piątek, 10 listopada 2017

Chleb z ziarnami pyszniutki

Ja uwielbiam go z masłem i moją konfiturą morelową! A potem, gdy ostygnie, wystarczy posmarować masełkiem i zajadać się ze smakiem. Zrobienie tego chlebka z ziarnami jest wyjątkowo proste.


Dodane przez kibiw: Tylko o kuchni. Co ważne, ten chlebek z ziarnami zachowuje świeżość i smak przez cały tydzień od upieczenia. Moim zdaniem chleb z mieszanki nie umywa się do tego na zakwasie samodzielnie wyrobiony co tak naprawdę jest bardzo proste:).


Do takiego pieczywa pasuje wszystko, od wytrawnych dodatków, po słodkie, więc możecie śmiało na śniadanie. Każdy ma swój ulubiony przepis na coś. Nie jest to chleb bezglutenowy, ale robię go często, bo jest naprawdę szybki w wykonaniu i smakuje moim znajomym, którzy na diecie bezglutenowej nie są. Ja mam swój ulubiony przepis na prosty chleb z ziarnami. Smakuje wszystkim, długo zachowuje świeżość i jest naprawdę pyszny.


Jestem pełen ziarenek, ma chrupką skórkę, a w środku jest bardzo miękki. Prosty chleb, który szybko sie robi. Odstawić na minut a następnie wymieszać z mąką i ziarnami. Najprostszy domowy chleb z ziarnami Bardzo przez nas lubiany,.


Wlać ciasto (do połowy) , przykryć ściereczką i odstawić na godzinę. Dwie blachy keksówki natłuścić olejem i wysypać lekko kasza manną. Bardzo lubię domowe pieczywo, ponieważ przypomina mi smaki dzieciństwa, a zapach podczas jego wypieku wypełnia dom cudownym aromatem.


Ci się chleb o nieco słodkim smaku – dodaj do niego mió orzechy (dowolne), bakalie (np. rodzynki). Opis przepisu: Autor: WINIARY Nie potrzebujesz maszyny do wypiekania chleba, aby upiec pyszny domowy chleb drożdżowy z ziarnami – wyjdzie doskonale chrupiący nawet w zwykłej keksówce! Mi zawsze wychodzi:) Możecie przygotować go wyłącznie z bezglutenowych ziaren. Bardzo prosty w przygotowaniu, nie wymaga zakwasu ani drożdży. Dodanie do ciasta uprażonych wcześniej ziaren słonecznika i siemienia lnianego nadaje mu zaskakująco dobrego smaku i co najważniejsze – po upieczeniu chleba ziarna pozostają wciąż chrupiące.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chlebek z ziarnami pyszniutki. Szwedzki chrupki chleb z ziarnami (bezglutenowy). Pierwszy raz jadłam tego typu chleb podczas ostatniego pobytu w Szwecji.


Moja koleżanka przynosiła go codziennie do pracy i wszystkich częstowała. Koniecznie zobacz też inne przepisy kulinarne zbliżone do przepisu na domowy chlebek z ziarnami. Kiedy minęło kilka dni i poznałyśmy się lepiej, w naszych rozmowach pojawiły oprócz tematów zawodowych też tematy kulinarne. Postanowiłam pójść krok dalej i podzielić się z Wami kolejnym przepisem na chleb, ale tym razem z samych ziaren, bez mąki.


Chlebek z ziarnami pyszniutki. Ciężko jeść w kółko ten sam. Dla osób na diecie bezglutenowej będzie dobrą odmianą od tego za zakwasie. Trzeba całą masę z ziaren starannie i mocno pouciskać.


Po tym czasie wyjąć chleb i delikatnie wyjąć z papierem z formy, przełożyć na drugą stronę, powoli zdjąć papier tak, żeby się chlebek nie rozpadł i włożyć do piekarnika na kolejne minut. Po upieczeniu wystudzić. D Pyszniutki chleb wyszły dwa duże chlebki nie zmieściły mi się na blasze i trochę się bokiem skleiły :) Ale naprawdę pyszny polecam :). Moje chlebki wyrastały w sitkach wyłożonych ściereczkami i wyszły piękne okrągłe. Tosia, my tu o wypiekach z automatu a ty wylatujesz o chlebie spod ręki!


Bronka z piekarni albo z angielki babci Jadwigi! Bardzo, bardzo dobry chleb:)) Dziś piekłam go chyba z piaty raz i zawsze jest pyszny. Mieszam mąkę pszenną typ 6plus mąkę pszenną pełnoziarnistą (Gdańskie Młyny do kupienia np. w Biedronce). Domowy chleb wieloziarnisty na zaczynie drożdżowym.


Czy moze lepiej poszukac przepis na chleb z zakwasem i raczej innego typu. Mam pytanie czy piec ten chleb z termoobiegem? Prosze o odpowiedz osoby ,ktore ten chleb juz piekly i te, ktore maja doswiadczenie w pieczeniu tez innych chlebow,najlepiej.


Jeśli zastąpicie płatki owsiane, płatkami owsianymi z certyfikatem o bezglutenie, wówczas powstanie chleb bezglutenowy. Najlepiej zrobić go po południu, upiec wieczorem a zjadać rano:). Wyjąć naczynie z piekarnika. Wyciągnąć z niego chleb. U mnie to wolą chleb z mąki pszennej, ale ja piekę przeważnie z mieszanej.


Jak chleb zacznie się robić to można eksperymentować z różnymi mąkami. Jeśli eksperymentuje się tu z proporcjami składników z racji posiadania większego naczynia do pieczenia, trzeba też odpowiednio wydłużyć czas w piekarniku - przykładowo zwiększając o połowę składniki, najlepiej piec: w fazie 1-szej minut, a w fazie 2-giej minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty