piątek, 8 maja 2015

Chleb z mąki owsianej na drożdżach

A jaki jest chleb z dodatkiem mąki owsianej? Na szczęście udało mi się w końcu opracować recepturę na chleb owsiany, który się nie kruszy i jest bardzo smaczny. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Blondies in the kitchen. Naprawdę nie ma nic lepszego niż świeżutki, domowy chlebek na weekendowe śniadanie. Chleb gryczany z makiem na drożdżach 71.


Dodane przez Kwantomanka w: Tylko o kuchni. Przepis na chleb owsiany na drożdżach. Ciasto właściwe: zaczyn. Pyszny chleb z chrupiącą skórką.


Warto piec w domu chleb, bo smakuje o wiele lepiej niż ten ze sklepu, nawet lepiej od tych droższych chlebów. Dopiero na drugie śniadanie zjada kanapki, dlatego jak mam czas to zdążę nawet upiec dla niego świeży chleb z rana. Od pół roku, konsekwentnie zaczyna dzień od porcji owsianki, zalanej dzień wcześniej mlekiem. Przed Wami prosty, wypróbowany przepis na bezglutenowy chleb owsiany. Sami decydujemy jakie dodatki chcemy dodać.


Chleb z mąki owsianej na drożdżach

Chce się więcej i więcej. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb owsiany bez drożdży. W duże misce mieszamy mąki z cukrem i drożdżami, dodajemy sól i pozostałe składniki. Wlewamy wodę i znów mieszamy. Polecane przepisy: jak upiec chleb z maki owsianej Zobacz więcej.


Bezglutenowy chleb owsiano-gryczany na drożdżach. Dzisiaj z przewagą maki orkiszowej. Najprostszy chleb pszenny na drożdżach. Do chleba można dodać dowolne ziarna.


O zaletach mąki orkiszowej chyba już nie ma co wspominać :). O wyszukiwarce przepisów. Niestety chleb faktycznie jest gorzkawy, widocznie to wina tej mąki. Chleby piekłam w 2stopniach z termoobiegiem, min. Opis przygotowania Ciepłą wodę wlać do miski, wsypać płatki, sól i cukier.


Wkruszyć drożdże i odstawić na minut. Mąki bezglutenowe nie są takie przyjazne jak te z glutenem. Bardzo prosty chleb, w całości wykonany z jasnej mąki orkiszowej z dodatkiem pestek słonecznika, sezamu oraz siemienia lnianego. Trudniej wyrastają, są bardziej miałkie, stąd wyzwanie miałam duże.


Chleb z mąki owsianej na drożdżach

Postanowiłam przerobić mój sprawdzony przepis na najprostszy chleb i skorzystać z porad znalezionych w Internecie. Ten chleb jest po prostu przepyszny! Był zwarty, z chrupiącą skórką i mnóstwem ziarenek. Nie przypuszczałam, że chleb bezglutenowy może być tak dobry i tak prosty w przygotowaniu!


Na ten dzień czekali wszyscy, a szczególnie „bezglutenowi bezdrożdżowcy”. Po długiej przerwie wracam do pieczenia na zakwasie! Odkąd zrobiłam wspaniały zakwas na mące ryżowej i owsianej, żadne zakwasowe wypieki mi nie straszne. A na pierwszy ogień idzie niezwykle udany i pyszny bezglutenowy chleb ryżowo-owsiany na zakwasie. Wyjmij chleb z piekarnika i odstaw na kratkę do ostygnięcia.


Dwa chleb owsiane, przypadkowe. Przygotowanie i przechowywanie ciasta. Wymieszać drożdże, wodę i sól w dzierży miksera lub dużej misce.


A w tej Spiżarni znalazłem chleb z dodatkiem mąki owsianej. Dodatkowo, co dla mnie bardzo ważne, w smaku w ogóle nie czuć drożdży. Akurat właśnie mam nadmiar tej mąki i brakuje mi pomysłów na jej wykorzystanie. A poza tym na zdjęciu prezentował się niezwykle okazale.


Dlatego właśnie chętnie po ten chleb sięgnąłem. I w dodatku spełniał podstawowe wymaganie: nie jest nudny. Kilka miesięcy temu napisał do mnie Wiesiek, podsyłając mi swój przepis na chleb z automatu.


Włóż chleb do nierozgrzanego piekarnika i nastaw na temperaturę 2stopni. Więc chciałbym bardzo cię Wieśku przeprosić, że dopiero teraz go publikuję. Piecz około godziny.


Kiedy ciasto wyrośnie i powstanie chrupiąca skórka, wtedy będziesz mógł wyjąć chleb i posypać go sezamem, siemieniem lnianym oraz pestkami z dyni. Wyjmij gotowy chleb z piekarnika i wystaw za okno, aby mógł szybko przestygnąć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty