poniedziałek, 4 maja 2015

Biszkopt z woda

Jednym z nich jest chociażby woda z ogórków kiszonych, mająca wiele, ciekawych zastosowań. Dodane przez mysz2w: Tylko o kuchni. Jak przygotować biszkopt idealny? Przygotowanie biszkoptu może spędzać sen z powiek nawet doświadczonym gospodyniom. Ileż to razy zdarzyło ci się, że ciasto opadło po wyciągnięciu z piekarnika lub nie wyrosło równo.


Biszkopt robiłam kilka razy i zawsze się udaje. Teraz mam wyzwanie ponieważ syn poprosił o biszkopciki. Jak Pani myśli - jeśli ciasto wycisnę w formie ciasteczek (planuje użyć woreczka z obciętym rogiem) to jest szansa ze się udadzą?


Latem zaś stanowi delikatną bazę do ciast z różnorodnymi owocami, kremami i galaretką. Ciasto biszkoptowe powstaje głównie na bazie jaj, mąki pszennej (najczęściej tzw. tortowej) i cukru. Swoją puszystość zawdzięcza głównie pęcherzykom powietrza, które wprowadzane są do niego w trakcie ubijania jajek. Lista przepisów na biszkopt z woda z polskich blogów kulinarnych.


Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Jeśli tort będzie jedzony w sobotę, to biszkopt można upiec już we wtorek. Do krojenia używam noża strunowego, dzięki czemu nie mam poszarpanych blatów. Cukier dodajemy do sztywnej piany.


Re: A może by tak wątek kulinarny? Mleko gotujemy z cukrami. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na biszkopt z wodą.


Wodę wzięłam z ciecierzycy że słoika z Lidla ( taką sama jak w Biedronce) i niczego nie redukowałam. Ubiła się na sztywno bardzo szybko. Zaloguj się lub zarejestruj. Poniżej przedstawiam dwa warianty: pierwszy wariant to biszkopt z czterech jaj, który po przekrojeniu na pół daje dwa blaty, a drugi wariant to biszkopt, ale z sześciu jaj, który można przekroić na trzy blaty. Wystudziny biszkopt bez jajek możemy przekroić na blaty lub zostawić go w całości.


Dodatkowo kako podkręca hebanową barwę ciasta. Jeśli jednak pragniesz upic jasny biszkopt, to nie ma problemu. Krok 3: Pieczemy biszkopt.


Ciasto przelewamy do formy wysmarowanej masłem i oprószonej mąką i delikatnie wyrównujemy z wierzchu. Aby biszkopt był równy z wierzchu, można go po wyjęciu z formy, gdy jeszcze jest ciepły, odwrócić spodem do góry. Pyszny, mięsisty biszkopt pokryty bitą śmietaną i galaretką truskawkową ze świeżymi truskawkami. Klasyczne, znane z dzieciństwa ciasto, które ciągle wytrzymuje próbę czasu. Z tych proporcji wyjdzie Wam biszkopt na podwójne przekrojenie – trzy blaty.


Kilku dziewczynom biszkopt wyszedł zbyt niski, dlatego przepis trochę poprawiłam – ja sama nigdy nie ubijam jajek w całości z cukrem, tylko najpierw ubijam same białka, potem je miksuję z cukrem – tak aby uzyskać białka jak na bezę – gdy są. Ważne aby do tortów z masą owocową stosować lekkie ponczowanie owocowe jeżeli można to z choćby odrobiną alkoholu, alkohol lekko podkręci smak. Dla tortów orzechowych czy kawowych stosujemy poncz np. Lekko mieszać dodać mąkę z proszkiem piec około minut.


Ja nie pokuszę się o dokładne tłumaczenie, dlaczego tak się dzieje – trzeba przyjąć to na wiarę #128578; Faktem jest, że biszkopt rzucany to hit w mojej kuchni i jest to jeden z najlepszych biszkoptów jakie jadłam. Składniki: jajek w temp. Przepis pochodzi z niezastąpionych Moich Wypieków. Ten biszkopt jest boski! Bardzo lubię piec, jednak dopiero się uczę i mam na swoim koncie już niejedną biszkoptową tragedię.


Potrzebowałam spód do małego ciasta i zrobiłam go z połowy wyżej podanej porcji i bez proszku do pieczenia, a i tak wyrósł mi taki, że muszę go przekroić i zrobić tort ^^. Ciemny biszkopt z olejem - DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź. Niestety autor przepisu jest nieznany. Obstawiam jednak, że jest alchemikiem, albo magikiem.


Biszkopt z woda

No bo co, jak nie magia, sprawia, że gęsta woda zalatująca cieciorką zamienia się w słodkie, chrupiące bezy? Ja postanowiłam wykorzystać patent z pianą i upiec prawdziwy, puchaty, wyrośnięty biszkopt na białkach. Dalej ubijając dodajemy po troszku cukru. Białka ubijamy na sztywno. Następnie stopniowo dodajemy żółtka wymieszane z wodą.


Pod koniec ubijania wsypujemy po troszku mąki wymieszanej z proszkiem do pieczenia a na koniec po łyżeczce octu. Dziś przepis na biszkopt z olejem. W porównaniu do przepisu na biszkopt jasny I, ten biszkopt nie zawsze wychodzi równy. Nie rzuca się nim również o podłogę. Ma za to jeden ogromny plus, który sprawia, że gdy przygotowuję tort, często sięgam właśnie po ten przepis.


Biszkopt z woda

Najlepszy z najlepszych – biszkopt błyskawiczny. Jest idealny do rolad (łatwy w rolowaniu), ale też niezastąpiony w tortach (tych jednostopniowych lub po prostu trzeba upiec trzy spody oddzielnie). Jeśli szukacie typowego biszkoptu do tortu, to polecam przepis na biszkoptowe spody.


Szczególnie wtedy, gdy muszę upiec szybko kilka spodów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty