poniedziałek, 5 października 2015

Biszkopt w tortownicy

Znalazłam go na blogu: klik Tylko UWAGA! Wiolcia Obserwuj bloga Obserwujesz bloga smak słodyczy. Zaryzykowałam i zrobiłam ostatnio biszkopt ten prostokątny tylko w okrągłej tortownicy, bo chciałam zrobić tort. Dodałam tylko jedno mniejsze jajko więcej i piekłam do go patyczka ok. I powiem Pani, że ten przepis zostanie ze mną już na zawsze!


Prawdziwy polski biszkopt, bez proszku do pieczenia, tłuszczu czy octu. Najlepszy przepis od kilkudziesięciu lat. W końcu znalazłam idealny przepis na biszkopt na tor t. Ciasto jest pu szyste, pulchne, świetnie wyrasta i łatwo je przekroić na cztery, a nawe t pięć cienkich blató w. Ni e może się nie udać, o zakalcu nie ma mowy. CIASTO MALINOWE W TORTOWNICY Z MAS. Spod jest z Twojego przepisu, wyszedł mi niziutki, ścielam wierzch i skruszylam na wierzch, a dopieklam biszkopt wg mojego przepisu tez z kakao, masę mascarpone tę moją i wyszło co wyszło, trudno sie tym pochwalić, mimo to może dam na blog w wolnym czasie.


Corka krakowska Kasia i jej mąż mają. Mam pytanie :chciałam kupić cieniutkie plastry boczku, ale u mnie w sklepach niestety nie ma. Rozumiem, że będzie to biszkopt upieczony w małej okrągłej tortownicy, tak, aby móc przeciąć go np. Mam zamiar upiec ten biszkopt, ale w tortownicy o średnicy cm.


Z przelicznika wynika, ze nalezy użyć ponad jajek, a przeciez tyle nie ubiję jednym mikserem. Czy mogę w takim razie upiec jeden biszkopt np. Czas pieczenia jest uzależniony od tego, jakiego rodzaju ciasto chcemy uzyskać i jaką wykorzystamy do tego formę. Przepis na dobry biszkopt. Aby zrobić biszkopt w innym kolorze, np.


Wówczas bardzo często dodaje się. Dno tortownicy wyłóż papierem do pieczenia, boki pozostaw nieposmarowane. Upieczony biszkopt odstaw do przestudzenia (w tortownicy) i dopiero, gdy będzie zimy, to zdejmij z niego obręcz foremki. Jeśli pierwszy raz pieczecie biszkopt kakaowy z dodatkiem wody, to polecam dać jedną łyżkę wody mniej, aby sprawdzić jak wyjdzie. Zasada jest taka: łyżka wody na jajko.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na biszkopt kakaowy w tortownicy. W przeciwieństwie do biszkoptu tłuszczowego, tradycyjny biszkopt warto nasączyć, żeby nie był suchy. Aby nie zabarwić biszkoptu na niepożądany kolor, Marlena nasącza biszkopt roztworem wody z cukrem i kwaskiem cytrynowym. Niektórzy lubią użyć soku ze świeżych cytryn czy owoców ale pamiętać należy, że potrafią one zgorzknieć.


Proporcje te sprawdzą się też przy dużej, prostokątnej blaszce (ok. 25xcm), jeśli chcecie przeciąć go tylko na części i wykorzystać do. Gotowe ciasto przełożyć do tortownicy i piec w nagrzanym piekarniku ok. C (grzałka góra- dół), do go patyczka. Po upieczeniu uchylić lekko drzwiczki piekarnika i pozostawić biszkopt na parę minut w piekarniku.


Dla herbacianych smakoszy ważnym punktem świętowania każdej okazji, także Wielkanocy, jest chwila relaksu w gronie najbliższych z aromatyczną herbatą i… pysznym, świątecznym ciastem. Mąkę pszenną i ziemniaczaną przesiać przez sitko razy z wysoka, obie mąki wymieszać. Pod koniec ubijania powoli wsypywać cukier i dalej. Białka ubić ze szczyptą soli na najwyższych obrotach miksera.


Sprawdzanie przed wyjęciem. W gazowych piekarnikach nie zawsze można idealnie ustawić temperaturę pieczenia, dlatego przed wyjęciem biszkoptu warto sprawdzić, czy jest już gotowy. Boków formy niczym nie smarujemy.


Ciasto przełóż do tortownicy i wyrównaj powierzchnię. Wyrobioną masę przekładamy do tortownicy wysmarowanej roztopionym masłem i oprószonej pokruszonymi biszkoptami. Krok 2: PIECZEMY BISZKOPT. Odstawiamy do wystudzenia.


Biszkopt możesz wyjąć z piekarnika po minutach. Gdy biszkopt będzie całkowicie zimny, nożykiem lub patyczkiem odkrajamy go od brzegów tortownicy. Co sądzicie o rzucaniu ciastem? Złamałam kartę SD od aparatu i musiałam zrobić zdjęcie komórką.


Dopisek: Co zrobić aby biszkopt był. Postawiłam wysoką poprzeczkę, bo produkt jest wysokiej klasy, a od takich wymagam więcej. Tortownicę smarujemy masłem i obsypujemy bułką tartą. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 1st. Jeśli patyczek jest suchy oznacza to, że biszkopt jest gotowy.


Przygotowany biszkopt przekładamy do formy i pieczemy w temp. Gotowy biszkopt odstawiamy, aby wystygł. Po wystudzeniu biszkopt przekrawamy na blaty. Wielokrotnie zaczynając tort zastanawiałam się z ilu jajek przygotować biszkopt na konkretną formę?


Biszkopt w tortownicy

Poprzez wiele prób, które obfitowały w nieliczne porażki wreszcie wiem ile.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty