środa, 18 maja 2016

Biszkopt na prostokątnej blaszce

Biszkopt na prostokątnej blaszce

Dodane przez Anusss w: Tylko o kuchni. Jaki biszkopt jest najlepszy na tort ? Zaznaczam nożem wysokość na jakiej będzie cięty. Całe jaja ubić z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę, następnie dodać obie przesiane mąki z proszkiem do pieczenia. Witam, postanowiłam dziś wypróbować Pani przepis i biszkopt wyszedl super.


Robiłam w dużej blaszce i coś mnie przyćmiło, bo wyłozylam papierem całą blachę łącznie z bokami. Przypomniało mi sie o tym dopiero po minutach pieczenia. I wyrósł ładnie, trochę go wybrzuszylo, ale po upieczeniu opadł do poziomu boków. Mam zamiar upiec ten biszkopt, ale w tortownicy o średnicy cm.


Z przelicznika wynika, ze nalezy użyć ponad jajek, a przeciez tyle nie ubiję jednym mikserem. Czy mogę w takim razie upiec jeden biszkopt np. Pytanie brzmi jak długo piec taki biszkopt, bo będzie płytszy? Ciasta wyszło bardzo dużo, ubijalam mikserem planetarnym.


Podczas pieczenia temp 1stopni, biszkopt wyrósł ponad formę najbardziej brzegami, środek nie bardzo chciał urosnąć. Po rzuceniu biszkopem pojawiły się pęknięcia i się zapadł. Aby zrobić biszkopt w innym kolorze, np. Wówczas bardzo często dodaje się również szczyptę proszku do pieczenia.


Najczęściej szykujemy duże torty. Popularny jest również biszkopt na tort prostokątny. Proporcje, które podane są w przepisie można przygotować w standardowych rozmiarów, prostokątnej blaszce do pieczenia, bądź w tortownicy. Proporcje te sprawdzą się też przy dużej, prostokątnej blaszce (ok.


25xcm), jeśli chcecie przeciąć go tylko na części i wykorzystać do. Jednak nie zawsze tak było, kiedyś biszkopty nijak mi nie wychodziły, ale od wielu lat piekę je w zasadzie z dwóch - t rzech przepisów, które nieznacznie modyfikuje, zmieniając proporcje mąki czy kakao albo zamieniając mąkę na mak czy orzechy. I śmieję się, że mogłabym je piec na zamówienie. Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. Poniżej przedstawiam dwa warianty: pierwszy wariant to biszkopt z czterech jaj, który po przekrojeniu na pół daje dwa blaty, a drugi wariant to biszkopt, ale z sześciu jaj, który można przekroić na trzy blaty.


Po prostu uwielbiam ten biszkopt! Na jego bazie często przygotowuję różne ciasta i torty. Czyli po 30- minutach - bo tak jest w przepisie na biszkopt Pani Doroty z Moich Wypieków, sprawdzałam patyczkiem czy biszkopt jest suchy w środku. Przepis pochodzi z bloga Moje Wypieki.


Mój biszkopt piekł się min w 1stopniach z termoobiegiem. Po upieczeniu lekko uchylamy drzwiczki od piekarnika i studzimy biszkopt. Możemy go również upiec w formie prostokątnej, biszkopt będzie niższy ale również da się go przekladac masami. Ja właśnie taki mam i chętnie się z wami nim dziś podzielę :) Jest mięciutki, delikatny i co najważniejsze zawsze się udaje. Jeszcze nigdy mnie nie zawiódł.


W przepisie nie ma proszku do pieczenia. Piekłam biszkopt tysiące razy i nigdy nie wyszedł,z różnych przepisów,a i tak zawsze nie wychodził,ale wczoraj przeszłam sama siebie Nawet tż był w szoku,że wreszcie się udało. Idealny puszysty biszkopt to nieodłączny składnik tortów, rola a także wielu polskich ciast z owcami.


Idealny biszkopt powinien być lekki i delikatny. Dobrze, jeśli jego góra jest równa – wtedy łatwo można pokroić go na warstwy. Do tego jest potrzebny idealny przepis i ten poniżej właśnie taki jest!


Wypróbowałam już wiele przepisów na biszkopt, ale ten jest najlepszy, zawsze wychodzi, pięknie i równo wyrasta, no i oczywiście jest bardzo smaczny. Biszkopt urósł ponad formę. Zaczynam od przepisu na biszkopt idealny, a w innych wpisach znajdziecie kilka propozycji na wykorzystanie biszkoptu.


Upieczony biszkopt wyjmujemy z piekarnika i zostawiamy w blaszce do wystudzenia. Przed wyjęciem sprawdzić drewnianym patyczkiem czy biszkopt jest upieczony 8. Ubić jajka z cukrem na puszystą pianę, dodać przesianą mąkę z proszkiem, zmiksować, dolać olej i wodę. Upiec biszkopt w prostokątnej blaszce (25x36cm) Temp. Przestudzony biszkopt przekroić na połowę.


To taki biszkopt baza, robiłam już identyczny z truskawkami czy jabłkami, w każdej kombinacji smakuje wyśmienicie. A jeśli macie ochotę na niezbyt słodkie ciasto, lekkie, bez dodatków, to ten biszkopt Wam w ciemno polecam. Wystarczy, że posypiecie go cukrem pudrem i gotowe.


Biszkopt na prostokątnej blaszce

Najzwyklejszy biszkopt z kremem i truskawkami zalanymi galaretką. Najbardziej typowe, ale i najbardziej truskawkowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty