poniedziałek, 27 czerwca 2016

Jak zrobic makowca zawijanego

Trzeba wziąć pod uwagę, że ciasto może się trochę zapaść pod ciężarem masy, a masa wysuszyć (to nie jest przepis na makowca, ale na masę makową do rolady), dlatego upieczenie w formie strucli wydaje mi się lepszym pomysłem. Od razu na surowe ciasto drożdżowe należy nałożyć masę makową. Przepis na makowiec zawijany. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię.


Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Z przepisu wychodzą aż makowce. W święta nie może zabraknąć makowca. Zobacz, jak sprawnie upiec za jednym zamachem dwa zawijane makowce na świąteczny stół.


Podajemy sprawdzony przepis na makowiec zawijany. Wbrew pozorom zrobienie makowca nie jest to trudne, trzeba pamiętać jedynie o dobrym wyrobieniu ciasta drożdżowego. Poznaj tajemnice dobrego maku do makowca! Do nadzienia makowca zawijanego dodaj także rodzynki i migdały lub orzechy.


A jeśli masz ochotę na jeszcze bogatsze wnętrze tego wigilijnego przysmaku, możesz dodać kandyzowane owoce. Gotowy makowiec zawijany najlepiej udekorować lukrem i posypać bakaliami. Jeśli chodzi o mnie to taki makowiec to jest jedyna rzecz, która za każdym razem próby mi nie wychodzi. Drożdżowy makowiec zawijany będzie nie tylko wspaniale wyglądał po nałożeniu na talerzyki, ale także poczujesz wspaniały świąteczny aromat, kiedy użyjesz do niego Cukru wanilinowego WINIARY. Pamiętajmy, aby zostawić trochę wolnego miejsca między papierem a makowcem, bo inaczej makowiec podczas pieczenia nam popęka.


Aniu przecudny przepis pierwszy raz robiłam makowca zawijanego wyszedł super chociaż jeszcze nie próbowałam bo stygnie ciasto drożdżowe najlepsze na świecie gorąco polecam#128077;#128512;. Ostatnio zwinęłam struclę pięknie rosła wstawiłam ja do pieca upiekła się piękna i rumiana ale co z tego jak ja rozkroiłam to miała taką dziurę w środku bo wyrosła tylko górna część i nie. Aniu, probowalam zrobic Twego makowca, ale mialam problem z ciastem.


Uzylam drozdze i ciasto mi nie uroslo. Typowe danie wigilijne w kuchni polskiej. Dodane przez Paumie w: Tylko o kuchni. Czy znacie jakiś sprawdzony przepis na makowiec?


Najpierw musimy przygotować ciasto. Wymieszany zaczyn odstawiamy na minut w ciepłe miejsce. Pierwszy krok to zaczyn: drożdże musimy rozetrzeć z cukrem, dodać mleko (musi być letnie, inaczej drożdże nie urosną).


Na środek rozwałkowanego ciasta nakładamy masę makową, omijamy brzegi, aby później się ładnie skleiło. Ciasto rozwałkowujemy na kształt prostokąta. Zwijamy jak roladę, przewracamy łączeniem pod spód.


Zawijany makowiec z bakaliami to ciasto, którego nie może zabraknąć na wigilijnym stole. Puszyste ciasto, skrywające makowe nadzienie bogate w bakalie, obficie lukrowane to ulubione ciasto Polaków. Odstawiamy na minut do podrośnięcia. W te święta wypróbuj przepis na makowiec z przepisu Magdy Gessler.


W tym wpisie przedstawię Wam prosty przepis na makowiec zawijany z gotowej masy makowej. Nie wszyscy jednak mają. Luuudzie… co ja się nie naczytałam opinii, że gotowa masa makowa jest taka zła i niedobra.


Jednak niższy stopień trudności nie wiąże się z niższym stopniem jakości. Makowce zwykle piekła babcia, a ja zachwycałam się nimi nie mogąc pojąć jak można tak ładnie ułożyć mak wewnątrz ciasta… Dziś sama piekę je razem z córką, która najbardziej lubi ozdabiać gotowe strucle lukrem lub czekoladą. Tradycyjny makowiec zawijany to jedno z tych ciast, które musi pojawić się u nas na święta.


To jest najlepsze ciasto do makowca zawijanego, jakie można polecić. Dzięki dużej zawartości masła długo zachowuje świeżość (brioche mają jeszcze większą ilość masła). Ja wyrabiam w maszynie do chleba lub mikserem, zawsze się udaje. Użyłam do niego gotową masę makową, powiem, że jak dla mnie był naprawdę smaczny.


Przygotowanie makowca zaczynamy od ciasta drożdżowego. Do letniego mleka dodajemy cukier i mieszamy aż się rozpuści, następnie dodajemy drożdże i ponownie mieszamy. Mieszankę odstawiamy w ciepłe miejsce i czekamy około minut aż zacznie się pienić i gęstnieć. Dania wigilijne składały się zawsze z określonych składników, którym przypisywane było symboliczne znaczenie. Makowiec to jedno z ciast typowo świątecznych.


Mak według dawnych wierzeń jest symbolem płodności i dlatego właśnie pojawia się w tak wielu potrawach wigilijnych jak przykładowo w kutii, kluskach z makiem, zupie makowej czy właśnie w makowcu. Do upieczenia białego makowca zainspirował mnie owoc pitahaja i zbliżające się Święta Bożego Narodzenia. Lekka, chrupka ale i ciągnąca się. Wypełniona niesłodkim kremem mascarpone z makiem i aromatem migdałowym. Pani Agnieszko, czy moge miec do Pani prosbe o post jak przytyc.


Wszedzie tylko co zrobic zeby schudnac, a co zrobic zeby przytyc ? Dodam jeszcze, ze nietolerancje mam rowniez na wszystko co „krowie”. Domowa masa makowa do makowca zawijanego zrobiona jest ze zmielonego maku oraz dodatków, którymi są mió cukier, masło, rodzinki, kandyzowana skórka pomarańczy i cytryn. Niektórzy dodają również żurawinę czy kandyzowane wiśnie. Najważniejsze jest jednak umiejętne zawinięcie makowca. Dziekuje a jak zrobic jeden makowiec ? Czy moge wziasc polowe tych skladnikow i zrobic dwa male?


Ja jedno ciasto zle zawinelam i mi popekalo, ale i tak smakuje. Dodalabym jeszcze, aby ciasto przed upieczeniem delikatnie ponakluwac, by para mogla sie ulatniac (wtedy tez ciasto tak nie peka).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty