza się świetnie. Przepisy, które Wam podaję, staram się dopracować jak najlepiej, również jeśli chodzi o czas czy temperaturę pieczenia.


Piekę chleb w piekarniku z termoobiegiem, tylko taką opcję mam. Temperatura początkowa piekarnika 2C. Piekarnik nagrzać do temperatury 2stopni C. Postanowiłam przerobić mój sprawdzony przepis na najprostszy chleb i skorzystać z porad znalezionych w Internecie. Był zwarty, z chrupiącą skórką i mnóstwem ziarenek. Miąższ przypominał mi trochę chleb na zakwasie, bo podobnie jak on, był zbity i wilgotny.


Już niedługo święto wszystkich łasuchów – tłusty czwartek. Dlatego dzisiaj mam dla was przepis na kruche i chrupiące faworki pieczone w. Wyhodowane w ten sposób kultury bakterii działają podobnie jak drożdże. W chlebie na zakwasie występuje kwas mlekowy, którego bakterie korzystnie wpływają na układ trawienny, chronią przed rakiem i obniżają poziom cholesterolu we krwi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty