wtorek, 7 marca 2017

Leczo warzywne do słoików

Leczo warzywne do słoików

Przepis na leczo do słoików na zimę. Młodą cukinię opłukać, osuszyć i pokroić w dużą kostkę (natomiast starszą należy obrać ze skóry i wydrążyć pestki, i takim przypadku trzeba jej mieć więcej, bo dużo odchodzi). Warzywne leczo pachnące słońcem i wakacyjnymi wspomnieniami. W tym roku nie udało mi się całej porcji zamknąć w słoikach, bo cześć zjedliśmy na bieżąco, od razu po przygotowaniu;) Teoretycznie jednak całość powinna się zmieścić w ok.


Zróbcie je koniecznie, bo jest pyszne! Moje leczo warzywne jest taką alternatywną dla gulaszu warzywnego, dla duszonej fasoli czy pieczonych warzyw, którą możecie jeść od rana do wieczora. Witam serdecznie Chciałabym się podzielić przepisem na pyszne leczo z cukinią do słoików na zimę.


Z tak przygotowane lecza możemy bardzo szybko przyrządzić p. Na naszych stołach leczo też jednak chętnie gości regiodom. Nieruchomości bliżej ciebie. Dlatego w tym roku postanowiłam zrobić swoje pierwsze leczo w słoikach. Zrobiłam dwie wersje, z pieczarkami i bez oraz część słoików tylko zawekowałam a drugą część zapasteryzowałam w piekarniku.


Leczo warzywne do słoików

Czas pokaże, która wersja się sprawdzi :) Leczo w słoikach to świetny pomysł na szybki obiad lub kolację. D ziś na blogu przepis na pyszne leczo do słoika z cukinią. Dawniej, aby cieszyć się zimą jego wybornym smakiem, zazwyczaj je mroziłam. W ubiegłym roku jednak moje obie zamrażarki były tak wypełnione po brzegi owocami i grzybami, że na leczo nie starczyło już miejsca. Dodane przez zielonacytryna w: Tylko o kuchni.


Ja w tym roku zrobiłam eksperymentalne leczo, ale to były pierwsze moje przetwory tego typu więc nie wiem czy się nie zepsuje. Leczo z cukinii to jedno z obowiązkowych dań w jesiennym menu. Gdy chcemy powrócić do tych smaków zimą koniecznie musimy zrobić kilka słoików leczo z cukinii Jest to leczo warzywne. Ja też do leczo nie potrzebuję mięsa, warzywne jak najbardziej wystarczy.


Leczo warzywne do słoików

Oprócz głównego skłądnika, czyli papryki dodaję kabaczek. Jest bardziej jędrny i nie rozpada się tak szybko jak cukinia. Polecam, nawet samego kabaczka w pomidorowym sosie, z dodatkiem np. Przetwory Leczo do słoików. W zimie mam namiastkę lata :).


Przygotuj to danie we własnym zakresie i podziel się swoja opinią! W nadchodzącym sezonie przygotuję kolejny gar leczo. Do słoików wkładam same warzywa bez mięsa. Mięso dodaje potem, gdy podgrzewam leczo przed podaniem. Tym razem przygotowałam leczo bez cukinii, bo jej nie miałam.


Leczo wyszło przepyszne – zjedliśmy je zaraz po zrobieniu zdjęć! I pewnie w wielu domach gotuje się je inaczej:) Ja też nie gotuję tego dania według jed. Jednogarnkowe, sycące, z dużą ilością warzyw, ale też z mocną mięsną nutą. Leczo to jedno z moich najukochańszych dań. Bardzo męskie danie ;) Prezentuję przepis na klasyczne węgierskie leczo.


Na Węgrzech leczo stanowi dodatek do dania głównego z mięsem, ale i samodzielne danie. Leczo można przygotować w wielu wersjach smakowych. Leczo, które chcę Wam pokazać szykuję na oleju a nie na smalcu, za to dodaję do niego symboliczną ilość kiełbasy. Leczo do słoików na bazie zielonej, czerwonej lub żółtej papryki doskonale smakuje w asyście cukinii lub pomidorów. Dodatek kiełbasy śląskiej lub jałowcowej nada wykwintnego aromatu.


Sprawdź nasze doskonałe przepisy na leczo do słoików! Jest dużo odmian leczo, jedną z nich jest leczo z dodatkiem cukinii. Na stronie mam także przepis na leczo z cukinią z dodatkiem mielonego mięsa zamiast kiełbasy, to dobra opcja dla tych, którzy niekoniecznie przepadają za kiełbasą i wybierają chude mięso. Pamiętaj, że leczo w słoikach należy pasteryzować.


Więcej: Parmezanowe muffiny i kakaowa tarta - przepisy Cristiny Catese. Dzisiaj polecam klasyczne leczo z cukinią. Leczo z kabaczkiem sprawdzi się również jako danie dla wegetarian.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty