piątek, 5 grudnia 2014

Puszysty biszkopt na tort

Puszysty biszkopt na tort

W końcu znalazłam idealny przepis na biszkopt na tor t. Ciasto jest pu szyste, pulchne, świetnie wyrasta i łatwo je przekroić na cztery, a nawe t pięć cienkich blató w. Ni e może się nie udać, o zakalcu nie ma mowy. Ciasta wyszło bardzo dużo, ubijalam mikserem planetarnym. Podczas pieczenia temp 1stopni, biszkopt wyrósł ponad formę najbardziej brzegami, środek nie bardzo chciał urosnąć.


Po rzuceniu biszkopem pojawiły się pęknięcia i się zapadł. Najważniejszy w torcie jest dobry biszkopt. Biszkopt idealny powinien być puszysty, miękki i pachnący. Warto sięgnąć po przepis na biszkopt który zawsze wychodzi. Kluczowe w dobrym biszkopcie są świeże jajka i dokładne oddzielenie w nich żółtka od białka.


Jajka ze sklepu są mniejsze, białko jest bardziej kleiste niż wiejskie. Zaczynam od przepisu na biszkopt idealny, a w innych wpisach znajdziecie kilka propozycji na wykorzystanie biszkoptu. Szczególnie polecam tort z mango i kremem kokosowym, czy też biszkopt z musem truskawkowym. Dla tych, którzy nie tolerują glutenu mam również wersję biszkoptu bezglutenowego z opcją bez jajek kurzych!


Dodane przez nana74j w: Tylko o kuchni. Nie :) Moje wcześniejsze zdjęcia pokazują biszkopt robiony ręcznym mikserem (chyba najtańszy dostępny na rynku Zelmer). Nie masz pomysłu na puszysty biszkopt? Kluczem są dobrze ubite białka na sztywno i przesiane składniki. Dobrze, jeśli jego góra jest równa – wtedy łatwo można pokroić go na warstwy.


Idealny biszkopt powinien być lekki i delikatny. Jak upiec łatwy biszkopt na tort, który będzie puszysty, wilgotny i – co najważniejsze – nie opadnie? Poniższe składniki wystarczą na ciasto o średnicy około cm. Przygotuj tortownicę lub okrągłą formę właśnie w takim rozmiarze. Prawdziwy puszysty biszkopt bez dodatku proszku do pieczenia, który świetnie sprawdza się w tortach i innych ciastach przekładanych kremem i nie tylko.


Robię tort urodzinowy dla teścia i pomyslalam o jednej warstwie o kokosowym smaku. Wymyśliłam sobie wafelki princesse pokruszone w malakserze Plus roztopioną białe czekolada Plus kilka łyżek bitej śmietany. Wypróbowałam wiele przepisów ponieważ bardzo często piekę także dla innych :) Moje spostrzeżenia biszkopt wyrósł zdziwiłam się tym octem w przepisie i nie wiem jak on do końca działa ale biszkopt jest puszysty rewelacyjny w smaku i na pewno zastąpię swój stary przepis tym :)Dziękuję Bardzo. Prezentuję biszkopt, który można nazwać idealnym. Jest puszysty, wysoki i prosty - co jest niewątpliwym atutem przy krojeniu go na tort.


Rośnie bez proszku do pieczenia. Cała tajemnica tego cuda tkwi w. Dziś trochę podstaw – przepis na biszkopt kakaowy – ten wynalazłam na Moich Wypiekach i już wielokrotnie wypróbowałam – nigdy mnie nie zawiódł #128578;. Na swoje potrzeby stworzyłam sobie tabelkę przelicznikową składników na różne moje foremki i powiesiłam sobie na lodówce, abym nie musiała za każdym razem sobie tego liczyć.


Puszysty biszkopt Poszukuję przepisu na puszysty biszkopt. Robiłam już z kilku przepisów, z mąką zwykłą, ziemniaczaną i zawsze wychodzi mi zbity i suchy, nawet nasączenie nieiwele pomaga. Na ciasto potrzebujemy: – jajek, – łyżek cukru, – łyżek mąki. Jednym z patentów na dobry biszkopt jest trzymanie jajek w temperaturze pokojowej przez około godziny przed pieczeniem.


Dobry i wysoki biszkopt to podstawa kiedy robimy tort. Przepis na to ciasto jest bardzo prosty,szybki w wykonaniu a pieczemy go zaledwie minut. Biszkopt, który jest doskonałą bazą do tortów i innych ciast przekładanych powinien być pulchny, delikatny i wilgotny. Zobacz jak zrobić puszysty i wilgotny biszkopt. Ilość jajek dobieram i wielkości potrzebnego biszkoptu.


Zasada, której zawsze się trzymam jest taka, że ile jajek - tyle łyżek cukru i mąki, np. Przyznaję, że robiłam to ciasto z ogromną obawą. Wychowałam się w stronach, gdzie biszkopt robi się z wielkim namaszczeniem i przekonaniem, że ciasto wymaga wiele delikatności i starania: najpierw ubijanie białek na sztywno ze szczyptą soli, potem dodawanie zbełtanych żółtek, delikatnie mieszając łyżką. Przepis na biszkopt, który zawsze wychodzi lekki i puszysty niczym wata, a jednocześnie jest łatwy w przygotowaniu niczym ciasto naleśnikowe. Bardzo lubię do tego tortu biszkopt ucierany ale czasem na prośbę solenizanta robię klasyczny, puszysty (tak jak w dzisiejszej propozycji).


Do przełożenia tortu użyłam świeżych pomarańczy w galaretce a biszkopt skropiłam likierem pomarańczowym. Do tego kremowa masa i polewa z ciemnej czekolady na wierzch i boki. Nawet takiemu laikowi w kuchni jak ja się udał.


Próbowałam wielu naprawdę przepisów ale zawsze niestety moja porażka. Ten przepis wyróżnia to, że resztę składników dodaje się do ubitych białek. Inne moje przepisy zawierały dodanie białek do żółtek na koniec. Kategoria biszkopty, a w niej wszystkie sprawdzone przepisy na przeróżne biszkopty, które doskonale sprawdzą się jako podstawa do tortów, przekładańców, czy sezonowych ciast z owocami, kremem i galaretką. Biszkopty na torty, przekładańce lub ciasta z owocami.


Poniżej przedstawiam dwa warianty: pierwszy wariant to biszkopt z czterech jaj, który po przekrojeniu na pół daje dwa blaty, a drugi wariant to biszkopt, ale z sześciu jaj, który można przekroić na trzy blaty. I jeszcze jedna baza pod torty. Ta jego zaleta sprawia, że jest chyba najczęściej pieczonym tortowym spodem w mojej kuchni. Najlepiej upiec go dzień – dwa przed wykonaniem tortu.


Puszysty biszkopt na tort

Wtedy najlepiej się go kroi. Tort na bazie takiego biszkoptu będzie stabilniejszy i po prostu ładniejszy. A jeśli planujesz tort, do którego potrzebujesz ciemnej podstawy, sprawdź nasz przepis na biszkopt czekoladowy. Własnoręcznie przygotowane, choć nie wyglądają tak pięknie jak te z cukierni, zawsze wywołują na twarzy obdarowanego specjalny uśmiech.


Jeśli wolicie bardziej sztywne biszkopty, to dodajcie więcej mąki ziemniaczanej lub kukurydzianej, wtedy biszkopt będzie bardziej piaskowy, jeśli chcecie miękki, to nie zmieniajcie podanych przeze mnie składników.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty