poniedziałek, 6 marca 2017

Przepis na udane pierniczki

Ułóż pierniczki (jeszcze przed lukrowaniem) na kratce i przenieś do pomieszczenia o wysokiej wilgotności, uchyl okno podczas deszczu ;-) (klimat brytyjski jest dość wilgotny, pierniczki miękną u mnie szybko, już po dniach). Jeśli u Ciebie w domu jest dość sucho, schowaj pierniczki do szczelnej puszki z kawałkami obranych jabłek. Dzisiaj zapraszam po przepis na najlepsze pierniczki świąteczne! Można je zrobić w każdym momencie przed Świętami, przed samą Wigilią lub nawet trzy tygodnie wcześniej.


Na każdą okazję - Wigilię Szkolną czy do pracy, dla dzieci i znajomych. Przepisy na sałatki, ciasta, przystawki, desery i wiele innych - Gotowanie dla każdego - Udane przepisy kulinarne. Serwis ze sprawdzonymi przepisami kulinarnymi dla każdej pani domu i nie tylko! Zapraszamy do oceniania przepisów.


Wierzymy, że gotowanie może być dla każdego dużą przyjemnością. W myśl przysłowia, że szewc bez butów chodzi, ja chyba ostatnia się za nie zabieram. Jeśli tak jak ja w tym roku nie mieliście czasu się wcześniej zdecydować, a myślicie, że już za późno, ten przepis jest dla Was! W czym przechowywać pierniczki? Dodane przez tota w: Tylko o kuchni.


Przepis na udane pierniczki

Jest to bardzo wdzięczny przepis na małe świąteczne ciasteczka. Mało jest przy nim pracy, ciasto pozwala nam odpocząć, bo samo też musi ;) Potem pierniczki super się wykrawa, nie trzeba podsypywać mąką, nie urywają się, nie kruszą, lecz fajnie pozwalają się przełożyć do formy i szybko się pieką - wręcz błyskawicznie. Wstawić je na około godzinę do lodówki. Po schłodzeniu rozwałkować ciasto na placek i za pomocą foremek wykrawać dowolne kształty.


Po ostudzeniu dowolnie udekorować, np. Im pierniczki grubsze tym są bardziej miękkie. To raczej nie jest przepis na cieniutkie pierniczki do których jesteśmy przyzwyczajeni i zwyczajnie szkoda je. Zobacz, jak przygotować sprawdzony przepis na Piernik staropolski.


Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem. Upieczone pierniczki studzimy i zajadamy, bądź lukrujemy. Przepis na te pierniczki dostałam od mojej babci, gdy byłam jeszcze małą dziewczynką i razem z babcią piekłam i ozdabiałam te korzenne ciasteczka. Babcia miała przepis zanotowany w swoim magicznym zeszycie, a kto jest jego autorem pojęcia nie mam.


Mała Cukierenka to strona poświęcona słodkiemu światu deserów, wypieków, ciast, ciasteczek i słodyczy. Ciągle się rozwijam i wprowadzam nowe kategorie. Co zrobić, by takie były? Czy sekret udanych świąt tkwi w kulinarnych cudach, czy może istnieje zupełnie inna nieznana nam strona magicznych świąt? Myślę ,że przepis na udane święta powstaje samoistnie, nie można go stworzyć i zaplanować, zapisać krok, po kroku.


Przepis na udane pierniczki

Pełna lodówka i dwanaście potraw nie zapewni nam atmosfery świąt. Natomiast samo ciasto niezbyt dobrze się wyrabia. Pęka i kruszy się w czasie wałkowania.


Wygląda, jakby było w nim za dużo mąki, ale dodanie masła czy jajka nie. Danusiu, pierniczki fenomenalne,ale lukier i esy-floresy pisane Twoją reką są rewelacyjne. Ukradam ;) przepis na lukier. Obecnie zakochana jestem w swoim przepisie.


Ale jak wiesz skorzystałam z przepisu na Piernik Staropolski :) I za tygodnie będę piec. Cynamon, imbir, anyż, gałka, kardamon, ziele angielskie. Pierniczki Twoje może kiedyś wykorzystam. W odpowiednich proporcjach użyte przyprawy to sukces doskonałych i aromatycznych pierniczków.


Jeśli w przepisie na pierniczki znajduje się masło nie zamieniaj go na margarynę. Trzymaj się ściśle przepisu, jeśli go dobrze znasz i wiesz, że na pewno z nich wyjdą udane pierniczki. Zawierają dużo korzennych przypraw i są bardzo smaczne, przepis jest świetny.


Dostałam go od koleżanki, która zajmuje się wypiekami na zamówienia w Łodzi „Ciasta od R”. Ciasto na pierniczki musi trochę poleżakować w zamrażalniku tak co najmniej 2-tygodnie. Szybki sposób na udane i miękkie pierniczki na ostatnią chwilę :) Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Przepis Aganiok jest bardzo podobny do przepisu na piernik staropolski.


Nie sadze, ze Twoje pierniczki nie beda udane , trzeba tylko bedzie bardziej uwazac podczas pieczenia ich, by zbytnio ich nie przesuszyc (nalezy wyciagnac pierniczki z piekarnika gdy sa jeszcze lekko miekkie). Przygotowania do świąt w pełni, uwielbiam cały ten galimatias związany z czasem Bożego Narodzenia. Zapachy słodkie, smaki wytrawne, aromaty korzenne… Czas przedświątecznej krzątaniny kojarzy mi się przede wszystkim właśnie z zapachem pienika i pomarańczy, nie wyobrażam sobie by na świątecznym stole mogło ich zabraknąć. Ulubiony przepis czytelników!


Dzięki dodatkowi wody gazowanej naleśniki są bardziej delikatne. Naleśniki wyjdą również ze zwykłą wodą. Jeśli mamy czas, ciasto można przygotować pół godziny wcześniej, aby odpoczęło, ale nie jest to konieczne i naleśniki można od razu smażyć po zmiksowaniu składników. Gwarantuję, że chwila, moment i od dziś wszystkie Wasze pierniczki będą udane.


Potrzebujemy: - pierniczki (ok. szt) (przepis tu) - Jogurt naturalny gęsty - dżem (ja wybrałam renklodowy, ale kusi mnie też opcja z aronią) - rodzynki i orzechy. Na pewno to nie jest moje ostatnie “pierniczenie” w tym roku, może jeszcze pomyślę nad nowymi przepisami, a na pewno za to upiekę orkiszowe pierniczki z cukrem kokosowym, które są moimi ulubionymi. Czekam tylko na cukier kokosowy, który leci do mnie pocztą #128521; Miękkie pierniczki miodowe z mascarpone i orzechami. Dobrze wypłukać (głównie z przeszłości) i namoczyć aż zmiękną (ważne jest osiągnięcie stanu zwanego gotowością). Składniki podstawowe: ona i on.


Włożyć do sakramentalnego rondla małżeństwa, latami dusić na małym ogniu i uważać, żeby się nie przypiekło. Do tego dołożyć tonę miłości, kilogramy wyrozumiałości i czułości – wymieszać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty