środa, 28 października 2015

Chleb bez wyrastania

Mam pytanie czy piec ten chleb z termoobiegem? Czy moze lepiej poszukac przepis na chleb z zakwasem i raczej innego typu. Prosze o odpowiedz osoby ,ktore ten chleb juz piekly i te, ktore maja doswiadczenie w pieczeniu tez innych chlebow,najlepiej.


A ja może zadam trywialne pytanie, ale kurde chciałam zamówić dzisiaj koszyki do wyrastania i zgłupiałam :D. Nie wiem jakie wziąć, bo powiedzmy mam jakiś tam przepis na chleb i wagowo kiedy dodam wszystkie składniki wyjdzie mi powiedzmy 8kg, czy to oznacza, że mam wziąć koszyk 8kg? Koszyk do wyrastania chleba z pewnością przyda się w kuchni miłośników domowego wypieku pieczywa.


Koszyk posłuży do przechowywania wyrastającego ciasta na domowy chleb. Umieszczenie ciasta w koszu, to ostatni krok w przygotowaniu chleba do pieczenia. Zarobione ciasto musi odpocząć, urosnąć i nabrać odpowiedniego kształtu.


Robiłam ten chleb dwa razy. Za pierwszym zrobiłam wszystko źle, począwszy od czasu wyrastania (za długo), po włożenie do nie rozgrzanego piekarnika. Chleb z wierzchu miał spaloną, twardą jak kamień skórę, w środku był całkiem durowy.


Szybki chleb pszenno-żytni. Prosty chleb pszenny, na żytnim zakwasie z dodatkiem odrobiny drożdży – dzięki czemu chleb znacznie szybciej rośnie i nie wymaga wielogodzinnego wyrastania, a wciąż zachowuje smak chleba na zakwasie. Puszysty chleb bez wyrastania 309. Uwielbiam domowe chleby, nie stronię od tych z kilkukrotnym wyrastaniem, czy dojrzewaniem przez całą noc, ale są sytuacje awaryjne, kiedy potrzebuję zrobić chleb na już.


Taki, który wystarczy wymiesza Zobacz więcej. To jest chleb doskonały – nie wymaga żadnych specjalnych umiejętności, zakwasu, talentu, ani nawet idealnych proporcji składników. Wychodzi na mniej więcej, na słowo honoru oraz na oko.


Do tego ma genialnie chrupiącą skórkę. I nie pytajcie jak długo można go przechowywać, bo nigdy nie dotrwał nawet do wieczora. Oraz nie pytajcie ile to jest „filiżanka”. Chleb samodzielnie pieczony w domu do niedawna kojarzył mi się głównie z wypadami w góry do dalszych krewnych, gdzie z własnej roboty składników chleb przygotowywała najstarsza starowinka z całej rodziny ;) Gruba kroma swojskiego chleba z domowym masłem to jedno najfajniejszych wspomnień. Chleb jest genialny, niesamowicie chrupiący, dobrze nawodniony – przez co miąższ ma duże dziury, ale przede wszystkim jest po prostu bardzo dobry.


Chleb bez wyrastania

Jedynym mankamentem jest konieczność pieczenia chleba w żeliwnym garnku, a niestety nie każdy nim dysponuje. Polecam zakupić, choćby dla samego chleba :). Chleb wychodzi pyszny u mnie jest tylko jedno ale robie wszystko wedlug przepisu a mimo to nie jestem w stanie uzyskac dziur w srodku pieczywa.


Probowalem juz wiekszej hydracji, wydluzonego czasu wyrastania oraz skladania chleba przed pieczeniem w koperte na dwa razy. Zróżnicowany zbiór ofert, najlepsze ceny i promocje. Wejdź i znajdź to, czego szukasz!


Chleb bez wyrastania

Leczy, przynosi szczęście, chroni przed wróżkami, a nawet sprawia, że ludzie uświadamiają sobie własne błędy. Przepis: Chleb bez wyrastania. Dodajemy siemię lniane, słonecznik, płatki owsiane oraz mąkę i wszystko dokładnie mieszamy. Domowy wypiek chleba staje się coraz bardziej popularny nie tylko przez modny zdrowy tryb życia, ale także przez obecność wielu alergii pokarmowych. Pieczenie chleba w domu jest dość czasochłonne, szczególnie jeśli chcemy przygotować własnoręcznie zakwas, ale na pewno zdrowsze i bardziej ekonomiczne.


Do pieczenia chleba wykorzystać możemy garnek rzymski, kamień, keksówki oraz. Cu że ci ten chleb rośnie, temperatura powyżej kilku stopni zabija drożdże i chleb nie wyrośnie. Chleb na zakwasie z tego przepisu nie wymaga wiele zachodu, specjalnych maszyn, miksera i długiego wyrabiania. To jeden z powodów, dla których go uwielbiam.


Chleb bez wyrastania

Inne to oczywiście smak, zapach i walory zdrowotne, jakich nadaje mu orkisz i dodatek zakwasu. Ten chleb można też wyrabiać, nic mu się nie stanie. Ale dodaj na początek nieco mniej wody niż w przepisie, w razie czego dolej. Moje chleby na zakwasie też nie powalają długością świeżości, chociaż tu trzeba wyraźnie powiedzieć, że wiele zależy od mąki – chleby z pszennej o niskim typie wysychają szybciej niż np.


Składniki na chleb po połączeniu odstawiamy na noc do wyrośnięcia. Chleb można upiec bez żadnych dodatków lub z dodatkiem sera, suszonych pomidorów lub zielonych oliwek (w sumie max. 2g dodatków).


Ja swój chleb ustawiam zawsze w nieprzewiewnym miejscu, przykrywam ściereczką. Nie wkładajcie do piekarnika chleba, który nie wyrósł. Upieczony będzie zbity, a często wręcz niejadalny.


Domowy chleb bez wyrabiania, czekania i cudowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty