czwartek, 24 grudnia 2015

Leczo z cukinią kiełbasą przepis

Oryginalne Węgierskie leczo nie zawiera cukinii, czy dodawanego często w polskich kuchniach kabaczka. Ja natomiast leczo zawsze przyrządzam z cukinią – tak lubię i dlatego mój przepis zawiera cukinię. Jest dużo odmian leczo, jedną z nich jest leczo z dodatkiem cukinii. Na stronie mam także przepis na leczo z cukinią z dodatkiem mielonego mięsa zamiast kiełbasy, to dobra opcja dla tych, którzy niekoniecznie przepadają za kiełbasą i wybierają chude mięso. Idealne na lekki letni posiłek leczo z cukinią i kiełbasą będzie jednocześnie pożywne i szybkie do wykonania.


To doskonały sposób na obiad na dwa dni, a więc propozycja dla tych, którzy nie mają ochoty spędzać w kuchni zbyt wiele czasu. To mój ulubiony i szybki przepis na leczo z kiełbasą i dodatkiem czterech podstawowych warzyw. Moje leczo z kiełbasą i cukinią szykuje się błyskawicznie.


Myślę, że to jedno z dań, które obowiązkowo powinnyśmy szykować latem. To też bardzo proste do zrobienia danie jednogarnkowe, więc masz też mniej zmywania. Całość pikantna, ale to zależy jakie mięso i dodatki wybierzemy.


Tym razem wykonana przez mojego męża:) Musimy korzystać z niskich cen warzyw i rozkoszować się ich smakiem póki są. W wersji mięsnej przygotowywane z dodatkiem wędzonego boczku lub wędzonej słoniny. Już dawno zagościło na stałe w kuchni polskiej i warto w sezonie na paprykę nacieszyć się jego smakiem. Coś ciepłego, sytego, domowego.


Do przygotowania leczo z kiełbasą używam wszystkich sezonowych warzyw. Są w nich papryki, najczęściej czerwone, ale mogą być również w innych kolorach lub cały miks kolorów. Dla Węgrów jest mniej więcej tym, czym dla nas bigos.


W Polsce przywykło się stosować składniki nie występujące w klasycznej wersji leczo, ale dodatek cukinii czy pieczarek jest moim zdaniem jak najbardziej wskazany. Pokrojoną kiełbasę podsmaż razem z warzywami – papryką, cukinią, bakłażanem i cebulą. Cebulę obieramy, kroimy w kostkę, tak samo kiełbasę- przesmażamy razem chwilkę na lekko ogniu. Cukinię obieramy ze skóry, kroimy w grubą kostkę.


Wrzucamy do rondla z cebulą i kiełbasą. Przyprawiamy, lekko dusimy, aby jej nie rozgotować, kostki powinno być miękkie, ale prawie całe. Kiełbasę, cukinię, cebulę i paprykę na leczo z cukinią kroimy w kostkę.


Najpierw podsmażamy kiełbasę, później dodajemy po kolei cebulę, paprykę, całość smażymy kolejne min. Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem. Najlepsze leczo robi mój Maż. Przepis na leczo z cukinią - przepis wideo. Chodziłam, męczyłam, bo wielką na leczo ochotę miałam, no i się doczekałam.


Uwielbiam leczo, a szczególnie leczo z kiełbasą. Ważnym składnikiem, poza papryką czy pomidorami, jest smalec. To wyjątkowo proste i pyszne danie, którego przygotowanie nie zajmuje długo.


U nas znajdziesz przepis na leczo z cukinią oraz przepis na leczo z kiełbasą. Przedstawiamy kilka przepisów na. Na pierwszy ogień poszło leczo z cukinią i kiełbasą.


Proporcje dania są oczywiście dowolne, nie jest to jakiś konkretny przepis. Wyszło bardzo smaczne danie, którym zajadaliśmy się wszyscy na obiad :). Ten przepis jest szybki i łatwy, dlatego udaje się każdemu.


Przygotowanie naszego leczo z cukinii zajmie nam ok. Na blogu króluje mój ulubiony przepis na leczo z cukinią, jednak już od jakiegoś chodziło mi po głowie przygotowanie przygotowanie tego dania według tradycyjnej węgierskiej receptury. W Polsce przywykliśmy do stosowania sporej ilości dodatków, które wbrew powszechnej opinii nie są składnikami stricte węgierskiego przepisu.


To tradycyjne węgierskie danie powinno być zrobione na smalcu i wędzonej słoninie. Ja proponuję wersję lżejszą. Do podsmażenia cebuli użyłam oliwy z oliwek a zamiast słoniny chudą wędzoną kiełbasę.


Ponieważ w moim domu leczo. Leczo z cukinią i kiełbasą. Warzywne leczo ma jeszcze inne zalety: możesz wykorzystać niemal dowolne warzywa, a przy przygotowywaniu lecza brudzisz niewiele naczyń. Danie to zyskało bardzo dużą popularność w Polsce i jest u nas gotowane najczęściej z dodatkiem kiełbasy.


W takiej postaci stanowi pełny posiłek, np. Polecane przepisy: min. Szaszłyki z kurczaka z sosem z orzeszków ziemnych. Pierogi z kapustą i grzybami. Jeśli chcecie zrobić tę potrawę np.


Ale z domowej kuchni tez będzie wyśmienite. Zapasteryzujcie kilka słoiczków na zimę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty