wtorek, 31 stycznia 2017

Jak upiec piernik świąteczny

Towarzyszący jego przygotowaniu aromat przypraw korzennych to znak, że święta tuż, tuż. Jesteś gotów na ich przyjście? Nie wiesz, jak zrobić piernik, który na pewno się uda? Mamy dla Ciebie kilka porad! Moje ciasto na tegoroczny piernik leżakuje spokojnie w lodówce.


Miałam taką ochotę na piernik gdy nastawiałam ciasto, że zrobiłam mały eksperyment- odjęłam sobie w blaszkę jedną porcję i upiekłam, a resztę ciasta zostawiłam na piernik świąteczny. Po upieczeniu piernik przełożyłam powidłami i pozwoliłam mu poleżeć dni. Jeśli z ciasta chcecie upiec pierniczki, zajrzyjcie jak upiec staropolskie pierniczki nadziewane w czekoladzie. Ciasto na piernik staropolski najlepiej zagnieść - tygodni przed świętami, lecz zagniecione tygodnie przed świętami będzie równie smaczne :-).


Składniki: 5g miodu naturalnego np. Przepis na piernik świąteczny. Dosypywać porcjami do utartej masy. Najbardziej znana wersja piernika, tym razem dla tych, którzy nie mają cierpliwości czekać na piernik dojrzewający. Oto łatwy przepis na piernik świąteczny w czekoladzie.


Przełożony jest marmoladą i masą mleczną na bazie mleka w proszku. Całość polana polewą z gorzkiej czekolady. Piernik jest od razu mięciutki i wilgotny. Jeden z lepszych pierników, które zrobisz na ostatnią chwilę. Nazwa piernik wywodzi się od staropolskiego słowa pierny, czyli pieprzny.


Dodatek cynamonu, goździków oraz kawy intensywnie podkreśla charakterystyczny smak ciasta. Tradycyjny, świąteczny lub staropolski – do wyboru jest wiele rodzajów. Jak upiec prosty piernik ? Sprawdza się podczas świąt i na codzień. Sposób przygotowania: Roztop margarynę z cukrem, miodem i przyprawą do piernika. Potem wlej śmietanę i zagotuj.


Gdy całkowicie ostygnie, dodaj żółtka, mąkę, sodę i cynamon, a na końcu pianę z białek. To przepis na piernik świąteczny dla tych, co potrzebują pysznego piernika na już, bez czekania, dojrzewania, po prostu od ręki. Dzisiaj pierniczki idealne dla spóźnialskich:-). Robi się je bardzo szybko, a w piekarniku za sprawą drożdży rosną jak oszalałe!


To piernik idealny, nie ma osoby, której by nie smakował :-) Błyskawiczny do przygotowania, nawet przez tych, którzy nie mają miksera. Jeśli chcesz uatrakcyjnić wypiek, możesz stworzyć świąteczny wzór z całych lub posiekanych bakalii: suszonych moreli, kandyzowanych wiśni, wiórków kokosowych, rodzynek oraz orzechów. Do rondelka wlewamy wodę, do wody dodajemy: cukier, kakao, przyprawę do piernika, masło oraz miód.


Gotujemy aż wszystko się rozpuści i połączy, studzimy. Do przestudzonej masy dodajmy żółtka raz mąkę połączoną z proszkiem do pieczenia. Dziś w niewyjaśnionych okolicznościach :) zniknął mój przygotowywany od wielu tygodni piernik staropolski (ktoś chyba nie mógł się już doczekać świąt!).


Zamiast się złościć postanowiłam działać! Na szczęście miałam doskonały przepis na piernik EKSPRESOWY! Kocham grudzień, który pachnie, smakuje i kojarzy mi się przede wszystkim z piernikiem.


Jak upiec piernik świąteczny

Sam piernik można upiec kilka dni wczesniej. Chyba najbardziej popularnym jest ten mówiący, że piernik ten jest skomplikowany i że to „wyższa szkoła gotowania”. Pyszny, niezbyt słodki świąteczny piernik, choć ja chętnie piekę go również w ciągu roku.


Zwarty, dość ciężki jak na dobry piernik przystało, Nikt nie uwierzy, że jest marchewkowy :). Spokojnie można go upiec na dzień przed wigilią, nie musi leżakować. Czytałam o nim mnóstwo pozytywnych opinii, więc postanowiłam go upiec. Idealny wypiek na święta Bożego Narodzenia.


Jak upiec piernik świąteczny

Najczęściej jest przekładany powidłami, marcepanem lub masami. Magdy Gessler (oryginalny przepis tu). Jest naprawdę pyszny, miękki, puszysty, rozpływający się w ustach, a jednocześnie dzięki dodatkowi powideł lekko wilgotny, pachnący korzeniami, aromatyczny, no bajeczny po prostu. Staropolski piernik świąteczny - ostatni dzwonek na nastawienie ciasta!


Listopad tego roku był wyjątkowo przygnębiający, ani razu nie zrobiłam makaronu, nie miałam siły na Św. Marcina upiec rogali marcińskich i nastawić ciasta na piernik staropolski. Oto grudzień już puka do drzwi, już człapie ośnieżoną ścieżką wśród.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty