czwartek, 7 kwietnia 2016

Jak się robi pierniczki

Pierniczki najlepiej przygotować wcześniej - kilka dni przed świętami i zamknąć w szczelnym, metalowym naczyniu, gdyż zaraz po upieczeniu mogą zrobić się twarde. Z czasem zrobią się miękkie i bardziej kruche, w sam raz, by trafić na świąteczny stół. W szczelnym pojemniku można je przechowywać nawet do kilku miesięcy. By pierniczki ładnie się błyszczały i miały ciemną skórkę, można przed pieczeniem posmarować roztrzepanym jajkiem.


Po upieczeniu są mięciutkie, później twardnieją, by znów zrobić się miękkie chłonąc wilgoć z powietrza. Przechowywać w szczelnym pojemniku (długo się przechowują). Smacznego :) Mam nadzieję,że pomogłam. Re: jak się robi pierniczki ? Mamy dla Was przepis na pierniki, które zawsze się udają.


SKŁADNIKI: kostki masła, q słoiczek miodu, kg mąki, jajka - to podstawa. Pyszne i proste pierniki! Zbliża się Boże Narodzenie podpowiadamy więc, jak przygotować pyszne pierniczki! Zobacz najłatwiejsze przepisy.


Jak się robi pierniczki

Sprawdź, jakie składniki i ile czasu potrzebujesz. Choinki, ozdoby i świąteczne wypieki. Pierniczki świąteczne są nie tylko tradycją, ale również dobrym pomysłem na ozdobę domu w ten wyjątkowy czas. Możesz stworzyć dowolne kształty, a także ozdobić je w wybrany sposób.


Zawieś je na sznureczku i ozdób nimi choinkę lub po prostu je zjedz. Dodane przez bumbita w: Tylko o kuchni. Jak sie robi ryź praźony?


Jeśli to zastygnie, środek wypełnijcie białym lukrem – wyjdą Wam bardzo elegancie pierniczki, jeśli do konturów użyjecie białych lub złotych maczków. Pięknie to wygląda, ale tylko domyślam się jak to można zrobić. Będę wdzięczna za podpowiedzi jak ozdobic pierniczki. Wiele osób rezygnuje z robienia lukru na pierniczki, ponieważ boją się, że im nie wyjdzie. Do przygotowania lukru potrzebnych jest tylko kilka składników, które każda z was na pewno ma w domu oraz trochę cierpliwości.


Czytaj: Zdrowe domowe desery Z czego robi się lukier? Lukier to mieszanka białka i cukru pudru. Najlepszy jest lukier królewski, który robi się z białka i cukru pudru, bo ładnie daje się wyciskać i nie odpada z ciastek. Pierniki po zeszłorocznym rozebraniu choinki powędrowały do słoika i przez cały rok zdobiły szafkę kuchenną, lukier prawie bez szwanku wytrzymał do tej pory, a nawet pięknie dał się sfotografować tutaj. Kiedyś znalazłam tu wątek o pierniczkach, które pieczecie na święta- taki przepis, gdzie ciasto robi się jakiś czas wcześniej.


Chciałabym zrobić jadalne ozdoby na choinkę- czy ten przepis się nadaje? Zaczął się już Adwent więc czas na szybkie i łatwe pierniczki! Jeśli zastanawiacie się, dlaczego na kulinarnym blogu ląduje zdjęcie z takimi niezbyt pięknymi pierniczkami, to… wcale Wam się nie dziwię. Otóż te pierniczki na zdjęciach są zupełnie wyjątkowe, bo zrobione wspólnie z moją prawie dwuletnią córeczką. Najlepiej zrobić je już teraz, zamknąć w szczelnym pudełku i otworzyć dopiero na Wigilię.


Wszystkie domowe pierniki, które do tej pory próbowałam, były tak twarde, że nie chciało się ich jeść. Jeszcze ciepłe są pulchne, potem robią się kruche i baaaardzo delikatne. Od kiedy byłam dzieckiem przygotowywałam pierniczki wraz z moją babcią. Przyjeżdżałam do niej, siadałyśmy w kuchni i piekłyśmy, a. Na ten lukier możecie przykleić perełki, posypki, czy nawet kolorowy cukier. Przepis na pierniki świąteczne.


Pierniki świąteczne - to przysmak, który nierozłącznie związany jest ze świętami Bożego Narodzenia. W tym artykule zebraliśmy dla Was. W zasadzie to te pierniczki to było trochę uzupełnienie pomysłu na “prace ręczne”, którymi mieliśmy uatrakcyjnić weekend. Kupiłem taki zestaw do robienia paczek na prezenty.


Tylko nie pomyślałem, że Ninka się nim nie zainteresuje przesadnie, jeśli nie ma powodu, a przede wszystkim wsadu (prezentów) do tych paczek. Poszliśmy jednak wieczorem na festiwal światła w Wilanowie (Nince się podobało, mi mniej) i jakoś zupełnie nam te pierniki wyleciały z głowy. Ale jak to w naturze, nic nie ginie. Dzisiaj się przypomniały, no i trzeba było działać. Przedstawiamy więc powalentynkowe serduszka pierniczki z różowym lukrem.


Wspaniała ozdoba na święta Bożego Narodzenia. Pierniczki nadają się do jedzenia zaraz po upieczeniu, ale można je również przechować w zamkniętych puszkach bardzo długo, nawet do miesięcy. Ciasto dobrze się formuje, nie rośnie zbytnio podczas pieczenia, a wycięte formy nie odkształcają się. Upiekłam pierniczki z tego przepisu.


Moje ciasto leżakowało w lodówce jakieś dwa tygodnie i czekało aż w końcu znajdę czas na pieczenie. Są trochę twarde , ale i tak musiałam schować przed łasuchami. Po dekoracji lukier musi wyschnąć na ciastku i pozostać w takiej formie.


Jak się robi pierniczki

W zamkniętej puszce, gdzie robi się wilgotno, po to, żeby pierniczki zmiękły, wiadomo, że podziała to też na lukier i dekoracja nie będzie już taka ładniutka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty