środa, 13 kwietnia 2016

Babeczki bez masła

Babeczki bez masła

Proste babeczki waniliowe to najprostszy i zarazem jeden z moich ulubionych przepisów – widać to z resztą po tym, jak często znajdziecie go na stronie w najróżniejszych odsłonach (np. w wersji czekoladowej lub z budyniem). W zależności od fantazji, dostępnych produktów lub czasu można z niego przygotować słodką przekąskę „na szybko” lub eleganckie babeczki na przyjęcie. Dodane przez Julie w: Tylko o kuchni. Przepisy z kategorii babeczki bez masła.


Pyszne, delikatne babeczki z masłem orzechowym. Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. Poszukuje fajnego, nie trudnego przepisu na babeczki, bułeczki drożdżowe.


Babeczki udaja sie cudnie. Upieklam tort (juz zreszta niejednokrotnie) z tego przepisu. Wielbicielom masła orzechowego z pewnością posmakują. Jesli chcecie upiec tort to po prostu pomnozcie skladniki xdla tortownicy 22cm (taka mam - ciasto rosnie mi troche ponad foremke, ale nie przeszkadza mi to). Po wyjęciu ciasto rozwałkowujemy na cienki placek.


Foremki do babeczek smarujemy cienką warstwą masła, najlepiej za pomocą pędzelka. Z placka wycinamy okrągłe kształty i wypełniamy nim foremkę. Dzisiaj mam dla Was babeczki robione na szybko ;). Nie są zbyt wysokie, bo prawdopodobnie nalałam zbyt mało ciasta do papilotek.


Nie zmienia to jednak ich smaku, bo babeczki są bardzo smaczne i wykonane niewielkim nakładem pracy oraz czasu. Do miski przełożyć oba masła, dodać wanilię, przesiać cukier puder i wymieszać mikserem na najwyższych obrotach przez około 5-minut. Krem ma być jasny i puszysty.


Czekoladowe babeczki z kremem z masła orzechowego … ostatnio, przy kilku innych wypiekach zauważyłam, że maślanka to świetny dodatek do wypieków – nadaje on ciastom cudownej, wilgotnej faktury i chcąc to wykorzystać tak oto powstały te babeczki – najbardziej puszyste jakie jadłam (nawet kolejnego i trzeciego dnia!), mięciutkie. Proste wykonanie - do ubitego jajka dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, jogurt i trochę roztopionego masła, następnie miksujemy do połączenia się składników. Koloru dodaje truskawkowy jogurt, ale sprawdzi się też zwykły biały jogurt naturalny.


Wczoraj piekłam babeczki wg Pani receptury. Mimo, że zamiast masła użyłam margaryny kasi babeczki były kruche i po upieczeniu bez problemu wychodziły z foremek. Wierzch obsypałam wiórkami i ozdobiłam czereśnią.


Do kremu dodałam likier i rum, ale jeśli nie chcemy alkoholu to można go pominąć, wtedy radzę dodać jakiegoś aromatu. Są bardzo smaczne, aromatyczne, wspaniale pasuje do nich konfitura z czarnej porzeczki. Okazało się, że dobrze smakują też chłodne, są bardziej sztywne, papierek ładnie odchodzi od ciasta (zależy to od masła, które ma dość spory udział w masie).


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na muffiny babeczki bez masła. Zdążyłam już rano część zamrozić i wieczorem rozmrozić. Wówczas dodajemy cukier puder i wbijamy żółtka, zagniatamy gładkie ciasto. Z ciasta robimy kulę, zawijamy ją w folię i wkładamy na minut do lodówki. Aby zrobić kolorowe babeczki mieniące się dziesiątką odcieni nie potrzeba kupować wielu barwników spożywczych.


Poniżej przedstawiam ilość kropel poszczególnych barwników na szklankę kremu maślanego do dekoracji tortów, ciast i muffinek. Do rondelka z grubym dnem włożyć masło i czekoladę, podgrzewać mieszając, aż. Wystarczą ci jedynie czerwony (cz), żółty (ż), niebieski (n) i zielony (z). Składniki: szklanki mąki łyżeczki proszku do pieczenia szklanki cukru łyżeczki cukru waniliowego. Ferie idą ku końcowi, a te babeczki są jedną z ambitniejszych rzeczy, które udało mi się zrobić dla moich bliskich, dla siebie i po części dla Was,.


Ale jest tam mąka i mak,a tego też się nie łączy. A żółtko to przecież białko. Prawdziwa dieta nielaczenia wyklucza w ogole wypieki. Chyba,że kokoski z kokosu i białka, bo to białko.


Tworzymy kulę i wkładamy ją na godzinę do lodówki. Kolejno dodajemy cukier puder, żółtka, chwilkę siekamy nożem i zagniatamy kruche ciasto. Poszczególne babeczki mogą się nieco różnić od siebie i będzie to zabieg przemyślany. Poza babeczkami porywamy się też na pieczenie bardziej klasycznych ciast.


W naszej ofercie znajdziesz m. W oryginalnym przepisie jest 2g smalcu lub Palmy. Dla młodych czytelników, Palma to bardzo popularna w latach margaryna #128521; Ja zmieniłam proporcje i dałam 1g smalcu i 1g masła i dodałam łyżki śmietany. Z ciasta możecie z powodzeniem zrobić zarówno słodkie jak i wytrawne babeczki, pomijając w składzie cukier.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty