czwartek, 21 czerwca 2018

Dobry piernik

Najbardziej znana wersja piernika, tym razem dla tych, którzy nie mają cierpliwości czekać na piernik dojrzewający. Oto łatwy przepis na piernik świąteczny w czekoladzie. Bardzo długo szukałam odpowiedniego przepisu na szybki i nieskomplikowany piernik. Taki , którego można przygotować na ostatnią chwilę. Ten jest właśnie taki , prosty w przygotowaniu i nieziemsko pyszny , wilgotny i aromatyczny.


Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Upiecz mnie.

Blaszkę wyścielamy papierem do pieczenia. Całe jajka wbijamy do szklanej miski i zaczynamy ubijać, dosypujemy stopniowo cukier i ubijamy do momentu aż powstanie puszysta, jasna masa. Piernik z powidłami śliwkowymi.


Idealny wypiek na święta Bożego Narodzenia. Moim zdaniem przepis dobry. Potwierdza to fakt, że jestem kompletnym amatorem jeżeli chodzi o wypieki tylko to potwierdza.


Jedyne co to wydaje mi się że z tego przepisu wychodzi bardzo dużo tego ciasta.

Sposób przygotowania: Roztop margarynę z cukrem, miodem i przyprawą do piernika. Potem wlej śmietanę i zagotuj. Zrobiłam i zdegustowałam, w smaku bardzo dobry, ale struktura mi wyszła bardziej zbita i suchawa.


Gdy całkowicie ostygnie, dodaj żółtka, mąkę, sodę i cynamon, a na końcu pianę z białek. Na Twoim zdjęciu widać że jest taki puchaty, mięciutki. Wszystko wg przepisu, dałm masła i oleju pół na pół.


Jaki w ogóle powinien być piernik? Szybki piernik Last Minute. Pewnie co kucharka to inne ma zdanie i przepis. Wygodne, podzielne ciasto świąteczne.


Wilgotne ciasto piernikowe, kostka piernikowa przekładana powidłami, z polewą czekoladową. Można go przełożyć powidłami śliwkowymi lub ulubionymi masami (np. orzechową, marcepanową, z suszonej śliwki). Polukrować lub polać czekoladą. Ciasto na piernik najlepiej zagnieść - tygodni przed świętami, a upiec na tydzień przed Bożym Narodzeniem. Mój zaczyna nabierać smaku po dniach stania i nie traci przy tym wilgotnosci.


Dobry piernik jest pracochłonny (mieszanie karmalu, przygotowanie bakalii) i wymaga cierpliwości.

Wiele sprawdzonych przepisów na pierniki świąteczne na Boże Narodzenie i Wigilię, z owocami, serem czy w kształcie tortu. Zrobiłam przekładany powidłami i na wierzch posypałam orzechami, bardzo dobry wyszedł :) zamiast pojedynczych przypraw, dodałam paczkę przyprawy korzennej i trochę mało wyrazisty ma smak, więc następnym razem dodam wszystko osobno, pozdrawiam :D. Jak zrobić doskonały piernik na Święta Bożego Narodzenia?


Nazwa piernik wywodzi się od staropolskiego słowa pierny, czyli pieprzny. Jest to ważny etap, ponieważ w czasie podgrzewania powideł dodatkowo uwalniają się pektyny, dzięki którym powidło cudownie oblepi nasz piernik, a dzięki temu, że powidła będą ciepłe to ciasto intensywniej i szybciej przejdzie zapachem śliwek. Kiedy piernik się studzi przygotowuję powidła: smażę je na patelni.


Wydaje mi sie, że ciasta jest za dużo na taką foremkę 14x2 za szybko z niej wyrasta, a potem opada. Kiedy podczas planowania menu świątecznego przypomnicie sobie o pieczeniu piernika, a na ten dojrzewający nie będzie już czasu, skorzystajcie właśnie z tego przepisu. Czyli piernik, którego smakiem będziecie mogli się cieszyć zaraz po upieczeniu… no może ewentualnie trzeba będzie zaczekać, żeby nieco przestygł.


Tym razem piernik dla zabieganych i niecierpliwych. Dodałam tylko jedna niepełna szklankę cukru oraz łyżki miodu. Następnym razem zrobię go w troszkę mniejszej blaszce lub keksowkach. Ten piernik należy do tych świątecznych ciast, które spokojnie możecie przygotować sobie nieco wcześniej rezerwując czas przed samą wigilią na jakieś przyjemności (pakowanie prezentów? :) ). Przepisy (1) Artykuły (0) Galerie (0) Filmy (0) piernik - pulchniutki szybki i prosty. Przykryty może stać w chłodnym miejscu do dni, a obowiązkowo powinnien odstać przynajmniej noc po zrobieniu, żeby wszystkie aromaty.


W takiej sytuacji zrobiłabym przepis z połowy porcji. Generalnie jest to receptura na sporą ilość ciasta, ale ma to swoje uzasadnienie: piernik staropolski może długo leżeć już po przełożeniu powidłami, a dodatkowo jest tak dobry, że znika w zastraszającym tempie. Jeśli szukasz przepisu na smaczny wypiek, który sprawdzi się na wigilijnym stole, to ten piernik jest właśnie dla Ciebie. Przygotuj ciasto, mieszając ze sobą składniki za pomocą miksera. Pamiętaj, że dodana na koniec gorzka czekolada powinna być dokładnie posiekana.


Użyj przyprawy do piernika, kakao i. Najłatwiejszy piernik jaki piekłam. Nie dodajemy miodu a jedynie powidła lub dżem. Ja dodałam domowy dżem pomarańczowy, ale bardzo dobry będzie wiśniowy, truskawkowy lub śliwkowy. Na koniec można polać go czekoladową polewą, ale i bez tego jest bardzo smaczny.


Ciasto rzeczywiście wychodzi wilgotne, polecam jednak przełożyć je dodatkowo powidłami śliwkowymi dla wzbogacenia smaku. Błyskawiczny oszukany piernik. Całkiem smaczny, dla wielbicieli korzennych aromatów. Dodatek cynamonu, goździków oraz kawy intensywnie podkreśla charakterystyczny smak ciasta. Tradycyjny, świąteczny lub staropolski – do wyboru jest wiele rodzajów.


Sprawdź nasze przepisy na wykwintny piernik!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty