środa, 8 sierpnia 2018

Pierogi leniwe przepis

Adama Gesslera dag sera, najlepiej półtłustego, 1całe jajko, pół garstki mąki, niewielki ugotowany kartofel, przepuszczony przez praske. Przepis na leniwe pierogi. Sposób przygotowania: Oddzielić żółtka od białek. Zanim jeszcze zabierzemy się do przygotowywania potraw wigilijnych, zróbmy pierogi leniwe.


Pierogi leniwe przepis

Musiałam sprawdzić jaka jest różnica między kopytkami a leniwymi, bo przeważnie mówię na jedne i drugie tak samo. Otóż główna różnica jest taka, że leniwe robimy z twarogu, a kopytka z ziemniaków. PIEROGI LENIWE - najlepszy, domowy przepis na pierogi leniwe. Forum - leniwe pierogi Ewy Wachowicz (807) Odp. Dodane przez babciaaneczka w: Tylko o kuchni.


Kopytka lub leniwe pierogi nie będą się rozpływały, a ciasto nie będzie kleić się do rąk, jeżeli doda się czubatą łyżkę mąki ziemniaczanej. To mój wypróbowany od lat sposób przygotowywania kopytek. Pierogi leniwe mięciutkie, przepis z kategorii Desery.


Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem. Leniwe to klasyka polskiej kuchni! To proste kluski z sera białego (twarogu) oraz mąki, podawane najczęściej z bułką tartą podsmażaną na maśle. No cóż, w tym przypadku mam do powiedzenia chyba tylko tyle, że pierogi leniwe są pyszne, delikatne i nimi pachniało moje dzieciństwo! Były to jedne z moich ulubionych klusek!


Kluski leniwe lub pierogi leniwe pod takimi nazwami je znajdziecie. Ser rozdrobnij widelcem, wymieszaj go z większością mąki (zostaw 1-łyżki, aby potem posypać stolnicę), jajkiem oraz z solą. Z ciasta ulep wałeczki, krój je na małe kluseczki.


Pierogi leniwe przepis

Szczególnie lubią je dzieci, a Ty docenisz je za łatwość przygotowania. Nasz przepis na pierogi leniwe bazuje na połączeniu ziemniaków z serem twarogowym. Dzięki temu łatwo je uformować.


Wałki dzielimy ukośnie na równe części. Takie kluski leniwe robiła moja mama. Uwielbiałam je jako dziecko i bardzo smakują mi do dziś.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na pierogi leniwe magdy gesler. To jedno z tych dań, które pamiętamy jeszcze z dzieciństwa. Zazwyczaj posypywało się je cukrem, przez co zyskiwały miano jednego z ulubionych deserów. Spotykać się możemy z tymi dwoma nazwami. Mój przepis na kluski leniwe z szybkim i wyjątkowo prostym do zrobienia sosem waniliowym pobił nawet przepis na leniwe z dodatkiem bułki tartej prażonej z masłem i cukrem.


Natomiast nie znam innego przepisu na leniwe niż z ziemniakami. Gdy przeglądałam różne przepisy w składzie klusek prawie nikt nie miał kartofli no cóż, co kraj to obyczaj :) Myślę, że dzięki ziemniakom kluski są bardziej ścisłe i puszyste. Ale zakurzył mi się ten blog. Sprawdź składniki i instrukcje na KuchniaLidla.


Pierogi leniwe przepis

To smak dzieciństwa, zapach masła, cynamonu i wspomnienie babci krzątającej się w kuchni. Takich dań nie można zapomnieć. Trzeba je przekazywać kolejnym pokoleniom, pielęgnować i od czasu do czasu powtarzać.


Chodziłam z mamą często do baru mlecznego niedaleko domu i tam podawali wspaniałe, miękkie, delikatnie pierogi, z masełkiem i cukrem. Potrafiłam jako mała dziewczynka wciągnąć porcje! Poziom trudności średni. Czas przygotowania 35min.


Większość naszych przepisów jest łatwa do wykonania. Te wymagające więcej czasu i zdolności oznaczone są jako średnie lub zaawansowane. Pierogi (kluski) leniwe to danie łatwe do przygotowania i pyszne. W przypadku robienia pierogów leniwych cała sztuka polega na tym, by nie przesadzić z dodawaniem mąki.


Jeśli przeholujemy z nią, pierogi będą twarde i nie do jedzenia. Zdradzamy inne sekrety przygotowania leniwych klusek. Pokroić na 2-centymetrowe romby i wrzucić na osolony wrzątek (wody powinno być dużo i lepiej gotować partiami, by leniwe się nie posklejały). Gdy wypłyną, gotować jeszcze przez minutę, następnie wyjąć łyżką cedzakową do zimnej wody i natychmiast odcedzić. Na maśle zezłocić bułkę tartą i dodać do leniwych.


Jak zrobić leniwe, takie domowe, jak za dawnych lat. Zapraszam na wpis, jak zrobić leniwe kluski lub pierogi :D.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty