wtorek, 31 maja 2016

Placek makowiec

Placek makowiec

Nie zdążyłam upiec przed okresem świątecznym, upiekłam więc teraz - z obawy, że w przyszłym roku historia się. Wszystkie najlepsze przepisy na makowce, strucle i ciasta z makiem w jednym miejscu. Mak świetnie komponuje się z różnymi składnikami, w szczególności bakaliami oraz owocami w zalewie. Okazuje się dobry także w połączeniu z różnego rodzaju ciastami, np. Zainspiruj się więc i przyrządź placek makowy na cieście kruchym.


Jako dodatek do niego wykorzystaj owoce, np. Nadaje się do dłuższego przechowywania, zatem można przygotować go z wyprzedzeniem. Jest łatwiejsze, mniej pracochłonne, a największy atut - jeszcze smaczniejsze. W takim razie koniecznie wypróbuj przepis na kruchy placek z makiem. Wyrośniętą kulę ciasta przełóż na stolnicę.


W tym cieście drożdżowym jest sporo masła i nie ma potrzeby podsypywania mąką. Na placek wyłóż masę makową - jak na zdjęciu poniżej. Witam makowiec zawsze mi peka przejrzalam komentarze i mysle, ze z tych dwoch powodow ktore najczesciej Pani podaje to mam za cienki rozwalkowane ciasto, ciasto walkuje na wymiar 35×czy zatem zrobic troche mniejszy prostokat?


Ciasto rozwałkuj na placek grubości 1-cm. Przepis na makowiec zawijany. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię.


Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia.


Placek makowiec

Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta. Sama pyszna, wilgotna masa makowa. Idealny na święta Bożego Narodzenia.


Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Za typowymi struclami makowymi nie przepadam. Placek Japoński ( makowiec z jabłkami).


Słodki, pyszny makowiec z jabłkami, czyli makowiec japoński poleca się nie tylko w święta min łatwe przystępne. Udekorowane miodową polewą kajmakową słodzoną miodem. Makowiec smakuje przepysznie, u mnie znikł bardzo szybko. Można zrobić go na wcześniej upieczonym kruchym spodzie.


Na końcu dać ubitą pianę z białek. Przygotować typową prostokątną formę na ciasto,posmarować tłuszczem wyłożyć pergaminem. Rozwałkować pierwszą część ciasta.


Soczysty, nie za słodki, idealny. Całość dobrze komponuje się z maślaną kruszonką. Trochę mnie tu nie było, więc w ramach przeprosin proponuję przepis na szybki makowiec. Każdy makowiec zawijamy dodatkowo w papier pergaminowy, ale nie szczelnie, tylko w formie tuby.


Ja, jako dziecko zawsze wyjadałam sam mak z ciasta – w tym przypadku nie muszę tego robić, maku jest mnóstwo. Najszybszy owsiany placek jaki udało mi się zrobić. Pojedynczy, żeby nie bawić się w przewracanie poszczególnych sztuk, tylko jednego giganta.


Seromakowiec, czyli placek serowo-makowy smakuje wybornie. Nie może być inaczej, skoro łączy w sobie dwa najbardziej popularne wypieki: sernik i makowiec. Polecamy także: Jak i ile razy mielić mak?


Przed przygotowaniem makowca japońskiego masę makową miesza się z smażonymi jabłkami. Najlepsze do tego są lekko kwaskowate odmiany tych owoców, np. Można je zetrzeć na tarce lub pokroić w kostkę. Podczas smażenia warto dodać do nich cynamon, goździki, miód i na sam koniec bakalie.


Tradycyjny makowiec drożdżowy Są ciasta, które kojarzą się ze świętami. Dla mnie takim ciastem jest tradycyjny makowiec drożdżowy. W moim domu rodzinnym tradycyjny makowiec drożdżowy zawsze pojawiał się na stole w towarzystwie sernika, keksa oraz pierników. Jednak niższy stopień trudności nie wiąże się z niższym stopniem jakości. Przed podaniem możemy go posypać cukrem pudrem i ewentualnie udekorować.


Dodaj przepis do ulubionych. Miło mi Cię gościć na Poezji Smaku! Wylozyc ciast na posmarowana tluszcze i posypana tarta bulka tortownice. Bokow tortownicy nie trzeba smarowac. Towarzystwo Dziennikarskie po 15-dniowym monitoringu mediów przed wyborami.


Placek makowiec

Taki makowiec japoński jest najlepszy! To makowiec bezglutenowy, wegański, bez jajek, białek mleka, pszenicy itd.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty