czwartek, 21 września 2017

Przepis na chleb orkiszowy na drożdżach

Chleb orkiszowy na drożdżach. Pyszny chleb orkiszowy na drożdżach. Przepis na chleb orkiszowy jest prosty i szybki, a sam chleb jest pyszny i długo świeży.


Przepis na chleb orkiszowy na drożdżach

Ja teraz jestem na etapie pieczenia chlebów tylko na zakwasie i nawet jak w przepisie jest zakwas plus drożdże to nie dodaje drożdży. Jak do tej pory zawsze się udawał. Do chleba można dodać dowolne ziarna. Ciasto jest łatwe do wyrobienia, a przede wszystkim bardzo szybko rośnie.


O zaletach mąki orkiszowej chyba już nie ma co wspominać :). Składniki, keksówka 12xc5g mąki orkiszowej pełnoziarnistej. Lista przepisów na chleb żytnio-orkiszowy na drożdżach z polskich blogów kulinarnych.


Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Szczególnie jeżeli chodzi o chleb orkiszowy, który trudno przecenić, a jego zalety można by wymieniać długo. Prosiłabym o przepis (na razie na drożdżach) na chlebek prosty, bez dodatków, mleka i mąki pszennej.


Zakwas żytni wczoraj zaczęłam hodować, za kilka dni być może spróbuję upiec na zakwasie, więc gdyby miała Pani prosty przepis na chlebek na zakwasie z mąki jak wyżej, to też poproszę. Mój dotychczasowy ulubieniec wśród chlebów :-) Na blogu pojawiło się już kilka przepisów na pieczywo, jednak dzisiejszy jest jak dotąd moim faworytem. A dlaczego właśnie ten chleb jest moim ulubieńcem?


W listopadowej Piekarni Amber upiekliśmy chleb orkiszowy. To co w nim jest najfajniejsze, to mała liczba składników i prostota wykonania. W sumie mąka chlebowa, mąka razowa, woda, drożdże i sól.


Tylko tyle, a chleb wyśmienity. Uwielbiam piec domowe pieczywo oraz bułki, ciasta drożdżowe i domowe pizze. Domowy chleb orkiszowy na zakwasie i drożdżach piekę bardzo często. To wyjątkowo pyszny, wilgotny i zdrowy chleb orkiszowy razowy. Ponadto urzeka wyjątkowym smakiem i zapachem.


Przepis na chleb orkiszowy na drożdżach

Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby. Z dobrym zakwasem zaczęłam piec prosty chleb żytni na zakwasie, który bardzo nam smakuje, czasem nieco go modyfikuję, dodając coraz to inne ziarna. Dzisiaj bądź jutro mam w planach wypróbować powyższy przepis na chleb orkiszowy. Mój poprzedni przepis na chleb orkiszowy wymagał pieczenia go w garnku żeliwnym.


Tym razem chleb orkiszowy pieczemy w zwykłej keksówce. Ten chleb orkiszowy na drożdżach wyszedł bardzo sprężysty i wilgotny. Szybciutki i łatwy chleb razowy na drożdżach.


Kolejny przepis na pyszny chleb. Jest wyjątkowo smaczny i sycący, mi wystarcza jeden kawałek żeby się najeść. Przygotowuję go już od ponad lat i nigdy się na nim nie zawiodłam. Ten chleb pełnoziarnisty na drożdżach jest naprawdę prosty i szybki do wykonania.


Ich pieczenie to również świetna zabawa. Witam serdecznie Podzielę się przepisem na pyszny domowy chleb orkiszowy, przygotowanie ciasta jest wyjątkowo proste ponieważ ciasta na chleb nie wyrabiam na blacie a jedynie w misce. Był czas, że chleb żytni piekłam w domu kilka razy w tygodniu. Najczęściej na drożdżach, ale również czasami na drożdżach i zakwasie lub samym zakwasie.


Przepis na chleb orkiszowy na drożdżach

Ponieważ czas przygotowania takiego chleba żytniego na drożdżach jest znacznie krótszy, niż na zakwasie, dlatego też zazwyczaj wybór padał na drożdże. Ja jednak make pszenna mieszam z maka do pieczenia chleba, mozna kupic takie w sklepach, w stosunku: 4g maki pszennej i 1g maki chlebowej. Bardzo dobry przepis, chleb przepyszny. Wilgotny, mięciutki, z chrupiącą skórką, dużymi porami, bardzo szybko wyrastający chleb pszenno – orkiszowy na drożdżach.


Przez bardzo szybko wyrastający rozumiem chleb, który potrzebuje maksymalnie minut (przy dwóch wrastaniach w misce i foremce), aby być gotowym do pieczenia. Do zupy, do kanapek, na tosty. Można go również piec w maszynie do chleba, ale jego konsystencja będzie dość zbita (próbowałam).


Polecam, jest pyszny :-). Postanowiłam przerobić mój sprawdzony przepis na najprostszy chleb i skorzystać z porad znalezionych w Internecie. Był zwarty, z chrupiącą skórką i mnóstwem ziarenek. Miąższ przypominał mi trochę chleb na zakwasie, bo podobnie jak on, był zbity i wilgotny.


Moje doświadczenia z pieczeniem w automacie na drożdżach instant jest takie ze albo w przepisie jest mieszanka chlebowa (maja w sobie zwykle jeszcze dodatki m.in suchy zakwas) albo chleb nie rośnie. W tym wypadku- dałem torebki drożdży i nie wyrósł na programie godz min. Nie wymaga użycia miksera, podobnie jak w przypadku chleba wieloziarnistego wystarczy wymieszać składniki drewnianą łyżką.


To jeden z powodów, dla których go uwielbiam. Inne to oczywiście smak, zapach i walory zdrowotne, jakich nadaje mu orkisz i dodatek zakwasu. Ten przepis to także idealna okazja do przetestowania dopiero co przygotowanego zakwasu. Przypominam dziś przepis na nasz codzienny chlebek pszenny na drożdżach.


Pulchny, z chrupiącą skórką, obłędnie pachnący. Przepis jest dobry dla początkujących, choć ogólnie pieczenie chleba nie jest trudne. A chleb z tego przepisu jeszcze na trzeci dzień jest świeży.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty