wtorek, 2 lutego 2016

Sprawdzony przepis na chleb z maszyny

Masz jakiś sprawdzony, niekłopotliwy przepis? OO tak, wspomnienia mojego dzieciństwa :) chleb z pieca, pieczony razem z babcią, miałam swoją małą foremkę :) jedzony z masłem (domowym!) i serem białym (domowym!). W poszukiwaniu inspiracji trafiłam na przepis na chleb.


Postanowiłam wypróbować i jak najbardziej polecam. Moje Małe Czarowanie Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Moje Małe Czarowanie. Często prosicie o przepisy na chleby z maszyny, obiecuję, że na pewno się pojawią, tak samo, jak i porady dotyczące wyboru automatu do chleba (właśnie testujemy kilka) i cała masa innych porad z tym związana. A na dobry początek przepis podstawowy na prosty, zwykły chleb z maszyny. Wystarczy wsypać ziarenka do młynka do kawy (lub specjalnej maszyny do mielenia), by powstała mąka, której użyjemy w przepisie.


W młynku do kawy mielenie może zająć nam z pół godziny, wliczając w ten czas przerwy „na odpoczynek” dla urządzenia, a w specjalnej maszynie wystarczy chwila. Przepisy na chleb z automatu. Przygotowanie chleba w automacie jest bardzo proste, zebrałam w jednym miejscu najlepsze przepisy na pieczywo z wypiekacza.


Dmichu - wszystkie maszyny do pieczenia chleba sa przeznaczone glownie do wypiekow na zwyklych drozdzach. Znajdziecie tutaj zarówno słodkie, jak i tradycyjne chleby. Nie znaczy to,ze nie mozesz upiec w niej chleba na zakwasie. Ciasto na zakwasie potrzebuje wielu godzin wyrastania,a zadna maszyna nie ma takiego programu.


Musialbys poprostu wylanczac ja z pradu,a po wyrosnieciu ciasta wlanczac. Przy okazji zmodyfikowałem nieco oryginalny przepis, tak żeby był jeszcze prostszy w wykonaniu. Oetkera, z Cykorii trzeba dać paczki) ewentualnie 1g ziaren (słonecznik, sezam, siemie lniane, pestki dyni - jeden rodzaj lub mieszane) z tych proporcji wychodzi chlebek o wadze ok.


Pierwsze podejście było na tyle udane, że w ciągu tygodnia - z różnymi modyfikacjami - upiekłem ten chleb już trzy razy. Był zwarty, z chrupiącą skórką i mnóstwem ziarenek. Chleb się udał wyśmienicie! Miąższ przypominał mi trochę chleb na zakwasie, bo podobnie jak on, był zbity i wilgotny. Proste chleby drożdżowe.


Jak upiec pierwszy chleb. Zaczęłam od chleba, do którego. Mogą być z sezamem, mogą być bez - jest to przepis na. Proponuję dziś przepis na miętowe lody z dawnych lat z sekretem starych cukierników bez użycia maszyny do lodów, wystarczy tylko mikser i cierpliwość. Bialy chleb francuski ma w skladzie i wode, i mleko.


Na 6g maki lacznie 4ml plynow. Z instrukcji nalezy wykorzystac informacje dot. Pierwszy raz zrobilam chleb z maszyny na dosyć świeżym zakwasie. Lepiej korzystac z przepisow uzytkownikow, a tych w necie jest duzo.


Wsypujemy 5kg mieszanki Orkisz Hildegarda. Bardzo lubię ten chleb, ale potrzebuję przepisu w wersji z niskim indeksem glikemicznym. Zrobiłam wg własnych proporcji utrzymując stosunek wody do mąki 1:1. Widzę w komentarzach, że z maki orkiszowej się udał, ale z żytniej już nie bardzo.


A może inny przepis polecacie? Maszyny używam najczęściej tylko do wyrobienia i wyrośnięcia ciasta na chleb lub bułki, potem sama formuję pożądane kształty i piekę w zwykłym piekarniku. Co jakiś czas piekę chleb tostowy. Mój sprawdzony przepis to ten, ale ostatnio postanowiłam coś zmienić, poszukać nieco innego przepisu.


U mnie stosowany głównie na tosty lub grzanki, ale myślę ,że w sytuacji awaryjnej można go zjadać bez. Codziennie piekę chlebki z maszyny korzystając ze sprawdzonych przepisów, które już zamieszczałam. Tym razem zmodyfikowałam odrobinę przepis na chleb pełnoziarnisty dodając do niego mąkę razową i ciut więcej wody. C, przykrywam bochenek folią aluminiową i tak dopiekam aż do czasu upłynięcia minut. Upieczony chleb od razu wyjmuję z formy i studzę go na kratce.


Sprawdzony przepis na biały chleb z maszyny co zawsze się udaje od MniamMniam. Gotuj razem z nami krok po. Dzisiejszy przepis na chleb żytni na bazie drożdży jest dla tych, którzy są na etapie początkującym, jeśli chodzi o wypiek domowego chleba. Już wkrótce na stronie pojawi się także przepis na chleb żytni na zakwasie. Wczoraj zachciało mi się domowego pieczywa.


Poszperałam w sieci i znalazłam prosty przepis na chleb. W misie maszyny umieścić najpierw płynne składniki, potem sypkie, w tej kolejności : sól, cukier, masło, mąkę, a na końcu drożdże. Nastawić program zagniatanie z wyrastaniem. Już jakiś czas temu odkryłam, że sekretem bezglutenowych wypieków jest mokry dodatek w cieście. Najpierw próbowałam z jajkami, potem z nasiąkniętymi nasionami babki płesznik i ziarnami.


Później pojawił się najlepszy do tej pory przepis bezglutenowy na bananowy chleb ryżowy. Pomyślałam jednak, że nie każda osoba na diecie bezglutenowej będzie miała ochotę na słodkawy. Smacznie, szybko i tanio. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na sprawdzony przepis na chleb.


Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty