wtorek, 19 kwietnia 2016

Biszkopt na rolade bez proszku do pieczenia

Najlepszy przepis na klasyczny biszkopt. Pieczony bez dodatku proszku do pieczenia, nic nie opadający. Jest jeszcze jeden sposób na postępowanie z roladą po upieczeniu. Możesz biszkopt położyć na czystej i j ściereczce bawełnianej - ciastem do ściereczki i ostrożnie zdjąć z ciasta papier do pieczenia. Ciasto wychodzi dobre w smaku.


Ten niższy to wersja oryginalna bez proszku do pieczenia. Niestety nie urósł jak chciałam. Do drugiego dałam płaską łyżeczkę proszku i efekt o niebo lepszy - biszkopt wyższy i jak na moje oko bardziej puszysty.


Takie ciasto trudno zwinąć w roladę. Papier powinien być tak ułożony, żeby delikatnie zachodził na ścianki foremki lub blachy. Masę wylać na dużą blachę, taką z wyposażenia piekarnika, wyłożoną papierem do pieczenia.


Gorący biszkopt wyłożyć do góry nogami na czystą lnianą ściereczką oprószoną lekko cukrem pudrem w taki sposób aby papier był na wierzchu. Równomiernie rozprowadzić szpatułką. Biszkopt piekę bez dodatku proszku do pieczenia.


Dzisiaj coś nietypowego czyli biszkopt rolada. Nie jest to standar że biszkopt rolada pojawia się u mnie w domu. Co to, to zdecydowanie nie! Nie mam w zwyczaju pieczenia biszkoptów wysokich ani niskich.


No ale moja mama przywiozła na złość pogodzie truskawki, ja odgrzebałam przepaścistą teczkę z przepisami mojej. Wyrasta ładnie i proszek jest tutaj zbędny. Jeśli ktoś jednak obawia się, że mu ciasto nie wyrośnie to może dodać łyżeczkę proszku do pieczenia, mieszając go z mąką. Jeśli szukacie typowego biszkoptu do tortu, to polecam przepis na biszkoptowe spody. Jest idealny do rolad (łatwy w rolowaniu), ale też niezastąpiony w tortach (tych jednostopniowych lub po prostu trzeba upiec trzy spody oddzielnie).


Szczególnie wtedy, gdy muszę upiec szybko kilka spodów. Do prawdziwego biszkoptu nie dodaje się proszku do pieczenia i zapewniam nie ma zakalca a jest bardzo delikatny. Taki robię na torty i na spody do ciast z owocami.


Uwielbiam ciasta biszkoptowe a tego przepisu na roladę, trzymam się już bardzo długo, bo jeszcze nigdy mnie nie zawiódł. Polecam Dopiero teraz po. Dobrze przygotowany nie potrzebuje proszku do pieczenia, ani innych spulchniających dodatków. Istnieje wiele odmian biszkoptów.


Popularne są biszkopty z dodatkiem tłuszczu (masła lub oleju) lub mąki ziemniaczanej, dzięki której biszkopt lepiej się kroi. Pierwszy raz piekłam biszkopt. W sumie nie wiem co się stało, ale podczas pieczenia ładnie mi wyrósł, ponad formę, a potem opadł do polowy.


Całe szczęście, na tyle był jeszcze wysoki, że dalo się go przekroić na pół, natomiast stało się też coś dziwnego, góra się zwęziła, nie wiem jak to opisać. Prosze o podawanie przepisow na ciasta bez proszku do pieczenia lub innych spulchniaczy. Dodane przez tota w: Tylko o kuchni. Zabieg taki zapewnia połowę sukcesu na biszkopt idealny! Kolejna sprawa to bardzo dobre ubicie białek to one unoszą nasz biszkopt i pozwalają na pięknie wyrośnięcia ciasta bez dodatku proszku do pieczenia.


Zapraszam do wypróbowania przepisu, jestem przekonana, że pokochacie go tak jak ja. Ten biszkopt idealny zawsze wychodzi idealny :)! Całe jaja utrzeć z cukrem do białości. Obie mąki i proszek przesiać i dobrze ze sobą wymieszać. Nie robimy tego również podczas przesiewania mąki, skrobi i proszku do pieczenia, ponieważ spowoduje to wypchnięcie powietrza z ciasta.


Z tego też powodu ostrożnie i szybko dodajemy mieszaninę mąki, a następnie ubite białka, mieszając szpatułką do ciasta, a nie mikserem – nie mieszamy zbyt mocno. Wypróbuj sprawdzony przepis na biszkopt. To najdelikatniejsze i lekkie ciasto jest łatwe w przygotowaniu i nigdy nie opada. Sprawdzony przepis na biszkopt kakaowy. Zobacz, jak krok po kroku możes.


Krok po kroku pokazuję, jak zrobić udane puszyste ciasto do tortów lub innych przekładańców. Taki ciemny biszkopt będzie pasował to przeróżnych ciast i dodatkowo możecie go połączyć np.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty