wtorek, 15 września 2015

Przepis na leczo z cukinii z kiełbasą

Jest dużo odmian leczo, jedną z nich jest leczo z dodatkiem cukinii. Na stronie mam także przepis na leczo z cukinią z dodatkiem mielonego mięsa zamiast kiełbasy, to dobra opcja dla tych, którzy niekoniecznie przepadają za kiełbasą i wybierają chude mięso. Dzisiaj polecam klasyczne leczo z cukinią.


Idealne na lekki letni posiłek leczo z cukinią i kiełbasą będzie jednocześnie pożywne i szybkie do wykonania. To doskonały sposób na obiad na dwa dni, a więc propozycja dla tych, którzy nie mają ochoty spędzać w kuchni zbyt wiele czasu. Oryginalne Węgierskie leczo nie zawiera cukinii, czy dodawanego często w polskich kuchniach kabaczka.


Ja natomiast leczo zawsze przyrządzam z cukinią – tak lubię i dlatego mój przepis zawiera cukinię. Na pierwszy ogień poszło leczo z cukinią i kiełbasą. Proporcje dania są oczywiście dowolne, nie jest to jakiś konkretny przepis. Wyszło bardzo smaczne danie, którym zajadaliśmy się wszyscy na obiad :).


Zobacz też mój przepis na coś niezwykle pysznego, czyli cudowna sałatka z cukinii surowej z fetą. Bardzo często dzieciaki nie chcą. D A mój przepis na leczo widzieliście? Twojego przepisu nie jest węgierską potrawą.


Prawdziwe węgierskie leczo nie zawiera cukinii a jedynie pomidory, paprykę, wędzoną słoninę i cebulę. W wersji mięsnej przygotowywane z dodatkiem wędzonego boczku lub wędzonej słoniny. Już dawno zagościło na stałe w kuchni polskiej i warto w sezonie na paprykę nacieszyć się jego smakiem. Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem.


Przepis na leczo z cukinii z kiełbasą

Dla Węgrów jest mniej więcej tym, czym dla nas bigos. W Polsce przywykło się stosować składniki nie występujące w klasycznej wersji leczo, ale dodatek cukinii czy pieczarek jest moim zdaniem jak najbardziej wskazany. Coś ciepłego, sytego, domowego. Do przygotowania leczo z kiełbasą używam wszystkich sezonowych warzyw.


Są w nich papryki, najczęściej czerwone, ale mogą być również w innych kolorach lub cały miks kolorów. Cukinie obieramy ze skórki, kroimy w kostkę. Przepis na leczo z kiełbasą i bez cukinii. Cebule siekamy, paprykę obieramy z gniazd nasiennych, kroimy w paseczki. W sporym garnku przesmażmy na oleju paprykę z cebulą do zeszklenia tej ostatniej, następnie zalewamy szklanki wody i dusimy by papryka zmiękła.


Pokrojoną kiełbasę podsmaż razem z warzywami – papryką, cukinią, bakłażanem i cebulą. U nas znajdziesz przepis na leczo z cukinią oraz przepis na leczo z kiełbasą. Przedstawiamy kilka przepisów na leczo. Nigdy, przenigdy nie używają do tej ich narodowej potrawy cukinii. To tradycyjne węgierskie danie powinno być zrobione na smalcu i wędzonej słoninie.


Ja proponuję wersję lżejszą. Przygotowanie do min Czas gotowania osób Porcja. Do podsmażenia cebuli użyłam oliwy z oliwek a zamiast słoniny chudą wędzoną kiełbasę.


Ponieważ w moim domu leczo. Leczo z cukinią i kiełbasą. Jeśli chcecie zrobić tę potrawę np. Kiełbasę, cukinię, cebulę i paprykę na leczo z cukinią kroimy w kostkę. Potrawy gotowane Dania gotowane Dania z cukini Potrawy z cukinii Dania główne leczo Kuchnia polska porcji minut.


Prosty w przygotowaniu, sycący i aromatyczny. Rozgrzewa swoim bałkańskim charakterem w polskim wydaniu. Sos pełen kolorowych warzyw i świetnie doprawionego mięsa przywróci dobry nastrój podczas jesiennej aury. Najlepsze leczo robi mój Maż. Chodziłam, męczyłam, bo wielką na leczo ochotę miałam, no i się doczekałam.


Uwielbiam leczo, a szczególnie leczo z kiełbasą. Ważnym składnikiem, poza papryką czy pomidorami, jest smalec. Paprykę myjemy, osuszamy i kroimy na kawałki wrzucamy do podsmażonej cebuli i dusimy około minut. Dodałam do niego wysokiej jakości wiejską, suszoną kiełbaskę. Polecane przepisy: min.


Szaszłyki z kurczaka z sosem z orzeszków ziemnych. Pierogi z kapustą i grzybami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty