piątek, 9 października 2015

W jakiej temp pieczemy biszkopt

Tortownicę, w której ma być pieczony biszkopt, przed wlaniem ciasta należy natłuścić oraz wysypać bułką tartą. Porada ta dotyczy jednak tylko spodu. Boków tortownicy nie wolno natłuszczać, gdyż w trakcie pieczenia ciasto odejdzie od nich, a pośrodku biszkoptu utworzy się niepotrzebne wybrzuszenie. Kiedy zadzwoniłam do znajomej cukierniczki, by zapytać, gdzie popełniłam błą natychmiast zrugała mnie, mówiąc, że chyba oszalałam, żeby piec biszkopt w burzę!


Okazuje się, że podczas burzy biszkopt - podobnie jak bezy - po prostu się nie udaje. Co do mieszania w prawą,a właściwie w jedną tą samą stronę,to jest to,co pamietam z dzieciństwa-Mama zawsze zwracała uwagę temu,który jej pomagał,żeby ciasto ucierać tylkow jedną stronę:)))Ja ucieram czasem kręcąc. Niektórym udaje się prawie zawsze, innym znowu nie wychodzi nigdy.


Większość ma swój sprawdzony przepis na biszkopt, którego trzyma się przez lata i nie ma zamiaru nic zmieniać, inni wciąż poszukują nowych sposobów na jego. Tradycyjna metoda sprawdzania czy ciasto jest już gotowe, polega na zanurzaniu patyczka w biszkopt pod koniec czasu pieczenia. Suchość patyczka oznacza, że można zakończyć pieczenie.


W jakiej temperaturze i ile piec biszkopt pomocy :) - pytanie zadane przez użytkownika portalu samosia. Piekarnik nagrzany 1stopni. Ten biszkopt to torty , pieczony w blaszce prostokątnej przekrawam na połowę i prekładam kremami , bitą śmietaną i owocami , galaretką i owocami , marmoladą itp.


Nie we wszystkich przepisach na różne ciasta podałam, jaką temperaturę powinien mieć piekarnik i jak długo piec w nim. Ciasta wyszło bardzo dużo, ubijalam mikserem planetarnym. Podczas pieczenia temp 1stopni, biszkopt wyrósł ponad formę najbardziej brzegami, środek nie bardzo chciał urosnąć. Po rzuceniu biszkopem pojawiły się pęknięcia i się zapadł.


Ciasto pieczemy najczęściej w 180°C (ja zawsze podaję w przepisach temp.), a stan upieczenia ciasta najlepiej sprawdzać poprzez wbicie patyczka drewnianego w ciasto. Tylko pamiętajcie, by wbijać patyczek pod koniec przewidywanego pieczenia, zaglądając do ciasta co pięć minut, wcale mu nie pomożecie. Mój piekarnik nie potrafi piec w temp powyżej 1stopni ;) często w przepisach są podane wartości temp nawet powyżej 200stopni i już wiem (po kilkunastu próbach ) że mój piekarnik wtedy nadmiernie piecze i jeszcze nie zdarzyło się aby w tak wysokich temperaturach coś dobrze się u mnie upiekło. Jeżeli pieczemy w piekarniku i ustawimy termoobieg powietrza, temperaturę ciasta trzeba zmniejszyć o około trzydzieści stopni. Jeżeli do naszego ciasta dodajemy pianę z białek, należy to zrobić tuż przed tym, jak się włoży ciasto.


Dodane przez Konto usunięte w: Tylko o kuchni. Witam, moze ktos ma przepis na taki prawdziwy sernik wiedenski,probowalam juz pare przepisow ale to nie to. W elektrycznyW piekarniku z termoobiegiem optymalna będzie temperatura 1st. Bez termoobiegu należy przyjąć temperaturę 1stopni. Kurczaka należy piec bez dodatku tłuszczu.


Wystarcza sok powstający w trakcie pieczenia. Najważniejszy w torcie jest dobry biszkopt. Przepis na biszkopt do tortu. Warto sięgnąć po przepis na biszkopt który zawsze wychodzi.


Kluczowe w dobrym biszkopcie są świeże jajka i dokładne oddzielenie w nich żółtka od białka. Biszkopt idealny powinien być puszysty, miękki i pachnący. U nas prawie wszedzie pisze, zeby biszkopt nie piec w termobiegu, w mojej instrukcji obslugi piekarnika, tez jest taka wskazowka.


Termobieg to bardzo powietrze, a biszkopt delikatny i szybko sie moze wysuszyc. Jak przekroczyłam 1st od razu robią. Pomysł na pyszny zdrowy obiadek. Przygotowanie warzyw i mięsa zajmie nam niecałe min a resztę roboty zrobi za nas piekarnik. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na w jakiej temperaturze piec lasagne.


Generalnie (ale to nie jest żadne panaceum) w termoobiegu piecze się w temperaturze niższej o stopni od podanej w przepisie. Ale tu wchodzą w rachubę dodatkowe komponenty. Masz tortownicę czy cm? W pieczeniu chleba bardzo ważna jest temperatura wypieku. Ja swoje chleby piekę w zwykłym piekarniku, chociaż marzy mi się piec chlebowy.


Ale póki co piekarnik sprawdza się świetnie. Biszkopt: Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę dodajemy żółtka miksujemy delikatnie następnie wsypujemy mąkę wymieszaną z proszkiem i mieszamy mikserem na najniższych obrotach. Moja koleżanka jest specem w pieczeniu ciast i poradziła mi, żeby biszkopt wkładać do zimnego piekarnika (osoby pieczące biszkopt w prodiżu potwierdzają, że zawsze się udaje). To ja Cie kochana podziwiam. Bo ja owszem do świąt postanowienie dotrzymałam bez problemu, w święta też bym wytrzymała, bo mnie do słodkiego nie ciągnie, ale po cieniutkim plasterku każdego wypieku spróbowałam, bo chciałam chociaż wiedzieć czy mi wyszło.


Mąka pszenna tortowa, z oznaczeniem na opakowaniu ‘typ 450’ to ta, której szukacie. Jest bardzo jasna, ma niską zawartość popiołu (czyli składników mineralnych pozostałych po spaleniu próbki mąki w piecu o temperaturze 950°C), jest bardzo drobno zmielona i lekka. Obsmażamy na rumiano na mocno rozgrzanym oleju. Wkładamy do piekarnika na ruszt na środkowej szynie, pod którą umieszczamy blaszkę na spływający z mięsa sok. Po upieczeniu zawinęłam w folię aluminiową i zostawiłam… do kolacji.


Wołowina pieczona w niskiej temperaturze, to rewelacja.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty