piątek, 25 sierpnia 2017

Cukinia leczo bez papryki

Teraz czas na pomidorki z puszki, które będą bazą dla naszego lecza oraz przyprawy tj. Gdy całość zacznie się gotować dodajemy pokrojoną cukinię - wielkość zależy od gustu - jeśli chcemy by była chrupiąca, kroimy na większe części, a jeśli chcemy by się rozpadła, kroimy na małe cząstki. Polacy szybko pokochali węgierskie danie, które jest odpowiednikiem naszego bigosu, tyle, że zdrowszym, lżejszym i bardziej kolorowym. Czy może być bardziej idealne połączenie chrupiących, kolorowych i aromatycznych warzyw niż to? Danie, jakim jest leczo bez papryki, to wielobarwne, łatwe do przygotowania i smaczne danie - możesz je przygotować z dodatkiem bekonu, albo bez, z kwaśną śmietaną, albo bez, z ostrymi płatkami suszonej papryki, jajkiem, itp.


Może być w wersji mięsnej i wegetariańskiej. Na pewno znajdą się tam warzywa - od cebuli po cukinię. Ważną informacją jest to, że ja zawsze przepis na leczo z cukinii szykuję w jednym garnku. Leczo z cukinii sprawdzi.


Moje leczo z cukinia znika w godzinę, więc uwierzcie mi, że gotuję je dość często. Jak już miałam opisać jak zrobiłam leczo to przypomniałam sobie, że to moje leczo jest bez cukinii, a leczo kojarzy mi się z przede wszystkim z papryką i cukinią właśnie. Dlatego w moim leczo cukinia, papryka i inne warzywa są chrupiące i zarazem miękkie.


Wszystkie składniki staram się kroić na niezbyt małe kawałki i dodawać do garnka w odpowiednim momencie. Dzięki temu w gotowym leczo wszystkie warzywa są „w sam raz”. Bardzo lubię dania z papryką. Takie klasyczne, bez mięsa i dodatków. Ponieważ sezon paprykowy jest w pełni warto to wykorzystać, bo teraz papryka jest dojrzała,.


Zobacz, jak zrobić leczo. Przepisy na leczo są różne. Tradycyjne leczo składa się z pomidorów, papryki, cebuli i kiełbasy. Niektórzy lubią dodać do lecza.


Kiełbasę kroimy w plasterki lub półplasterki i obsmażamy na złoty kolor. Pod koniec smażenia wsypujemy mieloną paprykę, mieszamy i smażymy minutę. Następnie dodajemy do nich pokrojone w dużą kostkę cukinie i papryki, a także pokrojone w drobna kostkę cebulę, rozdrobnione ząbki czosnku i liść laurowy. Udostępnij na facebooku Udostępnij na Twiterze Poniżej jedna z kilku wersji lecza jaką robimy w naszym domu – można ją sklasyfikować i umieścić pomiędzy węgierskim leczo, a prowansalskim ratatouille.


Dodane przez zielonacytryna w: Tylko o kuchni. Ja w tym roku zrobiłam eksperymentalne leczo, ale to były pierwsze moje przetwory tego typu więc nie wiem czy się nie zepsuje. Paprykę umyj i pokrój w kostkę.


Tak samo postąp z cukinią – pamiętaj, by nie obierać jej ze skórki. Warzywa przełóż do garnka i duś pod przykryciem. Dodaj także kostkę bulionową lub Bulion warzywny WINIARY, jeśli decydujesz się na wersję wege tego dania. Gotuj przez około minut.


Nie tylko cukinia, papryka, cebula, pomidory i wędlina lub mięso znajdują się w leczo. Ta potrawa przecież występuje w niejednej wersji. Można przygotowywać ją niemal przez cały rok, ale składniki do jej sporządzenia najłatwiej jest zdobyć właśnie latem.


Jest dużo odmian leczo, jedną z nich jest leczo z dodatkiem cukinii. Na stronie mam także przepis na leczo z cukinią z dodatkiem mielonego mięsa zamiast kiełbasy, to dobra opcja dla tych, którzy niekoniecznie przepadają za kiełbasą i wybierają chude mięso. Dzisiaj polecam klasyczne leczo z cukinią. Na blogu króluje mój ulubiony przepis na leczo z cukinią, jednak już od jakiegoś chodziło mi po głowie przygotowanie przygotowanie tego dania według tradycyjnej węgierskiej receptury.


W Polsce przywykliśmy do stosowania sporej ilości dodatków, które wbrew powszechnej opinii nie są składnikami stricte węgierskiego przepisu. Jak się mrozi to robi się ciapowata papryka,a ja gustuję w sprężystej i nie rozgotowanej. Dziś proponuje kolorowe leczo w słoiku, do którego później wystarczy tylko dodać podsmażoną kiełbaskę, wędzony boczek albo dowolne mięso i mamy pyszny oraz. Cukinie obierz, pokrój w kostkę i dodaj na patelnię. Po chwili dodaj pokrojone w kostkę papryki oraz pomidory z puszki, duś na małym ogniu przez min, mieszając co chwilkę.


Wodę wymieszaj z koncentratem pomidorowym i wlej do lecza. Dopraw solą, pieprzem oraz słodką papryką w proszku. Poproszę sprawdzony przepis na leczo bez cukinii Zaloguj. W lipcu zrobiłam leczo z cukini otorzyłam teraz. Coś ciepłego, sytego, domowego.


Tym razem skosztujcie dietetycznego leczo z cukinią! Już nie raz o tym wspominałam, że cukinia to jedno z moich ulubionych warzyw, ponieważ prawie nie ma kalorii, a świetnie pasuje do wielu dań. Podstawą każdego lecza jest papryka. Nic dziwnego w końcu leczo to węgierski wynalazek.


Złagodzisz nieco jego pikantny wyraz dodając do niego cukinię. Jeszcze cebula, pomidory, zioła i masz gotowe danie w wersji wegetariańskiej. Jeśli jednak brakuje ci tu mięsnego pierwiastka dodaj kiełbasę, lub podsmażoną pierś z kurczaka.


Bez tego dania nie ma w Polsce jesieni! Gdy na straganach królują świeże papryki i cukinie, leczo. Gdy bowiem przychodzi sezon na pomidory, paprykę i cuknie, jemy je.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty