wtorek, 7 kwietnia 2015

Chleb pełnoziarnisty z maszyny

Chleb pełnoziarnisty z maszyny

Codziennie piekę chlebki z maszyny korzystając ze sprawdzonych przepisów, które już zamieszczałam. Tym razem zmodyfikowałam odrobinę przepis na chleb pełnoziarnisty dodając do niego mąkę razową i ciut więcej wody. Niestety wypieki z automatu mają taki urok, że bywają z nimi problemy, zostaje dziura, czasem lekko opadają, dlatego zdecydowanie bardziej preferuję piec tradycyjnie w piekarniku. Dzisiaj spróbowałam swoich sił i upiekłam chlebek wg swojego przepisu.


Stałam nad maszyną do pieczenia, dolewałam wody, sprawdzałam gęstość ciasta i smak. Z automatu upiekłam już nie jeden smakowity chleb, jednak w porównaniu z tymi na zakwasie, zawsze będą poziom niższe pod każdym względem. Nie wynika to z mojego braku wiedzy dotyczącego obsługi tej maszyny, raczej z tego, że korzystając z własnych rąk i pieca da się to zrobić lepiej. Moje Małe Czarowanie Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Moje Małe Czarowanie. Pełnoziarnisty chleb z maszyny - DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź.


Do formy maszyny wlewamy maślankę z wodą i dodajemy olej. Mąki mieszamy z płatkami, wsypujemy je na płyny (chyba, że w Waszej maszynie producent podaje inną kolejność, wówczas sypiecie tak, jak macie w instrukcji), robimy małe dołeczki. Do jednego wsypujemy cukier, do drugiego sól, do trzeciego wkruszamy drożdże. Ponieważ mieliśmy ogromy problem z zapadaniem się i opadaniem chleba kombinowaliśmy z przepisem aż mamy - idealny przepis na w pełni pełnoziarnisty chleb z maszyny. Ponieważ moje dziewczyny (żona i córka) uwielbiają tosty, a jak zobaczyłem skład chleba tostowego znanej marki to dostałem zawału,.


Ciepłe pieczywo i ten nieziemski aromat roznoszący się po domu. Przepisy na chleb z automatu. Przygotowanie chleba w automacie jest bardzo proste, zebrałam w jednym miejscu najlepsze przepisy na pieczywo z wypiekacza. Znajdziecie tutaj zarówno słodkie, jak i tradycyjne chleby.


Pierwszy raz zrobilam chleb z maszyny na dosyć świeżym zakwasie. Zrobiłam wg własnych proporcji utrzymując stosunek wody do mąki 1:1. Maszyny do pieczenia chleba, stają się coraz bardziej popularne.


Dzięki takim urządzeniom rano może obudzić nas zapach świeżego chleba. Musisz ustawić maszynę na chleb pełnoziarnisty, 750g. Mam pytanko który z pani przepisów na chleby na zakwasie jest podobny w składzie do tego chlebka na drożdżach. Rodzince bardzo smakował i szukam odpowiednika dla tego chlebka.


Upiekłam chleb prosty razowy ze strony przepis na chleb wyszedł rewelacyjnie. Czy już teraz mogę pięć wszystkie chleby na zakwasie czy zacząć od białych chlebów na zakwasie. Mój zakwas dniowy, wczoraj. Maszyny używam najczęściej tylko do wyrobienia i wyrośnięcia ciasta na chleb lub bułki, potem sama formuję pożądane kształty i piekę w zwykłym piekarniku.


Od czasu do czasu jednak maszyna robi wszystko za mnie. Chleb wyszedł bardzo dobry, prawie. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb razowy z automatu. Piekłam ten chleb regularnie co 3-dni przez lata, zawsze z mąki tego samego producenta, wychodził pyszny, wszyscy się zajadali.


Po dwóch latach stwierdziłam, że trochę mi się znudził i przerzuciłam się na chleb orkiszowy. Po jakimś czasie wróciłam do tego. Mąka ta sama, piekarnik ten sam, a chleb nie wychodzi już tak pyszny. Dolewamy olej, dosypujemy cukier i sól i zmieszane ze sobą trzy gatunki mąki.


Na końcu wsypujemy drożdże. Włączamy program do wyrabiania i pieczenia chleba ziarnistego. Pod sam koniec wyrabiania, przed rośnięciem dosypujemy siemię lniane, tak, żeby jeszcze zdążyło. Wypiekam w maszynie Zelmera na programie – chleb razowy pełnoziarnisty (zdjęcie 01). Dziś rano wyjęłam z maszyny już drugi chlebek.


Do obu dodałam sody oczyszczonej zamiast cukru i drożdży. Sól wsypałam do jednego rogu, a sodę do innego. Czasem się zdarza, że chleb rumieni się szybciej (nie pytajcie dlaczego, nie wiem), wówczas przykrywam go folią aluminiową by się nie spalił. Przywidzi na myśl beztroskie chwile i skutecznie poprawia nastrój. Jest czymś prostym i smacznym zarazem.


Chleb pełnoziarnisty z maszyny

Dziś przepis na mój pierwszy chleb z automatu, który był wypadkową kilku przepisów znalezionych w książkach o wypieku chleba. Jak już dorwałam w swe rączki automat , to czas go zajeździć , jak to skwitował mój mąż #128521; Dodając. Ci drugi kochanie , jak ten nie zniesie presji Twojej kuchni. Włączyć automat na funkcję wyrabiania z wyrastaniem. Wyjmujemy chleb zaraz po wyłączeniu maszyny , kiedy jest jeszcze gorący -usuwamy łopatki , jeśli się wpiekły.


Podzielę się moim przepisem na chleb z automatu, który mam od pół roku. Przez ten czas coś nie wysżło, coś nie do końca smakowało, ale i tak lepszy niż szklepowy. I wreszcie znalazłam swój smak, chlebek jest po prostu pyszny i bardzo prosty, nie wążę tylko wszystko na miarki. Uwielbiam dni kiedy w mieszkaniu unosi się zapach chleba.


Wspominałam Wam o tym we wpisie: Pyszny domowy chleb. Nie przestałam piec, a domowy chleb pojawia się na stole jeszcze częściej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty