wtorek, 3 października 2017

Ryba w occie bez smażenia

Takie danie jest nie tylko pyszne, ale będzie się nadawało zarówno na obiad jak i na kanapki. Największą zaletą zalewy octowej jest to, że kwas zawarty w occie dokładnie rozpuszcza wszystkie małe ości zawarte w rybie. Dodane przez babciaaneczka w: Tylko o kuchni.


U mnie ryba w słoiku to specjalny rytuał powigilijny. Na Wigilię smażę za dużo karpia,oczywiście klasycznie tylko w mące. Dokładnie taka ryba w occie konserwowana w zalewie była u nas w domu podawana raz na jakiś czas z okazji imprez lub uroczystości. Jest to danie, które zachwyci każdego miłośnika ryb.


Obecność octu w zalewie powoduje, że ości stają się kruche i niegroźne. Przygotowanie wraz z oczekiwaniem zajmie około godziny. Zacznij od oczyszczenia ryby i jej wypatroszenia. W moim rodzinnym domu nieodzownym elementem każdej Wigilii i Sylwestra jest ryba w zalewie octowej.


Dzisiaj polecam przepis na smaczną rybkę w zalewie octowej, nazywaną na Podlasiu quot;rybą w occiequot;. Sprawdza się zarówno na. Ważne, aby ryba nie miała skóry. Ryba będzie gotowa za 2-dni.


Witajcie, wzięło mnie na słoiki, i w związku z tym mam pytanie, czy znacie przepis na rybę np. Rybę w occie można przechowywać 3-miesiące w ciemnym miejscu. Ryby w zalewie octowej - DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź. Smażona ryba (płoć, płotka) w zalewie octowej Małe ryby słodkowodne są bardzo zdrowe i smaczne, niestety ich minusem jest duża ilość ości, która niestety zniechęca do jedzenia. Strach przed tym, że stanie komuś ość w gardle skutecznie zniechęca największych smakoszy ryb przed zjedzeniem.


Praktycznie każdą rybę można przygotować w occie. To proste i smaczne danie, które może służyć za przystawkę na imprezie. Od nas zależy czy ryba będzie świeża, smażona czy też w formie pulpetów. Najważniejsza jest oczywiście zalewa octowa, którą można przygotować na wiele sposobów.


Wekuję na wszelki wypadek dwa razy bo tak na prawdę nie wiem kiedy będziemy mieć na rybę ochotę. Co ciekawe, w zalewie octowej, której przepis jest właściwie taki sam jak tu wyczytałem plus estragon, ryba tężeje i nie rozpada się. Jest bardzo delikatna i można fileciki wyjmować z pojemnika (porcelanowego nie plastikowego) w całości.


Inne ryby , które mają dużo ości też można w ten sposób robić. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na ryba w zalewie ewy wachowicz. Rybę obtoczyć w mące i usmażyć na głębokim rozgrzanym tłuszczu. Wodę zagotować z octem, solą, cukrem, gorczycą, zielem angielskim, liściem laurowym.


Cebulę pokroić w piórka. Ryby W Occie Bez Smażenia - informacje, zdjęcia, materiały video. Pokrojoną w piórka cebulę podsmaż na niewielkiej ilości oleju, najlepiej w garnku, posól aby wcześniej zmiękła. Gdy cebula zmięknie wlej ok litra wody, łyżki cukru, sól i ponownie zagotuj a następnie wlej szklankę octu.


Opiekana ryba w zalewie pomidorowo-octowej Rybka zanurzona w ciekawej octowo- pomidorowej zalewie z cebulką i papryką, to świetna odmiana od tradycyjnej ryby w occie. Potrawa kusi wspaniałym smakiem jak i efektownym wyglądem. Do jej przygotowania możemy użyć dowolnej, ulubionej ryby, na przykład miruny, mintaja czy dorsza.


Prosty przepis na klasykę - ryba w zalewie octowej to pyszna przystawka lub pomysł na kolację. Pomyślałam że przygotuję rybę w occie, ale nie chciałam w ten sam sposób co zawsze, więc wymyśliłam sobie, że w pomidorowym sosie powinna być również dobra. Już jedliśmy, smak jest super, na pewno zrobię powtórkę na Wigilię. Możecie użyć każdą rybę, ja zrobiłam z łososia bo taką rybę akurat miałam. Otóż świeże ryby bardzo łatwo przyrządzić w sosie greckim albo w occie.


Jeżeli lubisz wytrawne przekąski i nie obawiasz się używania octu w kuchni, zapoznaj się z poniższym artykułem, a dowiesz się, jak powinno się marynować ryby. Pyszne rybki, dobre na obiad i na kolację, są bardzo smaczne i zdrowe. W zalewie octowej mogą stać w lodówce do tygodni. Polecam i życzę smacznego ! Doprawić do smaku solą, pieprzem, papryką, bazylią i oregano.


Gorące warzywa położyć na usmażonej rybie w naczyniu szklanym lub ceramicznym. Do niedawna ryby w occie mogły dla mnie nie istnieć, ale za sprawą mojej koleżanki, która podarowała mi słoik własnoręcznie zrobionych śledzi, zakochałam się w nich bez pamięci. Ten właśnie pierwszy słoik zjadłam stojąc nad zlewem, nie zawracając sobie głowy wyciąganiem ryb na talerz.


Dla nas nie ma świąt bez tej potrawy. Fakt, smak octu skutecznie zabija smak ryby, ale nic na to nie poradzę, że uwielbiam takie połączenie. Zdaję sobie sprawę z tego, że ryba w occie ma tyle samo miłośników, co przeciwników, mimo wszystko jednak namawiam Was do zrobienia tej potrawy.


Filety rybne kroimy na kawałki wielkości ok. Przepis na ryby w occie. Następnie rybę obtaczamy w jajku oraz mące ziemniaczanej i smażymy na złoty kolor (zobacz porady jak smażyć ryby?).


Z wody octu, cukru, soli, ziela angielskiego, liści laurowych oraz drobno pokrojonej cebuli gotujemy zalewę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty