wtorek, 15 sierpnia 2017

Makowiec drozdzowy

Przepis na makowiec zawijany. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić.


Witam makowiec zawsze mi peka przejrzalam komentarze i mysle, ze z tych dwoch powodow ktore najczesciej Pani podaje to mam za cienki rozwalkowane ciasto, ciasto walkuje na wymiar 35×czy zatem zrobic troche mniejszy prostokat? W moim domu rodzinnym tradycyjny makowiec drożdżowy zawsze pojawiał się na stole w towarzystwie sernika, keksa oraz pierników. Tradycyjny makowiec drożdżowy Są ciasta, które kojarzą się ze świętami. To najlepszy tradycyjny przepis na makowiec zawijany - rolada makowa drożdżowa. Dla mnie takim ciastem jest tradycyjny makowiec drożdżowy.


Prosty przepis na makowiec na Święta. W wersji świątecznej obok maku pojawiają się niezbędne bakalie: orzechy, rodzynki, a smak dopełnia skórka pomarańczowa. Zawsze jako pierwszy znika ze świątecznego stołu z wypiekami.


MAKOWIEC DROŻDŻOWY – w moim domu jest obowiązkowym ciastem na święta. Podajemy sprawdzony przepis na makowiec zawijany. Wbrew pozorom zrobienie makowca nie jest to trudne, trzeba pamiętać jedynie o dobrym wyrobieniu ciasta drożdżowego.


Jakie ma wartości odżywcze? Poznaj tajemnice dobrego maku do makowca! Kupujemy mak - jak rozpoznać dobry mak? Obserwuj bloga Obserwujesz bloga BaBy w kuchni.


Co zrobić, jeśli mak jest gorzki? Co prawda jestem guła i ciągle mi pęka przy pieczeniu ale zawsze i tak jest pyszny. Dlatego ja masę tą suszyłam w piekarniku w stopniach przez ok.


Strucla makowa, makowiec drożdżowy. Makowiec, makownik, strucla z makiem. Tak samo postępuję z drugą połową ciasta i masy makowej.


Gotowe makowce przykrywam ściereczką, odstawiam w ciepłe miejsce na ok. Podrośnięte makowce smaruję po wierzchy rozmąconym jajkiem. Nadaje się do dłuższego przechowywania, zatem można przygotować go z wyprzedzeniem. Jest łatwiejsze, mniej pracochłonne, a największy atut - jeszcze smaczniejsze.


Ciasto idealne również dla tych, którzy obawiają się ciasta drożdżowego. Jednak niższy stopień trudności nie wiąże się z niższym stopniem jakości. Jak upiec tradycyjny makowiec na święta.


Taki tradycyjny, pieczony w keksówce, ociekający lukrem, posypany kandyzowaną skórką pomarańczową. Przedstawiam przepis na makowiec. Co najważniejsze makowiec jest smaczny również na drugi i trzeci dzień. Kolejna obowiązkowa pozycja na świątecznym stole, ciasto pieczone właściwie tylko raz do roku, na Boże Narodzenie. Oto idealny makowiec drożdżowy.


Zawijany makowiec – drożdżowy makowiec Pyszny, prosty zawijany makowiec drożdżowy. Wiem, brzmi nieskromnie, ale taka jest prawda :) Idealne, wręcz rozpływające się w ustach ciasto wspaniale współgra z masą makową i nie oddziela się od niej. Z podanego przepisu wyjdą Wam aż makowce. Ja jeden zawsze stawiam na stole, a drugi zawijany makowiec zabieram ze sobą w gości.


Makowiec drozdzowy

Jadłam już sporo wynalazków, ale jednak makowca nie da się niczym zastąpić. Idealny na święta, idealny ot po prosty do filiżanki kawy lub herbaty. Zachęcam również do zrobienia własnej, domowej masy makowej. Oczywiście jest trochę pracochłonny, ale warto. Pieczenie zaczynamy wieczorem.


Masa z puszki, to jakaś pomyłka-tam jest przecież tylko maku! Ucieramy drożdże ze śmietaną. Jajka (całe) ubijamy z cukrem, dodajemy do nich drożdże. Coraz rzadziej przygotowujemy go jednak samodzielnie - może czas to zmienić?


Makowiec drozdzowy

Radzimy, jak przygotować idealne ciasto drożdżowe na makowiec. Z tym przepisem to proste. Lubię ciasta drożdżowe, ale nie mam cierpliwości do ich robienia.


Jest już po Świętach, ale moi goście stwierdzili, że ten makowiec był tak pys Zobacz więcej. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na makowiec z kruszonką. Mój makowiec udekorowałam cytrynowym lukrem oraz skórką pomarańczową.


Wyszedł puchaty, pięknie się kroi. Postaram się przygotować jeszcze przed świętami osobny filmik z wykonaniem. Kochani, jezeli chodzi o ciasta podobno moje są naprawde dobre, ale jeszcze nigdy nie udało mi się zrobić strucli makowej z drożdżowego ciasta tak do końca właściwie.


Możecie do niego dodać gotową masę makową z bakaliami z puszki lub przygotujcie domową masę, którą dość szybko można samemu przygotować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty