poniedziałek, 16 stycznia 2017

Cukinia przetwory na zimę

Cukinia przetwory na zimę

To warzywo ma właściwości dietetyczne, zawiera witaminy A, C oraz pierwiastki – potas, żelazo, magnez. I co najważniejsze, można z niej przygotwać wiele smakołyków, nawet do słoika! To wspaniała alternatywa szybkich dań gotowych kupowanych w sklepach.


Własnoręcznie przygotowane przetwory z cukinii są prawdziwym przysmakiem. Stawiając na wartościowe menu zimowe, warto postawić również na cukinię. Obfite zbiory kabaczków i cukinii można przerobić na przetwory na zimę. Smakują świetnie na słodko, słono, i kwaśno, doskonale też komponują się z innymi warzywami. Durszlak - przetwory na zimę buraczki z cukinią.


Smaczna sałatka na zimę. Przetwory sałatka na zimę - cukinia, ogórki, marchew, cebula. Czas zacząć robić przetwory na zimę. Sałatka idealna jako dodatek do obiadów.


Cukinia przetwory na zimę

Poznaj najciekawsze przepisy, aby cukinia na zimę zagościła na twoim stole w czasie, gdy trudno o najsmaczniejsze warzywa. W tym materiale proponujemy pyszne, gęste i pożywne leczo z cukinii, dżem z cukinii oraz sałatkę z cukinii (w towarzystwie innych warzyw). Wszystkie z proponowanych przez nas.


Ostatni tegoroczny rzut przetworów, na jakie się zdecydowałam to cukinia z pieprzem ziołowym. Przepis znów mam od sąsiadki pani Emilki. Zamknij smak lata w słoikach, przygotowując cukinię w słoikach razem z Kasią Bukowską! Pilnuj czasu gotowania, żeby przetwory z cukinii były chrupiące i twarde. Dlatego też doskonale sprawdzi się jako oryginalna wersja tradycyjnych przetworów na zimę.


Cukinia przetwory na zimę

Jeżeli zatem masz dość ogórków konserwowych i papryki w zalewie octowej, wypróbuj nasze przepisy na cukinię marynowaną. Podpowiadamy proste sposoby na przetwory z cukinii: klasyczne, z kurkumą. Zimą taka sałatka będzie smacznym wspomnieniem letnich dni.


W umyte słoiki na dno kładziemy plaster cebuli, pół łyżeczki gorczycy i kilka ziaren pieprzu. Wkładamy pokrojoną w kostkę cukinię. Na górę wkładamy dwa listki selera. Cukinię obieramy i kroimy w ok. Sezon na cukinię jest baaardzo długi i trwa od późnej wiosny, aż do jesieni.


Jeżeli masz w swoim przydomowym ogródku cukinię, wiesz, że po pewnym czasie już nie masz pomysłów co z nią robić - mam tak samo. Robimy własne przetwory z cukinii bez octu na zimę. Oprócz tego, że cukinię można piec, dusić, grillować, faszerować, a nawet jeść na surowo w sałatkach, można z niej robić przepyszne przetwory. Ale czy wiesz, że cukinia to kuzynka dyni, a jej ojczyzną są słoneczne Włochy? Młodą cukinię opłukać, osuszyć i pokroić w dużą kostkę (natomiast starszą należy obrać ze skóry i wydrążyć pestki, i takim przypadku trzeba jej mieć więcej, bo dużo odchodzi).


Jesienią, czy też zimą można takie przetwory z cukinii po prostu otworzyć i podawać jako pyszny dodatek do obiadu. Przygotowałam dla Was kilka propozycji sprawdzonych, najlepszych przepisów na przetwory na zimę! Są to przepisy sprawdzone – takie, które robię każdego roku, część z nich robiła i robi do tej pory moja babcia, mama i dalsza część rodziny.


Są naprawdę bardzo smaczne, więc polecam z czystym sumieniem. Zrobiłam porcję na próbę,ale okazał się tak pyszny,że dorobiłam jeszcze trzy takie porcje. Dżem z cukinii robiłam po raz pierwszy,ale na pewno na stałe zagości w mojej spiżarni.


W niektórych regionach Polski nazywana jest kabaczkiem. Warto więc korzystać z jej dostępności w sezonie, a gdy skończą nam się pomysły na obiady z cukinią, zróbmy z niej przetwory na zimę do słoików. Po tym czasie cukinia się zmorzy, puści sok. Do garnka wlewamy ocet, dodajemy cukier i olej. Bardzo się cieszę, że odwiedziłaś(eś) moją stronę.


Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :). Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na przetwory na zimę sałatki do słoików. Witam serdecznie Chciałabym się podzielić przepisem na pyszne leczo z cukinią do słoików na zimę. Z tak przygotowane lecza możemy bardzo szybko przyrządzić p. Dostałam sporo cukinii od kuzynki i wyszukałam taki oto przepis na sałatkę.


Zalewa wyszła lekka i pyszna, więc myślę, że i cała sałatka będzie dobrze smakować. Zwiększyłam jedynie ilość cukinii z pół do kg. Sprawdzone przepisy na przetwory z cukinii - marynowana cukinia, zimowa sałatka z cukinii i papryki oraz cukinia w pomidorach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty