piątek, 25 grudnia 2015

Pleśniak przepis

Pleśniak przepis

Pleśniak robiony po raz pierwszy. Niestety spód ciasta wyszedł bardzo mokry. Może jednak warto podpiec spód tak jak zalecają w komentarzach?


Kolejnym razem wezmę też kwaśny dżem - bo teraz wyszedł za słodki ( mój błąd). Chrupiące, kruche ciasto przełożone dżemem porzeczkowym i lekką, słodką pianką zachwyci i zniknie do ostatniego okruszka. Proszę odświeżyć stronę i spróbować jeszcze raz.


Przeciągnij i upuść plik tutaj jpg,jpeg,png do 10MB. Wspaniałe połączenie kruchego ciasta, kwaskowatych powideł śliwkowych lub dżemu, jabłek i słodkiej pianki bezowej. Przepis na pleśniak z jabłkami. To zdecydowanie jedno z moich ulubionych ciast. Każdego dnia podsuniemy Ci sposób na smaczny i oryginalny posiłek.


Sprawdź nasze najlepsze przepisy! Każdy z nas pamięta smaki dzieciństwa, coś, co zawsze będzie kojarzyło się z kuchnią mamy, świętami, bezpieczeństwem czy ciepłem domowego ogniska. Zagnieć ciasto z mąki, posiekanej margaryny, żółtek i proszku do pieczenia. Powstałą porcję podziel na trzy części - jedną większą i dwie mniejsze.


Do jednej z mniejszych dodaj łyżki kakao i ponownie zagnieć, aż ciasto się zabarwi. Małe kawałki ciasta włóż do lodówki lub zamrażarki. Upieczona na złoty kolor jest chrupiąca i dobrze komponuje się z delikatną owocową pianą. Po upieczeniu ciasto pleśniak posypuje się cukrem pudrem albo podaje je z polewą. Zamiast powideł wykorzystuje się też świeże owoce.


Mąkę, proszek do pieczenia, cukier puder i margarynę zagnieść na kruche ciasto. Na specjalne życzenie paru czytelniczek pyszny pleśniak. Górę wieńczy piana z białek i kruszonka. Ciasto wilgotne, bardzo kruche i pyszne.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na pleśniak z przepisu mojej mamy. Niedawno moja mama upiekła na swoje imieniny pleśniaka, którego sporą porcję dostaliśmy na wynos. Mojej córce tak zasmakował babciny wypiek, że domagała się powtórki - w trybie pilnym :) W weekend wyciągnęłam stary zeszyt (taki jeszcze z panieńskich czasów), odnalazłam przepis i wzięłam się za pieczenie ciasta.


Pleśniak przepis

Masło zetrzyj na tarce o grubych oczkach. W tym miejscu możesz zgłaszać sytuacje, w których może dochodzić do nadużyć lub błędów technicznych. W poniższej ramce wpisz problem, który zwrócił Twoją uwagę. WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Jest smaczne, delikatne, świetnie pasuje tu piana z białek.


Do dziś moja mama najczęściej sięga po przepis na pleśniak, przygotowując domowe wypieki. Istnieje wiele wersji ciasta skubaniec lub kruszeniec. Różnią się od siebie nadzieniem, grubością ciasta, liczbą jego warstw oraz dodatkiem (lub jego brakiem) do części lub całości wypieku kakao. Do jego przygotowania możemy użyć świeżych, sezonowych owoców, a także tych z zalewy. Ja najczęściej przygotowuję pleśniaka z wiśniami lub rabarbarem.


Poniżej przedstawiam przepis na ciasto pleśniak, który pochodzi z maminego zeszytu. Smakowite ciasto pleśniak - kruche ciasto, dżem owocowy, smakowita beza i kruszonka. Do przygotowania tradycyjnego pleśniaka używa się dżemu z czarnej porzeczki, ale można zastąpić go innym dżemem lub konfiturą z leśnych owoców. To ciasto, które świetnie sprawdza się jako letni. OstraNaSłodko Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Ostra Na Słodko.


Nie mam alergii na gluten. Skubaniec jest bardzo smaczny - wiem, bo słyszałam wiele takich opinii - i sama zresztą tak uważam! Słodycz bezy została idealnie zrównoważona lekko kwaskowatymi powidłami, a całość.


Ten słodki przysmak sprawdzi się idealnie jako deser po obiedzie, poczęstunek dla gości czy po prostu jako słodkie umilenie dnia. Smacznie, szybko i tanio. Gotuj razem z nami krok po kroku! PLEŚNIAK (SKUBANIEC) to kolejne z ciast, które znam od zawsze i do którego co jakiś czas wracam #128578; Mój przepis różni się trochę od tradycyjnego przepisu na pleśniaka. Ponieważ lubię jak piana w cieście jest widoczna dodałam do niej budyń i olej, których nie było w przepisie podstawowym.


Ma dwie warstwy kruchego ciasta, które najlepiej jest dokładnie schłodzić przed przygotowanie, aby łatwo dały się zetrzeć na tarce, koniecznie o grubych oczkach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty