wtorek, 18 września 2018

Leczo na zimę bez cukinii

Warzywne leczo pachnące słońcem i wakacyjnymi wspomnieniami. W tym roku nie udało mi się całej porcji zamknąć w słoikach, bo cześć zjedliśmy na bieżąco, od razu po przygotowaniu;) Teoretycznie jednak całość powinna się zmieścić w ok. Zróbcie je koniecznie, bo jest pyszne!


Leczo to bardzo łatwe i szybkie danie. Dzięki pasteryzacji możemy zajadać się leczo z cukinii, papryki i pomidorów również zimą. Robiłam je nie pierwszy raz, moja mama robi od paru lat, a przepis dostałam od teściowej. Gdy chcemy powrócić do tych smaków zimą koniecznie musimy zrobić kilka słoików leczo z cukinii Jest to leczo warzywne. Z tak przygotowane lecza możemy bardzo szybko przyrządzić p. Dzisiaj zrobiłam na obiad i kolację leczo z cukinii, takie proste i smaczne.


Przygotowane w kilka minut leczo z cukinii będzie dla nas posiłkiem na cały dzień. W tym materiale proponujemy pyszne, gęste i pożywne leczo z cukinii, dżem z cukinii oraz sałatkę z cukinii (w towarzystwie innych warzyw). Wszystkie z proponowanych przez nas. Cukinia stanowi jeden z głównych składników leczo, w którym łączymy ją z papryka.


Zakonserwowana cukinia na zimę w postaci leczo pozwoli szybko stworzyć pyszne danie. Wystarczy otworzyć słoik i zawartość zagrzać z dodatkiem kiełbasy. Przepis na leczo do słoików na zimę. Młodą cukinię opłukać, osuszyć i pokroić w dużą kostkę (natomiast starszą należy obrać ze skóry i wydrążyć pestki, i takim przypadku trzeba jej mieć więcej, bo dużo odchodzi). Oryginalne Węgierskie leczo nie zawiera cukinii, czy dodawanego często w polskich kuchniach kabaczka.


Ja natomiast leczo zawsze przyrządzam z cukinią – tak lubię i dlatego mój przepis zawiera cukinię. Może się zdarzyć, że na mamy czasu na gotowanie albo mamy nieprzewidzianych gości. Idealnie jest wtedy mieć leczo z cukinii na zimę. Dodane przez Nukleon w: Tylko o kuchni.


Mam większą ilość cukinii. Zrobiłam leczo do słoików na zimę. Podpowiedzcie ,co jeszcze można zrobić z cukinii na zimę ? O przechowaniu w stanie surowym ,chyba nie ma mowy ? D ziś na blogu przepis na pyszne leczo do słoika z cukinią.


Dawniej, aby cieszyć się zimą jego wybornym smakiem, zazwyczaj je mroziłam. W ubiegłym roku jednak moje obie zamrażarki były tak wypełnione po brzegi owocami i grzybami, że na leczo nie starczyło już miejsca. Uwielbiam taki warzywny mix, którym mogę się cieszyć cały rok. Pycha min łatwe przystępne.


Leczo na zimę bez cukinii

Różni się proporcją warzyw i dodatkiem pieczarek. Cóż zimą chcieć więcej jak obiad pachnący tyloma letnimi smakami. Przetwory Marynowana papryka z cukinią do słoików na zimę. Ja od lat robię leczo ,z tym że ja daję po równo cukinii w kostkę ,papryki w kostkę i pomidorów bez skórki w kostkę i tylko solę.


A zimą tylko smażę według uznania mięso,boczek lub kiełbaskę i zalewam leczem. A w tym roku jest jej naprawdę sporo. Zasialiśmy kilka ziarenek w szklarni, w ogrodzie a dodatkowo jak co roku, mój teściowa także ma w swoim ogrodzie cukinie. Sprawdź tu sprawdzony przepis! Jest dużo odmian leczo, jedną z nich jest leczo z dodatkiem cukinii.


Na stronie mam także przepis na leczo z cukinią z dodatkiem mielonego mięsa zamiast kiełbasy, to dobra opcja dla tych, którzy niekoniecznie przepadają za kiełbasą i wybierają chude mięso. Słoiki są zawekowane już przynajmniej miesiąca, ale dopiero dziś znalazłam chwilę, by zaproponować Wam przepis na leczo do słoików na zimę. Nadmiar cukinii i pomidorów w ogrodzie sprawił, że musiałam je jakoś wykorzystać. Dobrze mieć pod ręką takie weki, gdy np. Leczo, które dziś Wam prezentuję, nie ma zbyt wiele wspólnego z węgierskim lesco (no dobra, coś tam ma, w końcu są tu i pomidory i papryka).


To popularny w naszym kraju gulasz warzywny z dodatkiem cukinii i papryki. Postanowiłam zamknąć troszkę tego smacznego warzywnego sosu na zimę. Doskonale znany zapewne w każdym polskim domu.


Dodatek kiełbasy śląskiej lub jałowcowej nada wykwintnego aromatu. Miałam je przerobić na sos pomidorowy, ale w mamy urodzaj cukinii i postanowiłam zrobić leczo z cukinią. Jest z nim trochę roboty, nie powiem, że nie. Ja je okupiłam ciętymi ranami, utratą paznokcia i potłuczonym słoikiem, ale było warto. Będę się nim cieszyć przez.


Podaję z pieczonymi lub gotowanymi ziemniakami, frytkami z selera itp z pieca czy z ryżem. Dla dziecka, które dopiero zaczyna przygodę z jedzeniem cukinię i paprykę należy pokroić w grube pasy. Tradycyjne leczo z cukinią nie jest daniem niskokalorycznym, ponieważ zawiera w swoim składzie kiełbasę i (lub) boczek.


Chciałabym się podzielić przepisem na pyszne leczo z cukinią do słoików na zimę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty