piątek, 10 sierpnia 2018

Prosty chleb razowy na zakwasie

Start Chleb Chleb na zakwasie Prosty chleb razowy. Najlepszy chleb razowy jaki do tej pory udało mi się upiec. Zarazem najprostszy do wykonania samemu. Polecam zwłaszcza osobom, które dopiero rozpoczynają przygodę z zakwasem. Nie wymaga wyrabiania, wszystkie składniki wystarczy wymieszać łyżką.


Czasem najprostsze jest najlepsze, reguła ta potwierdza się często w temacie chleba. Uwielbiam eksperymentować z chrupiącymi wypiekami, a niektóre szaleństwa chętnie powtarzam, ale czasem lubię upiec najzwyklejszy chleb bez dodatków. Tak jak ten prosty chleb żytni na zakwasie.


Jego składniki stanowią jedynie: mąka, woda i sól. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik.


Prosty chleb razowy na zakwasie

Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Sam zaczyn to nawet godzin czekania, ale WARTO!


Pokazujemy, że pieczenie domowego pieczywa nie jest trudne. Przepis na prosty chleb pszenno-żytni na zakwasie. Chleb razowy o niskim IG upieczony według tej samej technologii co ten wyżej. Do tej pory piekłam chleb na zakwasie, wychodził pycha, ale dzisiaj się skusiłam na ten i jest przepyszny, prosty, szybki i nie trzeba się bawić z zaczynem. Bardzo smaczny i prosty w wykonaniu domowy chleb.


Drugi raz gosci w moim domu. Chleb żytni na zakwasie - codzienny, prosty. Sałatka z czarnej fasoli. Zaraz po prostym chlebie pszennym warto wypróbować prosty chleb razowy. Jest miękki, zwarty, bardzo smaczny.


I co najważniejsze - szybki do wykoniania. Prosty chleb pszenny piekę przynajmniej dwa rwzy w tygodniu, bo dzieci lubią i zawsze! Domowy i pyszny pełnoziarnisty chleb razowy. U mnie ze słonecznikiem i siemieniem lnianym, ale ziarna można wybrać w zasadzie dowolne i wszystko, co pasuje do chleba tutaj także się odnajdzie.


Prosty chleb razowy na zakwasie

Prosty chleb wiejski na zakwasie i drożdżach Prosty chleb w stylu wiejskim, pachnący i smaczny. Możemy różne ziarna dodawać do ciasta, takie jakie lubimy. Film Prosty przepis na chleb pszenno-żytni mieszany łyżk.


Bardzo zdrowy chleb razowy z dodatkiem wielu ziaren takich jak pestki z dyni, słonecznika, siemienia lnianego i płatków owsianych. Zawsze wychodzi mi taki sam, smakowity chleb. Mój przepis jest prosty, chociaż przyznaję, że zanim go dopracowałam, siedziałam troszkę z kalkulatorem.


Jako umysł ścisły, z kalkulatorem się nie rozstaję, nawet w kuchni. Receptura na ten pyszny chleb żytni razowy jest poniżej, teraz wystarczy odrobinka cierpliwości i chlebek. Chętnie podzielę się z Wami przepisem na ten pyszny, chrupiący chlebek:-) To jeden z najlepszych razowych chlebów jakie jadłam, ma wspaniale chrupiącą skórkę, jest długo świeży i bardzo smaczny. Chleb pieczecie w sumie półtorej godziny.


Najpierw minut w stopniach, później kolejne w 15 a na koniec godzinę w 180. Po upieczeniu wyjmijcie chleb z foremki i ułóżcie do góry nogami, żeby odparował. Tak musi sobie poleżeć jakieś półtorej godziny. Niektóre mąki bywają dość kwaśne, dlatego chleb można dosłodzić. Wiele razy na blogu pisałyśmy, że pieczenie chleba jest niezwykle proste.


Prosty chleb razowy na zakwasie

Ja mam swój ulubiony przepis na prosty chleb z ziarnami. Smakuje wszystkim, długo zachowuje świeżość i jest naprawdę pyszny. Nie jest to chleb bezglutenowy, ale robię go często, bo jest naprawdę szybki w wykonaniu i smakuje moim znajomym, którzy na diecie bezglutenowej nie są.


No i upiekłem swój pierwszy chleb na zakwasie, żytni razowy z ziemniakami. Piekłem go z duszą na ramieniu, bo zakwas był młody, siedmiodniowy zaledwie, bałem się, że chleb nie wyrośnie bo po trzech godzinach nic się jeszcze nie działo, ale w końcu ruszył i po sześciu już się nadawał do piekarnika.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty