wtorek, 10 lipca 2018

Faworki na piwie

Z rozwałkowanego ciasta wycinać faworki (ścięte na końcach prostokąty), pośrodku zrobić nacięcie i przepleść jeden koniec przez wycięcie, złapać za końce i delikatnie potrząsnąć aby faworek miał ładny kształt. Uformowane faworki przykryć ściereczką. Najlepszy przepis na faworki domowe.


Zrobiłam z tego przepisu swoje pierwsze w życiu faworki i jestem wprost zachwycona. Polecam te pyszne faworki z piwem. Proporcje na ciasto są dobrze dobrane. Jestem zwolennikiem maszynowych rozwiązań, więc ciasto zagniótł robot hakiem do ciasta drożdżowego (super sprawa - pierwszy raz zagniatałam hakiem coś innego niż drożdżowe ;)), potem w ruch poszła maszynka do mielenia mięsa (zgodnie z licznymi komentarzami). Zgodnie ze staropolskim obyczajem karnawał to czas smażenia faworków.


Przygotowuje się je z ciasta śmietanowego, zbijanego, a smaży jak pączki na głębokim tłuszczu. Faworki smaży się także w Tłusty Czwartek. Tajemnicą ich wykonania jest długie wyrabianie ciasta.


Faworki na piwie

Włączając powietrze, ciasto stanie się idealnie kruche i rozwarstwione. Jeden z krótszych brzegów jest następnie przeciągany przez nacięcie, tworząc ten charakterystyczny. Składają się tylko z czterech składników: żółtek, cukru, mąki i piwa.


Dodatek piwa dodatkowo napusza faworki. Ważne aby ciasto rozwałkować jak najcieniej, wówczas chruściki wychodzą bardzo kruche. Z podanych składników wyszły mi dwie patery pysznych faworków. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Monia miesza i gotuje. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na ewa wachowicz przepisy faworki na piwie.


Widzę, że ostatnio faworki na piwie robią furorę, w ten weekend chciałabym je zrobić. Smaży się je w okresie karnawału i na tłusty czwartek. Podajemy sprawdzone przepisy na faworki tradycyjne, na piwie, bezglutenowe i dietetyczne. Jednak nieustannie piekłam faworki z przepisu mojej Babci, bo przed wypróbowaniem „piwnego” przepisu powstrzymywała mnie obawa przed drożdżowym posmakiem faworków. W końcu zebrałam się na odwagę i usmażyłam faworki z. Do ciasta, jakie wyrabiasz na ulubione faworki, dolej wybranego piwa (może być również smakowe).


Uważaj – nie dolej zbyt dużo piwa, ponieważ wtedy ciasto może stać się twarde. Dodane przez asia0w: Tylko o kuchni. Jakie znacie łatwe do zrobienia ciasteczka? Jeden przepis na faworki jest już na blogu ale dzisiaj Tłusty Czwartek więc nie może u mnie zabraknąć takich słodkości.


Dzisiaj faworki na piwie, które są chrupiące, delikatne i smakują wybornie posypane cukrem pudrem. Jeśli jeszcze macie wątpliwości, czy robiąc faworki nie robicie czasem chrustu lub odwrotnie, to dodam wypowiedź Jerzego Jagodzińskiego, mistrza cukiernika: „Faworek od chrustu nie różni się absolutnie niczym”. NAJLEPSZY PROSTY PRZEPIS. SUBSKRYBUJ JESLI JESTES NOWYM WIDZEM ABY. Słodycz faworków uzyskuje się przez oprószenie ciastek cukrem pudrem po ich usmażeniu.


Domowe faworki – przepis. Chrust (faworki) na piwie. Pyszne, delikatne i kruche. W kształcie tradycyjnych faworków lub róży karnawałowych.


Faworki na piwie

Swój chrust zrobiłam na piwie pszenicznym, ale jeśli macie problem z jego zakupem możecie użyć dowolnego. Ten wpis nie ma jeszcze ocen. Bądź pierwszą osobą, która zagłosuje.


Na zbliżający się Tłusty Czwartek mam dla Was coś wspaniałego! Na blogu pojawił się w końcu przepis na faworki, które obok pączków są obowiązkowym punktem tego dnia. Przygotowanie dania faworki na piwie Make przesiac na stolnice, dodac zoltka, piwo, sol i maslo. Wyrabiac ciasto az sie przestanie kleic (dobrze jest zaczac od wsypania szkl. maki a potem dodawac w miare potrzeby). Warto smażyć je na smalcu, a nie na oleju, bo dzięki temu ich smak będzie jeszcze lepszy.


Faworki na piwie

Takie faworki, które się nie ciągną, a pękają w ustach, ładnie pachną, smakowicie wyglądają i nie są zbyt ciężkie dla naszego żołądka? Niezbyt apetycznie wyglądają na zdjęciu. FAWORKI PRZEPIS: Jak zrobić smaczne faworki? A ja od lat robię faworki na piwie i są naprawdę pyszne i to bez dodatku jaj. A przepis zdobyłam a własciwie kupiłam za przepis na placek drożdżowy z dynią.


I nie żałuję, moja rodzina również. A potrzeba do ich wykonania: szkl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty