poniedziałek, 23 maja 2016

Smaczne pierniczki

Jestem emerytka dobrze gotuje i pieke, Jednak przez cale moje dorosle zycie nie wychodzily mi pierniczki. Dostawalam rozne przepisy ale nie wychodzily. A u dawczyn byly smaczne. Teraz gdy mam od kilku m-cy internet weszlam na te strone i od razu postanowilam upiec wg tego przepisu dwa tygodnie przed swietamu.


Smaczne pierniczki

Dzisiaj piekłam te pierniczki a wczoraj pierniczki nr. Tradycyjne pierniczki goszczą w moim domu podczas każdych świąt Bożego Narodzenia. Poczęstowano mnie kilka lat temu pierniczkami robionymi z tego przepisu i smak ich mnie urzekł. Wyprosiłam przepis i teraz dzielę się z Wami. Bez wątpienia to charakterystyczne wyroby cukiernicze dla okresu Świąt Bożego Narodzenia.


Ważne, aby do środka dodawać twardą marmoladę, która nie zawiera dużo soku. Inaczej będzie wyciekać, a w środku może być zakalec. Chrzan tarty - co zrobić, aby nie płakać przy tarciu? Pierniczki - jaką marmoladę dodac? Aby nie płakać zanadto przy tarciu chrzanu warto włożyć obrane korzenie chrzanu do zamrażarki na pół.


Ułóż pierniczki (jeszcze przed lukrowaniem) na kratce i przenieś do pomieszczenia o wysokiej wilgotności, uchyl okno podczas deszczu ;-) (klimat brytyjski jest dość wilgotny, pierniczki miękną u mnie szybko, już po dniach). Jeśli u Ciebie w domu jest dość sucho, schowaj pierniczki do szczelnej puszki z kawałkami obranych jabłek. Zrobiłam pierniczki wczoraj i były bardzo smaczne.


Do jednej czwartej ciasta dodałam kakao a do połowy całego ciasta dodałam troche owoców np. Anna Starmach i poleca swój przepis na proste, szybkie pierniczki na Boże Narodzenie. Korzenne, kruche pierniki będą nie tylko pyszną przekąską do herbaty, ale też uroczą ozdobą stołu. Oto przepis na pierniczki świąteczne Anny Starmach. Gdyby stwardniały, wystarczy pozostawić je na noc lub dobę na kratce kuchennej, a gdy wchłoną wilgoć z powietrza to zmiękną.


Trwając w oczekiwaniu na ten najpiękniejszy dzień w roku dzielę się przepisem na pyszne bezglutenowe pierniczki i życzę wszystkim Błogosławionych Świąt Bożego Narodzenia. Niech ten świąteczny czas przyniesie radość i spokój, a betlejemska gwiazda zabłyśnie wyjątkowym blaskiem. Wielkimi krokami zbliża się Boże Narodzenie, więc w końcu przyszedł czas na pierniczki. Akurat ja należę do osób, które za bardzo za nimi nie przepadają, tzn. Was jest naprawdę świetny, a pierniczki wychodzą bardzo smaczne, a co ważne bardzo prosto się je robi.


Te miękkie można jeść i dekorować od razu. Twardsze można przygotować wcześniej i odłożyć do zamkniętego pojemnika. Gdy zmiękną, można je dowolnie udekorować. Aby pierniczki powiesić na choince, robimy w nich dziurki (zaraz po upieczeniu, np. słomką). Na niczyim stole nie powinno ich zabraknąć, my robimy je zawsze miło spędzając czas w kuchni razem z dziećmi, które chętnie w tym pomagają, a uśmiech nie schodzi z ich twarzy.


Piec w piekarniku nagrzanym do 1stopni C przez około minut (jeśli są cienko rozwałkowane lub małe to krócej). Szybkie pierniczki świąteczne. Przepis na świąteczne kruche pierniczki.


Wspaniała ozdoba na święta Bożego Narodzenia. Maslo lekko podgrzac, dodac mió znowu podgrzac i rozpuscic. Konsystencja ciasta utrudniała przeniesienie wykrojonych już pierników na blaszkę, ale poradziłam sobie rozwałkowując ciasto od razu na papierze. Zawierają dużo korzennych przypraw i są bardzo smaczne, przepis jest świetny. Dostałam go od koleżanki, która zajmuje się wypiekami na zamówienia w Łodzi „Ciasta od R”.


Ciasto na pierniczki musi trochę poleżakować. Gotowe ciasto posmaruj rozmąconym jajkiem, podziel na porcje i ułóż na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w kilkucentymetrowych odstępach (podczas pieczenia będą stopniowo rosnąć). Z czym kojarzą się Wam Święta Bożego Narodzenia? Mi od kilku lat z pierniczkami, które wypiekam dla naszej całej rodziny.


Kilka lat szukałam przepisu idealnego. Dwa lata temu otrzymałam od znajomej Kasi przepis na te pierniczki i są to jedyne, które piekę. Dziś pieczemy szybkie pierniczki świąteczne. Piekę je od lat, a właściwie dopiekam, bo zwykle w okolicy świąt zapasy pierniczków mocno się kurczą.


Takie słodkie ciasteczka sprawdzą się idealnie w Halloween, a to przecież dzisiaj! Dobry, sprawdzony przepis na świąteczne pierniki jest jak skarb - wraca się do niego co roku,. Pyszne, korzenne pierniczki zrobione z połowy ciasta na piernik staropolski. Właśnie wkroczyliśmy w miesiąc, który powinien być jak najbardziej magiczny dla nas. Składniki: 5g mąka pszenna,g sody oczyszczonej, jajka, 2g cukier puder trzcinowy, łyżki przyprawy do piernika, 1masła, 2g miodu.


Rozwałkowujemy ciasto na grubość kilku milimetrów (można więcej, ale wtedy pierniczki mogą długo być twarde), wykrawamy foremkami kształty pierniczków i układamy na blasze. Jeśli chcemy, żeby pierniczki były błyszczące, smarujemy je roztrzepanym jajkiem. Bakaliowe pierniczki na ostatnią chwilę.


Smaczne pierniczki

To miękkie pierniczki dla niecierpliwych, zabieganych, mających wiele do zrobienia, zupełnie nie wymagające żadnych umiejętności kulinarnych. Należy zmieszać składniki i wyłożyć porcjami wielkości orzechów laskowych na blaszkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty